מבזקים

משהו רע קרה לצבא הסורי והרוסי בתדמור

תוכן עניינים

מה לעזאזל קורה פה? איך התמוטטו כוחות צבא סוריה ורוסיה באזור תדמור, כל כך מהר שבכמה ימים בודדים מצליחים כוחות דאע"ש לטאטא החוצה מהעיר, את כל חיל המצב הסורי והרוסי ולהמשיך מערבה כאילו אין מה שיפריע להם להתקדם.

באזור תדמור ישב חיל מצב סורי, שמנה מאות רבות של אנשי בטחון בלבוש אזרחי וכן חיל מצב רוסי קטן, שישב בבסיס שהקימו לעצמם באזור העיר, וכן מיליציה דרוזית שאבטחה את העיר וכן את שדות הנפט והגז שבאזור. עם תחילת הגעת הידיעות על מתקפת פתע של דאע"ש על העיר, היה ברור שמשהו רע מאוד קורה לכוחות המגנים על העיר.

גם תגובתו ההיסטרית של הפיקוד העליון הסורי, שהחל לשלוח כוחות מאזור חאלב ובכך שבר את תנופת המתקפה על העיר, לעבר תדמור יחד עם כוחות מיוחדים. ושליחת החיזבאללה טור משוריין של תגבורת מאזור אלקוצייר, מזרחה לעבר תדמור, העידו כי משהו רע מאוד קורה באזור.

היום, עם הגעת הידיעות מסוכנות אעמאק של דאע"ש כי הארגון השתלט על העיר, הגיב דובר חפ"ק המבצעים הרוסי בסוריה, הנמצא בשדה התעופה אלחמימים בלטקיה, כי דאע"ש כבש רק את העיר העתיקה, אך נבלם על ידי צבא סוריה במתקפתו על העיר עצמה. אך בו זמנית החלו להתקבל ידיעות על התקפלות הכוחות הרוסים באזור. למעשה הם ברחו מערבה לאזור חומס.

גם הדיווחים כי רוב ההרוגים בקרב המגינים על העיר, היו למעשה אנשי מיליציות דרוזיות, הצביע כי הצבא הסורי פשוט התקפל וברח מהאזור והפקיר את הדרוזים לנפשם. בדיוק מה שעשה לחיזבאללה בעוד חזיתות בסוריה. אלא שבים השקרים היה קשה להבין מה באמת המצב. ככל שנקפו השעות הולך ומתברר עומק השבר הסורי באזור. וזה לא השבר הסורי-אפריקאי

עוד ועוד ידיעות המגיעות לאמצעי התקשורת מעידים כי פני הדברים קצת שונים. מתברר כי הכוח הרוסי ששהה בתדמור, פוצץ את מתקניו במקום ויצא באמצעות מסוקים לשדה התעופה של חומס. על פי מקורות סורים הכוח הרוסי בכלל עזב את תדמור 5 ימים לפני שמתקפת דאע"ש החלה באמצעות צי מסוקים רוסיים שהגיע לפנותם. יום אחריהם עזב מפקד סורי בכיר את תדמור והגיע אף הוא לחומסבמקביל מנהלת המודיעין המקומית, שמנתה 400 איש התארגנה ויצאה מהאזור סמוך למתקפת דאע"ש

ולמעשה העיר הופקרה לנפשה.

ההערכה היא כי אמצעי המודיעין הרוסיים, אכן איתרו סימנים הרתעתים לבוא המתקפה, אך הבינו מהר מאוד שאין מי שיעזור להם וביחסי הכוחות של 4000 לוחמי דאע"ש, שיצאו למתקפה מול כמה מאות לוחמים ואנשי מיליציות לא מאומנים. לא יהיה להם כל סיכוי והם פשוט קמו ויצאו מהמקום. או במילים אחרות – ברחו לנפשם.

כרגע הידיעות המגיעות מהאזור הם עוד יותר חמורות. בעוד אמצעי התקשורת הסורים הרשמיים מדווחים על בלימת התקפות דאע"ש ועצירתם, מתברר כי לא דובים ולא זבובים. דאע"ש השתלט על כל רחבי העיר ויצא מיד, במהלך של ניצול הצלחה, לכיוון מערב כשעל הכוונת שדה התעופה הצבאי הפעיל – T-4 הנמצא כ-60 ק"מ מערבה לתדמור

הדיווחים האחרונים מציינים כי כוחות דאע"ש, כבר השתלטו על הכפר טיאס הנמצא 4 ק"מ משדה התעופה טי-4 ובו זמנית, הם ממטירים רקטות גראד על השדה ומשתקים את הפעילות שלו. כך הצליחו כוחות דאע"ש לשתק פעילות של 2 שדות תעופה צבאיים סורים, חשובים במזרח המדינה. אז מה באמת קורה שם? איך קורה ששיירות התגבורת שהוחשו לאזור, אינן מופיעות כלל בשדה המערכה? איך קורה שצבא סוריה והכוח הרוסי, פשוט התרסקו לרסיסים בדיוק בשעת המבחן הקריטית שלהם?

כדי לקבל תשובות נצטרך להמשיך במעקב מקרוב אחרי הנעשה בשטח

יהיה מעניין

 

מאת: צביקה נציב   http://nzivnet.com/articles/879

 

מפה עדכנית להיום שכבר לא כל כך עדכנית כרגע
מפה עדכנית להיום שכבר לא כל כך עדכנית כרגע 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: