מבזקים

תשתית ראייתית נגד בכיר בקריית ים

תוכן עניינים

אדם אמילוב "עלילת שווא פוליטית, מניעי התזמון מוזרים וחסרי הצדקה"

רון אטיאס | י"א באלול תשע"ח | 22 באוגוסט 2018 | מערכת ישראל ניוז

יחידת להב 433 של המשטרה גיבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד סגן ראש העיר קריית ים, אדם אמילוב, החשוד כי הפנה תקציבים ציבוריים ניכרים לעמותה בה היה לו עניין אישי. עוד נמסר שבמסגרת החקירה נחקרו מספר מעורבים בפרשה, מלבד אמילוב, בחשד לביצוע עבירות בתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית.

הפרשה נחשפה לראשונה ב"הד הקריות" כשזמן קצר לפני חג הפסח 2016 הגיעו חוקרי יחידת להב 433 למשרד הקליטה בקרית ים והחרימו מסמכים שונים.  שעוסקים בענייני הקליטה בקרית ים  ואשר נמצאים תחת אחריותו של אמילוב, הממונה על תיק הקליטה וחבר מפלגת "ישראל ביתנו".

גורם בכיר בעירייה אישר כי חוקרי להב 433 אכן לקחו מסמכים שונים הנוגעים לענייני קליטה אולם בעירייה טרם יודעים על מה מדובר ומה הנושאים הנחקרים. השערה אחת היא כי ייתכן והחוקרים מחפשים קשר לחקירה המסועפת נגד פעילים ממפלגת "ישראל ביתנו".

לדברי אמילוב "אני לא יודע על איזו חקירה מדובר" "זה לא קשור אלי",אומנם  נלקחו מסמכים ממשרדי יחד עם זאת נלקחו מסמכים נוספים  מעוד מקומות. לטענתו ניסה לבדוק כמה פעמים במה מדובר אך לא קיבל שום תשובה. לדבריו יריבי הפוליטיים בחרו לטפול עלי עלילות שווא, במטרה לפגוע בפעילותי למען הציבור, בשמי הטוב ובמשפחתי. מניעי תזמון ההודעה מוזרים וחסרי הצדקה, לאור העובדה כי נקראתי לחקירה אחת בלבד שנמשכה כשעתיים, לפני כשנתיים וחצי. מאז לא נוצר עמי כל קשר וכמובן שלא התבקשתי למסור מידע נוסף. מאז החקירה אני ממשיך לשרת הציבור לילות כימים, ואני בטוח כי התיק, שמראש הוא בגדר עלילה פוליטית, ייסגר בהקדם. ומוסיף  "כאיש ציבור וכנבחר פוליטי, אני מקדיש את כולי לפעילות אינטנסיבית למען תושבי העיר", "עשיתי זאת בעבר ואמשיך בפעילותי גם בשנים הבאות. אני קורא לפרקליטות לקבל החלטה מהירה לאור העובדה שבתיק זה יש רק עלילות סרק חסרות בסיס. קרית ים חשובה לי ואני בטוח שאבחר ברוב קולות, ואמשיך להיות אוזן קשבת ודלת פתוחה לתושבי העיר".

תגובת משטרת ישראל עם סיום החקירה סבורה המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד אמילוב, החשוד בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים ואיסור התקשרות בחוזים לפי פקודת העיריות.

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות לצורך עיון והחלטה באשר להעמדה לדין.

 

 

צילום: עיריית קרית ים
צילום: עיריית קרית ים
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: