מבזקים

בריטניה: מתיחות וקרע במפלגת הלייבור סביב הטיפול בתופעת האנטישמיות

תוכן עניינים

סערה אנטישמית במפלגת הליבור החדש בבריטניה סביב אנטישמיות ושנאת ישראל, גרמה לקרע במפלגה

גבריאל ודררו | י"ג באב תשע"ח | 25 ביולי 2018 | מערכת ישראל ניוז

מחריפה המתיחות במפלגת הלייבור הבריטית בנוגע לטיפול בתופעת האנטישמיות בשורותיה. הנהגת הלייבור בראשות איש השמאל הקיצוני הפרו־פלשתיני ג'רמי קורבין, החליטה לאמץ חלק מההגדרה האנטישמית של הברית הבינלאומית לזיכרון השואה, וגרמה לקרע במפלגה מול מספר חברי הפרלמנט של מפלגת השמאל שמתנגדים לעמדה שקיבלה הנהגת הלייבור הארצית.

מדובר בסעיפים הקובעים שאנטישמיות היא השוואת ישראל לגרמניה הנאצית. הטענה שישראל היא מדינה גזענית, והבעת ביקורת על ישראל, ביקורת שאינה מושמעת כלפי מדינות דמוקרטיות אחרות, וייחוס ליהודי בריטניה נאמנות למדינת ישראל.

רבנים בקהילה היהודית חתמו על מכתב שמאשים את הלייבור בהתנהגות שחצנית כלפי היהודים בבריטניה.

לפני כיומיים החליטה סיעת הלייבור לאמץ את כל הגדרת האנטישמיות, כמסמך מנחה שיאפשר למפלגה להוציא משורותיה אנשים שמתנהגים באופן אנטישמי. ההצבעה הרשמית לאימוץ ההגדרה תתקיים מייד עם תום פגרת הקיץ, בחודש ספטמבר. אימוץ ההגדרה המלאה היא קריאת תיגר על הנהגתו של קורבין, דווקא בזמן שבו גוברים סיכוייו להפיל את הממשלה השמרנית.

כזכור, בחוקת אמנת הלייבור שיצאה בשנת 2013 כתוב: "מפלגת הלייבור תהא מחויבת להגנה ולביטחון של העם הבריטי ולשיתוף פעולה במוסדות הבינלאומיים כדי להבטיח שלום, חירות, דמוקרטיה וביטחון כלכלי לכולם. צעירי הלייבור יפעלו נגד כל סוג של אפליה ודעה קדומה, במיוחד אלה שמבוססות על גזע, צבע או דת".

יהודים שצמחו בלייבור תוהים מה קרה לבית הפוליטי שלהם, ואיך הפכה מפלגת השלטון הקוצנזואלית של בריטניה, מפלגה שנלחמת בגזענות ותומכת בזכויות אדם, למפלגה שבה שנאת יהודים וישראלים מושמעת כל שני וחמישי.

 

מנהיג הלייבור קרבין. צילום: get reading
מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין. צילום: get reading
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: