מבזקים

בנימין נתניהו: "זה יום חג של רוסיה וזה יום חג שנחנך ומתבצע בירושלים"

תוכן עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו השתתפו באירוע קבלת פנים לכבוד היום הלאומי של רוסיה, באירוח שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב ורעייתו, בחצר סרגיי בירושלים

שלום שי גיחז | א' בתמוז תשע"ח | 14 ביוני 2018 | מערכת ישראל ניוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נפגשו עם שגריר רוסיה בישראל ורעייתו לרגל פתיחת משחקי המונדיאל בקבלת פנים לבבית. "אנחנו שמחים להיות כאן משני טעמים, קודם כל זה יום חג של רוסיה וזה יום חג שנחנך ומתבצע בירושלים, ואני מעריך שיהיו עוד הרבה ימים כאלה בירושלים". אמר נתניהו "שנית, אתם יודעים, זה פתיחת המונדיאל, אבל אני גם שר החוץ אז אני רק יכול להביע תקווה שכולם ינצחו".

עוד אמר נתניהו: "לכבוד הוא לנו לחגוג את "יום רוסיה" יחד איתכם כאן בירושלים. בדיוק אמרתי בדבריי בעברית, שצפויים לנו עוד הרבה מאוד "ימי רוסיה" בירושלים. אני רוחש כבוד עצום לרוסיה, לתרומתה, לתרבות האנושית ולאומץ לבם של אזרחיה.

קראתי פעמים רבות, הן כילד והן כאיש בוגר, את טולסטוי ודוסטוייבסקי, הקשבתי לרחמנינוב. כולנו מכירים את סטבינסקי. תרומתה של התרבות הרוסית לתרבות העולמית היא עצומה. אבל אתה הזכרת בצדק, אדוני השגריר, שמנקודת מבטו של העם היהודי בפרט, התרומה הייתה אדירה.

לעולם איננו שוכחים את ההקרבה של העם הרוסי והצבא האדום בהכנעת המפלצת הנאצית. אנו יודעים שזאת הייתה נקודת זמן מכרעת בהיסטוריה ואנו מאמינים שיש להנציח אותה, כפי שעשינו באנדרטה הגדולה שהוקמה בנתניה להנצחת הגבורה והאמת. אנחנו גם יודעים שכ-400,000 יהודים, אולי יותר, לחמו בשורות הצבא האדום. סופה לנדבר, אני חושב שאביך היה אחד מהם. אנחנו יודעים שגם הם שילמו מחיר כבד למען ההגנה על המורשת המשותפת שלנו ומניעת השמדתו של העם היהודי.

זאת הסיבה שהחלטנו השנה להפוך את "יום הניצחון" ליום חג לאומי בישראל. זה היה מרגש במיוחד עבורי שהיה לי הכבוד להיות במוסקבה, בכיכר האדומה, במצעד הגדול שהנציח את הניצחון המופלא הזה. כששמעתי את "התקווה" מתנגנת בכיכר האדומה זה נגע לליבי, זה נגע לליבותיהם של יהודים רבים מאוד ברחבי העולם ושל כל הישראלים. הדבר משקף את הידידות הגדולה שהתפתחה בין רוסיה וישראל. אנו רואים בה תולדה של היסטוריה משותפת, אבל גם של אינטרסים משותפים.

אנו מאוחדים בנחישותנו להילחם בטרור, אנו מאוחדים בשאיפה לעתיד טוב יותר עבור עמינו. אנו משתפים פעולה בדרכים רבות מאוד. שיתפנו פעולה בהקמת מאות רפתות ברוסיה כדי לייצר יותר חלב. הסיבה היא פשוטה, הפרה הישראלית מניבה יותר חלב מכל פרה אחרת בעולם כיוון שכל געייה היא ממוחשבת. זה אחד הדברים שמשקפים את יתרונותיה של הטכנולוגיה בשיפור החיים, והעיקרון הזה מתקיים בהרבה מאוד תחומים נוספים בהם אנו משתפים פעולה.

ישנה זיקה גדולה בין עמינו. יותר ממיליון דוברי רוסית נמצאים כאן בישראל ומשמשים גשר אנושי בינינו. התרומה שלהם היא עצומה – בממשלה, כפי שאתם רואים, ובכל תחומי החיים. נוכחותם של יהודים דוברי רוסית מברה"מ לשעבר שינתה את ישראל באופן עמוק וסייעה בהבטחת עתידנו.

אני מבקש גם להודות לנשיא פוטין על כל מה שהוא עושה כדי להיאבק באנטישמיות. זהו ביטוי חשוב מאוד ליחס המיוחד שיש לעם הרוסי כלפי העם היהודי ושלעם היהודי יש כלפי רוסיה. אני יודע שאנחנו הולכים לחגוג שנים רבות של שיתוף פעולה בין ישראל ורוסיה במוסקבה וגם בשנה הבאה בירושלים. יום רוסיה שמח".

רה"מ הוסיף: "אנחנו בחצר סרגיי, זה מקום מיוחד, ואתה תיארת את ההיסטוריה שלו. הנשיא פוטין, שאיתו אנו משתפים פעולה, ביקש ממני להשלים את העברת הנכס הייחודי הזה לבעליו הרוסים. זה התעכב בגלל בירוקרטיה. אדוני השגריר, אני בטוח שברוסיה אין בירוקרטיה בכלל, אבל בישראל זאת בעיה. והיינו חייבים להשתמש בסכין כדי לחתוך אותה, אבל אני גאה מאוד בעובדה שהיה לי הכבוד לומר לנשיא פוטין, באחד מביקוריי הרבים והמאוד חשובים עבור שתי מדינותינו ועבור האינטרסים השונים של ישראל, כולל הביטחון הלאומי: הנה המפתחות לחצר סרגיי. ועכשיו אני חש כבוד והתרגשות מיוחדת על ההזדמנות לחגוג את יום רוסיה כאן. זוהי סיבה נוספת לחגיגה".

 

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: