מבזקים

ביטוח רפואי לעובדים זרים: מידע חיוני למעסיקים

תוכן עניינים

ישנו מידע חיוני למעסיקים אשר בחרו להעסיק עובדים זרים. כל מעסיק כזה חייב לדעת, שהוא מחויב לרכוש עבור העובד הזר שלו ביטוח בריאות פרטי, על חשבונו. הוא רשאי לנכות חלק מהסכום מהשכר של העובד, אך לא את כולו. יש צורך לחדש את הפוליסה אחת לשנה, לפחות שלושה חודשים לפני הסיום שלה. מעסיק שלא יעמוד בתנאי הזה, צפוי לעונש מאסר על פי החוק, קנסות כבדים ורישום פלילי. חשוב להדגיש, כי המעסיק מחויב לרכוש לעובד הזר ביטוח רפואי לפי מה שקבוע בחוק, גם אם מדובר על עובד זר שאינו מועסק בצורה חוקית. פוליסת ביטוח הבריאות חייבת לכלול כיסוי עבור ניתוחים, ביקור אצל רופא משפחה, ביקור אצל רופאים מומחים, חיסונים, קבלת מרשמי תרופות, ביקור במיון, בדיקות מעבדה שונות, ביטוח נכות ועוד.

ביטוח רפואי לעובדים זרים – מה חשוב לדעת?

הדבר החשוב ביותר, הוא לבדוק כי אכן מדובר על גוף מבטח בעל רישיון בתוקף, לצורך הענקת ביטוח בריאות לעובדים זרים. הרישיון אמור להיות מונפק על ידי המפקח על הביטוח במשרד האוצר, ולכלול חותמת רשמית. המעסיק חייב לוודא כי העובד מילא את השאלון הרפואי שחברת הביטוח שלחה לו, כולל טופס הצטרפות לביטוח הבריאות הנבחר. לאחר מכן, המעסיק מחויב להעביר לעובד שלו העתק של פוליסת הביטוח, שיהיה כתוב בשפה שמובנת לו. לעומת סוגי ביטוחים אחרים, כאן מדובר על ביטוח שנכנס לתוקף מרגע העברת התשלום הראשון. אין צורך בתקופה הכשרה, כפי שנהוג בביטוחי מנהלים או ביטוחים סיעודיים. מחיר הפוליסה המינימלית הינו 2 דולר ליום, כאשר המחיר גדל בהתאם להיקף של הפוליסה ובתוספות השונות שהמעסיק בוחר לרכוש עבור העובד. המעסיק רשאי לנכות חלק מהסכום הזה מהשכר של העובד, בהתאם לסוג העבודה שלו. עובד זר שעוסק בתחום הסיעוד, ניתן לנכות משכרו עד מחצית מהסכום, לעומת זאת, עובד זר שאינו עוסק בסיעוד – ניתן לנכות משכרו עד שליש מהסכום. נכון לשנת 2018, גובה הניכוי לא יכול לעלות על הסכום של 123.61 ₪ אצל עובד זר שאינו עוסק בסיעוד, עובד זר מתחום הסיעוד – 134.63 ₪.

ביטוח רפואי לעובדים זרים – שאלות נפוצות שחשוב לדעת את התשובה עליהם

נכון לחודש מרץ 2018, כל מעסיק אשר מתרחשות אצלו תאונות עבודה רבות, יאלץ לשלם פרמיה גבוהה יותר עבור הביטוח של העובד הזר שלו. מדובר על התייקרות של 17%, שזהו מספר משמעותי שמטרתו לגרום למעסיק לספק סביבת עבודה בטיחותית יותר עבור העובד הזר. מעסיק אשר נוקט בצעדים להקטין את כמות תאונות העבודה המתרחשות אצלו, יזכה בהתייקרות של 5% בלבד מגובה הפרמיה, או לחילופין לא תהיה אצלו כל העלאה – תלוי בסוג הפוליסה ובחברה המבטחת. אנשים רבים תוהים לגבי הצורך לשלם את הפרמיה, כאשר העובד הזר נוסע לחופשה בארץ מולדתו. למעשה, כל עוד העובד לא פוטר ולא התפטר, יחסי העובד – מעביד נשמרים, ולכן החוק מחייב את המעסיק להמשיך לשלם את הפרמיה. נקודה חשובה נוספת שכל מעסיק חייב לדעת, היא העובדה שהוא רשאי לבטח את העובד בכל חברת ביטוח שנראית לו לנכון. הוא אינו מחויב לבטח דרך חברת היבוא של העובד הזר. להמשך ייעוץ בתחום עבור מעסיקים פנו למומחים של פרש קונספט.

fresh

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: