מבזקים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא מחר לאזרבייג'ן וקזחסטן

תוכן עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא מחר לאזרבייג'ן וקזחסטן לקידום היחסים המדיניים והכלכליים בין המדינות

זהו הביקור הראשון של ראש ממשלה ישראלי בקזחסטן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ימריאו מחר לאזרבייג'ן וקזחסטן לקידום היחסים בין המדינות. ראש הממשלה ידון עם נשיאי המדינות בסוגיות אזוריות ובנושאים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים.

ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם נשיא אזרבייג'ן Ilham Aliyev בארמון הנשיאותי Zagulba Palace בבאקו. במעמד זה יחתמו השניים על הסכם תקינה, הסכם כפל מס והסכם שיתוף פעולה בתחום החקלאות. על ההסכמים יחתום השר להגנת הסביבה, ירושלים ומורשת זאב אלקין. כמו כן, רה"מ יפקוד את שדרת הנופלים ויניח זר באנדרטת הזיכרון.
לאחר מכן ימשיך לקרית החינוך היהודית "אור-אבנר" יחד עם שר החינוך של אזרבייג'ן Mikayil Jabbarov וייפגש עם הקהילה היהודית במקום.

ביום רביעי, יבקר ראש הממשלה נתניהו בקזחסטן, זהו ביקורו הראשון של ראש ממשלה ישראלי במדינה זו. רה"מ נתניהו ייפגש עם נשיא קזחסטן נורסולטן נזרבייב במשכן הנשיאות Akorda באסטנה. לאחר הפגישה יחתמו הסכם שיתוף פעולה בתחום החקלאות ומזכר הבנות על שיתוף פעולה באשרות. כמו כן, רה"מ ייפגש עם יו"ר הסנאט של קזחסטן, Kassym-Jomart Tokayev.

לצד הפגישות המדיניות, יתקיים פורום עסקי בראשות ראש הממשלה נתניהו עם אנשי עסקים מישראל וקזחסטן לעידוד השקעות בישראל והגברת הסחר בין המדינות. ישראל רואה ביחסים הכלכליים עוגן מרכזי בין המדינות. בפורום העסקי תשתתף משלחת עסקית ישראלית, שמצטרפת לנסיעתו של ראש הממשלה נתניהו, ובה מלמעלה מ-70 נציגים מחברות ישראליות מתחומי ביטחון המולדת, אנרגיות מתחדשות, חקלאות, מים, בריאות, רפואה ופיננסים, אשר יקיימו מפגשים עסקיים עם חברות קזחיות פוטנציאליות. כמו כן, יתקיים אירוע מרכזי נוסף בו ישתתפו בכירי המשק של קזחסטן. בנוסף, ראש הממשלה ורעייתו ישתתפו באירוע רב-משתתפים בבית הכנסת הגדול.

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: