מבזקים

נשיא הרפובליקה של פנמה התארח הבוקר אצל נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין

תוכן עניינים

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה ריבלין ערכו היום (ד') קבלת פנים ממלכתית לנשיא הרפובליקה של פנמה, חואן קרלוס וארלה ורעייתו לורנה קסטילו דה וארלה שהגיעו לביקור ממלכתי בישראל

שלום שי גיחז | ב' בסיוון תשע"ח | 16 במאי 2018 | מערכת ישראל ניוז

״מה שראינו בימים האחרונים, בגבולנו עם עזה, מזכיר לנו את החובה של ישראל להגן על גבולותיה ואזרחיה. אנחנו עושים כל שביכולתנו להימנע מנפגעים, אבל חמאס שולח את תושבי עזה, ומסתתר מאחוריהם בעודו מוציא לפועל מתקפות טרור. ישראל לעולם לא תיכנע לטרור ואנו נעשה הכל על מנת להגן על גבולותינו ואנשינו״ אמר נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, במפגש.

נשיא הרפובליקה של פנמה התקבל בטקס רשמי במהלכו נוגנו המנוני שתי המדינות. שני הנשיאים סקרו את משמר הכבוד הצה"לי ובסיום הסקירה נשאו הצהרות מדיניות. לאחר מכן קיימו השניים פגישת עבודה במסגרתה דנו בקידום שיתוף הפעולה בין המדינות.

הנשיא בירך את נשיא פנמה ורעייתו עם הגעתם לירושלים בירת ישראל ובפתח דבריו התייחס למצב בדרום הארץ על גבול עזה: ״בכל יום ניצבת מדינת ישראל בפני איום הטרור נגד אזרחיה. מה שראינו בימים האחרונים, בגבולנו עם עזה, מזכיר לנו את החובה של ישראל להגן על גבולותיה ואזרחיה. אנחנו עושים כל שביכולתנו להימנע מנפגעים, אבל חמאס שולח את תושבי עזה, ומסתתר מאחוריהם בעודו מוציא לפועל מתקפות טרור. ישראל לעולם לא תיכנע לטרור ואנו נעשה הכל על מנת להגן על גבולותינו ואנשינו. אני קורא לקהילה הבינלאומית לעצור את חמאס ולהביא לרגיעה באזורנו."

בהמשך דבריו התייחס הנשיא ליחסים בין המדינות ואמר: ״פנמה היא חברה קרובה של מדינת ישראל והייתה אחת מהמדינות הראשונות להכיר בישראל, החברות בינינו מבוססת על ערכים ואג'נדות משותפות." הנשיא הוסיף: "בפנמה נמצאת אחת הקהילות היהודיות החשובות ביותר במרכז אמריקה ושניים מנשיאי פנמה היו אף חברי הקהילה היהודית. שיתוף הפעולה בין המדינות מתרחב בתחומים רבים: תרבות, היי-טק ופיתוח חקלאי."

הנשיא התייחס לפרויקט הדגל החדש של מש"ב, המרכז לשיתוף פעולה בינלאומי, שבונה מרכז למצוינות בחקלאות ובגידול ירקות, והוסיף: ״הגעתכם לישראל על מנת לחתום על הסכם סחר היא צעד גדול בשותפות, אנו מברכים את ההתקדמות החשובה הזו ובטוחים שהדבר יביא לקידום היחסים ויאפשר לנו להמשיך לשלב ידיים ולצמוח יחד."

עוד ציין הנשיא את ועידת ההיספנים הבינלאומית שצפויה להתקיים בשנה הבאה באוניברסיטה העברית ואף הזמין את נשיא פנמה להגיע ולקחת חלק בוועידה. "לכבוד הוא לנו שכנס שחוגג את השפה, הספרות והתרבות של דוברי הספרדית בעולם, נערך בבירתנו ירושלים,״ אמר הנשיא והוסיף: ״כבוד הנשיא, נוכחותך בקונגרס ההיספני העולמי בירושלים תהיה משמעותית מאוד.״ בתום דבריו הוסיף הנשיא בחיוך: ״לסיום, אני רוצה לברך אתכם על ההשתתפות בגמר הגביע העולמי לראשונה. אנחנו מלאי קנאה, אבל מאחלים לכם הצלחה – בּוּאֶנָה סְווּאֶרְטֶה!," אמר הנשיא.

נשיא הרפובליקה של פנמה הודה לנשיא ריבלין על קבלת הפנים החמה ואמר: ״עבורנו זהו אירוע מיוחד, להגיע לכאן בעיתוי הזה, ממש לפני חג השבועות – חגיגת הקציר והאדמה המספקת את צרכי העם. זהו צירוף מקרים מוצלח מאחר ופנמה וישראל עובדות יחד בחקלאות ואנו לומדים מישראל כיצד להשתפר בתחום זה.״ עוד אמר נשיא פנמה: ״הקהילה היהודית בפנמה חשובה לנו מאוד מאחר והם תורמים באופן מהותי להתפתחות של ארצנו. ביקור זה הוא הזדמנות חשובה למדינות שלנו להמשיך לעבוד יחד בתחומי המסחר, החינוך, הביטחון, החקלאות, המים והטכנולוגיה. אני משוכנע שיחסינו הבילטרליים והדיאלוג המצוין שלנו ימשיך לצמוח בדרכים רבות מתוך רצון להיטיב את חייהם של עמנו.״

 

צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: