מבזקים

כך ניסתה מי עדן להסתיר תוצאות חריגות בבדיקות המים שלה

תוכן עניינים

האם מי עדן ניסתה להסתיר מהציבור חריגות בבדיקות מי החברה?

רון אטיאס | ד' באלול תשע"ח | 15 באוגוסט 2018 | מערכת ישראל ניוז

לפני כשבוע נחשף בוואלה עסקים על שיבושים משמעותיים באספקת כדי המים של חברת מי עדן. בתגובה הסבירו בחברה שמדובר במחסור שנגרם עקב ביקוש רב האופייני לעונה. בחברה השמיטו את הסיבה האמיתית בגללה התגלו החוסרים שהיא למעשה חריגה בתוצאות בדיקות המעבדה של המעיינות מהם שואבים את מי החברה.

לפניית וואלה עסקים לפני כשבוע טענו בחברת מי עדן "יש כרגע ברשות החברה מלאי כדי מים, לרבות כדי מים קטנים". לדבריהם קורה שלעתים , ובאופן מיוחד בחודשי הקיץ, ישנם מקרים אשר בהם הביקוש לכדי מים מינרלים עולה על ההיצע אשר בידי החברה. במקרים חריגים אלו מיידעת החברה את לקוחותיה ומתאמת מולם אספקת מים חלקית ומשלימה את הנדרש כעבור ימים ספורים".

חשוב לציין כי,בהוראת משרד הבריאות על החברה לדווח ברגע שמתגלים ממצאים חריגים באחת מהבדיקות, לא כל שכן כשנשלח מוצר לציבור ויש חשד שנפל בו פגם. עולה השאלה מדוע בחברת מי עדן החליטו ליידע את הציבור על שיבושים באספקה, אבל לא על הסיבה לשיבושים אלה? מדוע ברגע שהתקבלו ממצאי הבדיקות ופס הייצור הופסק, לא פורסם באמצעי התקשורת אודות ממצאי הבדיקה?

שני אירועי חריגות בחודש
משרד הבריאות מאשר כי אכן תוצאות חריגות בבדיקות גרמו להפסקת תהליך הייצור פעמיים בחודש האחרון. אותן חריגות שגרמן לשיבושים, עליהן החברה לא דיווחה לציבור. "ככלל בהתאם לחקיקה יצור ומילוי של מים מינרלים מחויבים בביצוע בדיקות יומיות למקור המים", ענו בתגובה לפניות עיתונאים לפני שעה קלה במשרד הבריאות. "גם חברת מי עדן מחויבת על פי חוק לבצע בין היתר בדיקות מיקרוביולוגיות למקור המים כולל לתוצרת מוגמרת ובטרם שיווק המוצרים. לכן מתבצעות בדיקות שוטפות כל הזמן וכאשר יש חריגה הייצור והשיווק נעצרים".

עוד הוסיפו במשרד ש"במהלך הקיץ האחרון היו שני אירועי חריגות במי המעיין. מרגע גילוי החריגות המפעל הופסק מילוי ושיווק המוצרים עד לקבלת תוצאות תקינות וזאת בהתאם לנהלים. לאחר קבלת תוצאות תקינות ב-6 באוגוסט חודש הייצור במפעל. מאז מתבצעות בדיקות שוטפות ואין חריגות".

בין הטענות שנשמעו כלפי החברה, פרסם לקוח מי עדן ברשת כיצד קיבל הודעה ש"בימים הקרובים יתכנו שיבושים באספקת המים". לקוח אחר תיאר בשיחה עם וואלה! עסקים שיחה עם נציג שירות הלקוחות ובה נאמר לו שבמקום כדים הוא יכול לקבל בקבוקים קטנים. "אין להם כדים קטנים, רק גדולים", כתב גולש אחר ברשת החברתית, "קיבלתי אספקה אחרי 5 ימים ללא מים. לא יודעים מתי יהיו להם… שלחו אותי לקנות שישיות בסופר".

מי עדן: "המחסור היה קיים גם ללא הפסקת הייצור"
ממי עדן נמסר בתגובה כי: "מי עדן פעלה בהתאם לנדרש, הן במחוייבות שלנו לצרכנים והן לפי החוק. לעיתים מתגלות חריגות בבדיקות במעיין וכתוצאה מכך מופסק הייצור והוא מתחדש רק כשהתוצאות תקינות. החברה מעדכנת באופן שוטף את משרד הבריאות.

"הסיבה העיקרית למחסור באספקת המים, בגינה פניתם לחברה, היא עלייה דרמטית וחריגה בביקוש למוצרי החברה במהלך הקיץ. המחסור במוצרי החברה היה קיים גם אם לא היו הפסקות ייצור במהלך החודש. החברה מדגישה ומציינת כי כל מוצריה המשווקים על ידה ונמצאים ברשתות השיווק והחנויות, איכותיים, בריאים וראויים לשתיה".

צילום :מי עדן

צילום :מי עדן הודעה ללקוחות החברה

צילום : מי עדן יח"צ
צילום : מי עדן יח"צ
צילום : מי עדן יח"צ
צילום : מי עדן יח"צ
צילום : מי עדן יח"צ
צילום : מי עדן יח"צ

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: