מבזקים

המשלחת האמריקאית הגיעה לקראת פתיחת השגרירות בירושלים

תוכן עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו השתתפו באירוע קבלת פנים במשרד החוץ למשלחת האמריקאית, לרגל פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים

בן ציון עטיה | כ"ח באייר תשע"ח | 13 במאי 2018 | מערכת ישראל ניוז

במהלך אירוע קבלת פנים למשלחת האמריקאית, העניק ראש הממשלה מכתב הוקרה לשגריר ארה״ב בישראל דיוויד פרידמן, כאות תודה על פעילותו למען העברת השגרירות לירושלים.

רה"מ נתניהו: "חברים יקרים מישראל, מארה"ב, מרחבי העולם, זהו זמן רב-חשיבות. הנשיא טראמפ עושה היסטוריה. אנחנו אסירי תודה והעם שלנו יהיה אסיר תודה לעולם על החלטתו האמיצה להכיר בירושלים כבירתה של ישראל ולהעביר את השגרירות לשם מחר. עכשיו, אתם בשירות החוץ – אני שר החוץ, ואתם באים בזמן שבו ישראל היא כוח עולמי עולה, בסייבר, ב-IT, במים, בג'ודו, בשירה!. אתם יודעים מה אנחנו אומרים, מי שלא רצה את ירושלים באירוויזיון, יקבל את האירוויזיון בירושלים. בשנה הבאה בירושלים!

זה יקרה שנה הבאה. אך מחר יהיה יום היסטורי לעם שלנו ולמדינה שלנו. החלטת הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות לירושלים מאשרת אמת גדולה ופשוטה: ירושלים הייתה בירת העם היהודי ב-3,000 השנים האחרונות. היא הייתה בירת המדינה שלנו ב-70 השנים האחרונות. היא תישאר בירתנו לנצח.

תודה לנשיא טראמפ על החלטתו האמיצה, תודה על הפיכת הברית בין ישראל לארה"ב לחזקה מתמיד. אתם יודעים איך מזהים מנהיגות אמיתית? כשאחרים הולכים בעקבותיה. ואחרים הולכים בעקבותיו של הנשיא טראמפ. אני מודה לשרת החוץ של גואטמלה שנמצאת כאן, סנדרה ג'בל, שהצטרפה אלינו היום. אנו נפתח את השגרירות שלכם בעוד יומיים. תודה לך.

אני מודה לנשיא פרגוואי והנשיא הנבחר של פרגוואי, כי הם יפתחו את השגרירות שלהם מספר ימים לאחר מכן. ומדינות אחרות נמצאות בתהליך זה בדיוק. זהו סוד מדיני, ואנחנו לא חושפים את הסודות המדיניים שלנו. לעיתים אנחנו חושפים סודות מדיניים של אחרים, נודיע לכם כשיגיע הזמן. אני קורא לכל המדינות להצטרף לארה"ב בהעברת שגרירויותיהם לירושלים. העבירו את השגרירות שלכם לירושלים כי זה מקדם שלום, וזאת מכיוון שאי אפשר לבסס שלום על בסיס שקרים. מבססים שלום על בסיס האמת, והאמת היא שירושלים לא רק הייתה בירת העם היהודי במשך אלפי שנים, ובירת המדינה שלנו מאז הקמתה – האמת היא שתחת כל הסכם שלום שתוכלו לדמיין, ירושלים תמיד תישאר בירת ישראל.

הנשיא טראמפ היה זה שביטא אמת פשוטה, בסיסית זו. ומרגע שבאה לידי ביטוי, אמת זו תתפשט. אתם יכולים להתקשר אליי, כל השגרירים שנמצאים כאן ולאחר מכן, אתם יכולים ללחוש באוזני, אנו נתקן זאת. אך זה יקרה.ועל-מנת להשיג שלום, עלינו לעשות דבר אחר נוסף – עלינו להתעמת עם אויבי השלום, ואני מודה לנשיא טראמפ על החלטתו להתעמת עם איראן במקום לפייס אותה. יציאתו מהסכם הגרעין משמעותה שיצרנית הטרור הגדולה ביותר בעולם לא נמצאת עוד בנתיב ישיר להשגת ארסנל נשק גרעיני. זה טוב לישראל, זה טוב עבור האזור, וזה טוב עבור העולם כולו.

יש לי משהו לומר לחלק מהעולם: עם כל הכבוד לאלה היושבים בבירות אירופה, אנחנו כאן בבירות המזרח התיכון – בירושלים, בריאד ובמקומות אחרים – ראינו את ההשלכות ההרסניות של הסכם איראן. לכן, כשהנשיא טראמפ החליט לסגת מהסכם זה אנו יודעים שכשהוא יוצא מהסכם גרוע, הוא עושה דבר חיובי עבור האזור שלנו, עבור ארה"ב ועבור העולם. על כך שוחחתי עכשיו עם המשלחת האמריקנית. אני מברך את פניהם של סגן המזכיר סוליבן, את המזכיר מנוצ'ין, ג'ייסון גרינבלט, השגריר דיוויד פרידמן, אותו הזכרתי קודם לכן, וכמובן אני מברך בברכת פנים מיוחדת את ג'ראד קושנר ואשתו איוונקה.

אני מכיר את ג'ראד מזה 105 שנים, ויש קשר מיוחד בין משפחותינו, אך אני חושב שהעובדה שאתה ואיוונקה נמצאים כאן היא עדות אישית מיוחדת, אך גם הצהרה לאומית ובינלאומית. היא נוגעת ללבנו וכולנו נהנים מנוכחותכם בכל זמן, בכל יום, אך בעיקר היום. תודה לכם. אנו מעריכים את החברות של כולכם, ואת כולכם על כך שבאתם הנה לאירוע ההיסטורי זה, תודה לכם על תמיכתכם בישראל, תודה לכם על תמיכתכם באמת, תודה על תמיכתם בירושלים, תודה על כך שבאתם הנה מכל רחבי העולם. אנו חוגגים יום רב חשיבות. יום הולדת שמח, ירושלים. תודה לכולכם״.

 

ביבי 11

צילום וידאו: רועי אברהם, לע"מ. סאונד: בן פרץ, לע"מ

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: