מבזקים

"מה שקורה בוגאס נשאר בוגאס" האמנם?

תוכן עניינים

לא משאירים בוגאס חנוכת בניין קבע בקהילת שובה ישראל לאס וגאס וטקס הכנסת ספר תורה ראשון לבנין הישיבה. קיים משפט מוכר שאומר "מה שקורה בוגאס נשאר בוגאס", האמנם? אז הנה באנו להוציא את החדשות החמות והמרגשות ביותר אשר מתהוות בלאס וגאס בימים אלו ממש

בן ציון עטיה | כ"ח באייר תשע"ח | 13 במאי 2018 | מערכת ישראל ניוז

קהילת הקודש שובה ישראל, בהנהגתו של כ"ק האדמו"ר הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א, מתרחבת אל העיר הנוצצת ביותר על אדמת מדינת ארה"ב ומגיעה לברר את הניצוצות עם הקמתה של ישיבה חדשה אשר בראשה עומד הרב הצדיק רבי מאיר אוחנה, אחיינו של כ"ק האדמו"ר, אשר מקדם את הנושא בשנה האחרונה בתנופת עשיה גדולה.
מעמד חנוכת בנין הישיבה התקיים הכנסת ספר תורה בתרומתם הנדיבה של חסידי ק"ק ווגאס חיים מסיקה ומשה ברזילי . נזכיר כי הרב מאיר אוחנה הינו נצר למשפחות רבנים ומקובלים, שגדל בביתו של רבה של קרית מלאכי ואשדוד הרה"ג הצדיק רבי חיים שמעון פינטו שליט"א, והוא בן 25 – בכך הפך לראש הישיבה הכי צעיר בעולם.

הרב מאיר אוחנה גדל ולמד בישיבת וילקומיר בבני ברק, לאחר מכן הוא למד בישיבת קול תורה. ונחשב לאחד מהעילויים בישיבה. בקיאותו הגדולה והתמדתו בתורה הפכו במרוצת השנים לסימן ההיכר שלו בעולם התורה.

בכדי לשמוע מקרוב על הפעילות, דיברנו עם ירון ברימי, אשר הוא כיום נשיא הישיבה והדמות הדומיננטית בשטח. כאשר ירון מדבר על הרב אוחנה מצטיירת דמות ראויה להערצה. ירון מספר כי אחת הסיבות החזקות ביותר שבגללן התחבר לרב אוחנה היא היושרה שלו "לרב אוחנה יש אמת מאוד חזקה, היא מעל הכל והוא לא מכופף אותה, ובזכות זה התאהבתי בו ובמשפחה שלו". ירון מרחיב כאשר אומר כי הרב מאיר אוחנה הגיע בזמן הנכון ולמקום הנכון.

הוא מציין כי הרב אוחנה אינו מנסה להתחבב על הקהל ואינו מתאים את תוכן השיעורים לנעימות האוזן של הקהל, אלא מעביר מסרים ותכנים אשר אנשים צריכים לשמוע ובזאת נותן מעין יד מכוונת בקו של כ"ק האדמו"ר פינטו. למרות שניתן לצפות כי פעולה כזו תיצור התרחקות, אומר ירון כי אנשים אוהבים את הרב ומקשיבים לו אף על פי גילו הצעיר.

ירון מספר כי כיום יש מעט שיעורי תורה בוגאס וגם לאלו המתקיימים, כמעט ולא מגיע קהל, ולעומת זאת לשיעוריו של הרב אוחנה מופיעים עשרות אנשים.לסיום מסכם ירון "הרב אוחנה הוא לא רב של חבר'ה, יש לו דרך אמיתית". ירון, איש עסקים עצמאי, יצירתי ואמיביציוני, המתעסק בתחומי המזכרות והנדל"ן, ויש לציין גם אב טרי לזוג תאומים במזל טוב, הפך להיות חלק בלתי נפרד מהקהילה ומתהליך הקמת הישיבה.

כשנשאל כיצד קיבל את התואר "נשיא" או "מנהיג" הקהילה, מתחיל ירון בלברך את מי אשר הרעיפו עליו מילים חמות והוסיף "אנחנו חלוצים, כאשר אנחנו מאמינים במשהו אנחנו עושים ולא מחכים שמישהו יעשה ואנחנו נצטרף".

ירון משתף כי בזכות הקמתה של הישיבה החל הוא בעצמו ללכת לשיעורי תורה. הוא מאמין כי הקמתה של הקהילה תיתן מענה לאלו אשר מעוניינים שמישהו יוביל אותם בדרך נכונה, ולא מדובר רק בתושבי וגאס עצמם, אלא גם לכל אלו אשר פוקדים את העיר לרגל אירועי התרבות הרבים, פגישות עסקים וחופשות, אשר אין להם לאן ללכת וכעת מוקם להם מעין "בית שני".

וכאשר שאלנו על הישיבה עצמה, עונה ירון בחיוך "הכל חדש, הכל קנוי במיוחד לישיבה, שום דבר לא מאולתר! כל הריהוט הוא עבודת נגרות בהזמנה מיוחדת, פרט לכיסא הרב ועוד שני כיסאות אשר הם עבודת יד איטלקית שהוזמנו מוכנים, והכל בנוי ע"פ המידות של בית המדרש, ומוסיף בטון בטוח כי כאשר יהיה בניין, אפשר יהיה להעביר את הכל, להרחיב ולפאר את הישיבה.

משיחתנו עם ירון סף ההתרגשות רק עלה ואנחנו שמחים על היוזמה הברוכה ועל הקמת הישיבה. כ"ק האדמו"ר ציין פעם כי למרות מה שחושבים קיימים בוגאס כוחות עצומים וכ"ק האדמו"ר עצמו מגיע להשגות גבוהות מאוד כאשר הוא נמצא בעיר, לכן אנו מצפים מהישיבה לדברים גבוהים ועצומים, ומברכים את הקהילה הצעירה בברכת ברוכים הבאים לקהילת הקודש של שובה ישראל.

 

צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
צילום: ישראל ניוז
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: