מבזקים

ישראל חוגגת יום הולדת 51 לאיחוד עיר הבירה ירושלים

תוכן עניינים

חגיגות יום ירושלים ה-51 יצוינו השנה במגוון אירועים ומופעים: ריקוד הדגלים, ביקור במערת שמואל הנביא, עלייה להר הבית, מופעי זמר, הפנינג לכל המשפחה, סיורים, סדנאות, תערוכות והרקדות

שלום שי גיחז | כ"ח באייר תשע"ח | 13 במאי 2018 | מערכת ישראל ניוז

אחת לשנה, בכ”ח באייר, חוגגים לה יומולדת. אחת לשנה ירושלים האצילית מקבלת אירוע שמוקדש רק לה, והשנה, ביום ירושלים 2018, הופכת ירושלים שוב למסמר הארץ. במשך מספר ימים שבו כל העיר מתייפייפת ומתקשטת לכבודה. אז מה תמצאו כאן ביום ירושלים? מטקסים חגיגיים, סיורים, טעימות ועד מצעד חגיגי, המון מוסיקה, דמויות סיפוריות וכל מה שירושלים יכולה להציע. והכל, ביום אחד ומיוחד.

היום נפתחה תערוכת “עולים לדגל” בגבעת התחמושת: לרגל 70 שנות עצמאות למדינת ישראל כ-5,000 דגלי ישראל מהארץ ומהעולם יכנסו ל”קפסולת הזמן של ישראל” יחד עם איחול וייחול של מגוון אנשים – למדינה, לירושלים וגם לעצמם. הדגלים ישמרו בארכיב עד לשנת ה-100 של המדינה. דגלים נבחרים יוצגו בתערוכה מיוחדת לצידם של דגלים שחתמו אירועים היסטוריים מרגעים ששינו את פניה של המדינה.

אירוע חגיגי לקראת יום ירושלים יערך במרכז מורשת מנחם בגין בסיוריים מוזיקליים שיצאו מהמרכז ויקחו אתכם לסיור ברחבי העיר, כולל ביקור בגיא בן הינום, משכנות שאננים ופארק טדי. כל זה בליווי נגן ושירים קלאסיים אהובים מתולדות המדינה.

מצעד ריקוד הדגלים: הצעדה מלווה בריקוד, שירה והנפת דגלי ישראל ומופקת על ידי עמותת “עם כלביא”. מספר הצועדים מדי שנה הינו עשרות אלפי אנשים המגיעים מרחבי הארץ והעולם. מצעד ריקוד הדגלים מסתיים בטקס חגיגי ברחבת הכותל הכולל תפילה ועצרת. להקת שיר חדש ומנגינות תעלה להופיע ברחבת הכותל בסוף המצעד.

לרגל יום ירושלים תקיים החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי סדרת סיורים מאמצע מאי עד אמצע יוני אותם ילוו כוכבי זמר, שחקנים ומובילי דעת קהל.

מוזאון מגדל דוד יחגוג את יום ירושלים עם שחקנים, תחנות הדרכה, מתחם יצירה לילדים, תזמורת ירושלים מזרח ומערב וקובי אפללו! בואו ללמוד על ההיסטוריה העשירה של ירושלים מתקופת דוד המלך ועד היום דרך  תחנות הפעלה ייחודיות וחוייתיות. בשעה 15:30 ראש העיר, ניר ברקת, יקבל את האורחים ולאחר מכן תתחיל ההופעה של התזמורת. 

סיורים בכיכר ספרא: עיריית ירושלים מזמינה אתכם לסיור בנושא הקו העירוני בין השנים 1948 -1967, תמונות באבן, שירת יהודה עמיחי, ראשי ערים ומצעדי צה”ל. במהלך הסיור תחזו בתצפית נוף מרהיבה מבניין העירייה וכניסה לדגם העיר – בית המודל.

הגן הבוטני יציין את יום ירושלים עם כניסה חינם. זאת הזדמנות מצוינת לכל המשפחה לתפוס את הגן הבוטני בשיא פריחתו האביבית, והילדים יוכלו ליהנות ממשחקי חוץ בשביל התגליות רצוף המשחקים.

צעדת העמים בגן סאקר: צעדה נוספת אליה תוכלו להצטרף היא צעדת העמים שתחתום את אירועי יום ירושלים לשנת 2018. גם בצעדה זאת תוכלו לחבור לתושבי ירושלים, ולתיירים שיתכנסו בגן סאקר ויצעדו לבריכת הסולטן.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: