מבזקים

הסכסוך הישראלי איראני לאן?

תוכן עניינים

לאחרונה עם התגברות התעוזה האיראנית שהתבססותה בסוריה שהגדילה את הסכנה לישראל החלה ישראל לקחת את היוזמה וזאת לאחר שנים רבות של היסוס ו"שב ואל תעשה" מהצד הישראלי

אלי ששון | כ"ח באייר תשע"ח | 18 במאי 2018 | מערכת ישראל ניוז

סדרת המהלומות הכואבות (אך עדיין לא מספיקות) שמנחיתה ישראל לאחרונה על האיראנים הופכת את איראן ל"נמר של נייר" וזאת לאחר שהיא בנתה לה תדמית של "אימפריה אזורית". חוסר התגובה של איראן מעלה את רף התעוזה מצד ישראל שרואה שהשד האיראני איו נורא כלכך אך אין בכוחם של המכות שנוחתות על איראן לגרום להם לוותר על הנכס בדמות אחיזה סמוך לגבול ישראל וזאת לאחר שהשקיעו סכומים אדירים בהתבססות באיזור.

הסיבות להיסוס האיראני להגיב, נכון לעכשיו הן הבידוד הבינלאומי שלהם לאחר חשיפת תכניות הגרעין, ביטול הסכם הגרעין, חזרה של הסנקציות שיכולות לפגוע קשות בכלכלה האיראנית, צפיות שמתפוגגות מהצד הרוסי שהיה מעין בלם לפגיעה בהם ולאט לאט מתברר שהיו משענת קנה רצוץ, חזרה לשפיות של המצורע השני מנהיג צפון קוריאה שהייתה מעין בת ברית עם איראן ובעיקר התעוזה הישראלית לפעול לאחר דור שלם של הבלגה.

מנגד ישראל כיום בשיא כוחה הצבאי והבינלאומי עם נשיא ארה"ב הידידותי ביותר שהיה או יהיה אי פעם, סינכרון מושלם עם מנהיג המעצמה השנייה בעולם ובעלת הבית באיזור רוסיה שדלתו של נשיאה פתוחה לראש הממשלה בכל עת שייחפוץ מה שמביא את מספר המפגשים בן השניים בשנים האחרונות למספר שעולה על כל המפגשים שהיו ב65 השנים האחרונות גם יחד, תמיכה בינ"ל גדולה מצד רבות ממדינות העולם בישראל.

עם כל הייתרונות שיש כרגע לישראל טוב יהיה אם תנצל זאת ותכה מכה ניצחת את האיראנים והפרוקסי שלהם במרחב הסורי בלבד(את נושא הגרעין יש להשמיד רק עם סיוע אמריקאי) מה שיכול אולי לגרום להם לוותר על חלום השמדת ישראל ובנוסף זה יכול להרתיע קשות את החיזבאללה והחמאס מלחשוב "להזיק" לנו לאחר שהאירנים התגלו, נכון לעכשיו במערומיהם.

אין זה אומר שכוחם של האיראנים התבטל בעקבות הארועים האחרונים ויש עדיין ביכולתם לפגוע בנו קשות אך התנאים לא מטיבים עמם ולכן טוב יהיה אם ננצל את חלון הזמן שנפתח כדי לסיים את העסק.

הכיוון שמסתמן לטווח הקרוב הוא הבנה בן 2 הצדדים שיש להנמיך להבות ולשמור זמנית על רגיעה שבעקיפין זה טוב לאיראנים שתמיד יוכלו להמשיך ולעבות את אחיזתם בסוריה בזמן שהם ייבחרו אלא אם ישראל תתמיד להכות בהם על כל חריגה. בכל מקרה במצב הקיים כרגע אנו במעין מלחמת התשה שמחייבת החזקת כוחות רבים יותר בצפון מימים שגרתיים.

 

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: