מבזקים

טקס הנחת אבן הפינה של אתר ההנצחה לזכר חללי עוצבת הקומנדו

תוכן עניינים

טקס הנחת אבן פינה של אתר ההנצחה לזכר חללי עוצבת הקומנדו, התקיים היום בהשתתפות מפקדים, לוחמים ומשפחות השכול

שמעון לוי | א' בחשוון תשע"ט | 10 באוקטובר 2018 | מערכת ישראל ניוז

הטקס נערך בנוכחות מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד עוצבת "האש", תת-אלוף ירון פינקלמן, מפקד עוצבת הקומנדו, אלוף-משנה קובי הלר, מפקדי יחידות העוצבה לדורותיהם, חיילי העוצבה והמשפחות השכולות.

עוצבת הקומנדו הוקמה ב-27 בדצמבר 2015 בעקבות הנחיית ראש המטה הכללי, רב אלוף גדי איזנקוט, כחלק מהתוכנית הרב שנתית "גדעון". העוצבה כוללת בתוכה שלוש יחידות לוחמות- "אגוז", "מגלן" ו"דובדבן" שלכל אחת מהן מורשת מבצעית ענפה מלחימה במבצעים רבים ובמלחמות ישראל.

כחלק מהכפפת היחידות המיוחדות תחת העוצבה החדשה, יוקדם אתר הנצחה לזכרם של הלוחמים והמפקדים אותם שכלו שלושת היחידות מיום הקמתן.

מדברי מפקד עוצבת הקומנדו, אלוף-משנה קובי הלר: "העוצבה הוקמה לפני כשלוש שנים, מתוך הבנה כי שדה הלחימה המודרני מציב בפני צה״ל אתגרים להם נדרש לתת מענה טוב יותר על מנת להכריע את האויב. היום, כבכל יום, ללא הפוגה או יום של מנוחה, עמלים מפקדי וחיילי העוצבה באימונים אינטנסיביים לשיפור המוכנות למלחמה, באם נדרש לה, ובנוסף לוקחים חלק משמעותי בביטחון השוטף בכל הגזרות. הקמת אתר הנצחה אינו עניין של מה בכך. את החוב וההוקרה שלנו לבניכם היקרים לא ניתן לכמת או לתאר במילים, אך בהנחת אבן הפינה לאתר זה, ניתנה לנו ההזדמנות להעניק חלקת ארץ קטנה להנצחתם של אלו אשר נתנו את כל אשר יכלו לתת עבור עמם וארצם. ההחלטה להקים פינה ייחודית זו בעיר מודיעין הינה סמלית ואינה מקרית, עיר שורשית בה פרץ מרד החשמונאים. העיר מודיעין, מסמלת את הגבורה והמצוינות מאז ועד היום וככזו בחרה לאמץ את עוצבת הקומנדו שהינה חוד החנית של צה״ל, מתוך תחושת שליחות, הערכה והוקרה ללוחמינו.

החובה שלנו אינה מתמצה בעמידה האיתנה לצידן של המשפחות. מחויבותנו נתונה לצו שהותירו יקיריכם- יקירינו, לעמוד באתגרים הקשים ביותר ולהיות דרוכים לכל מערכה אליה נדרש על מנת לשמור על ביטחונם של מדינת ישראל ואזרחיה" הוסיף מפקד העוצבה.

 

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: