מבזקים

תמונת מצב מלאה: צעדות הטרור של "השיבה הביתה"

תוכן עניינים

"קמפיין צעדת השיבה הגדולה הביתה" כפי שקוראים לו המחבלים, נמצא בשיאו. מידי שישי מתקיימות צעדות טרור המוניות משטח רצועת עזה לעבר הגבולות עם ישראל, כדי לציין את "זכותם של הפליטים הפלסטינים לשוב לאדמתם", לדבריהם

שי אלבז | יג באייר תשע"ח | 28 באפריל 2018 | מערכת ישראל ניוז
מקור: חדשות שואגים לימין

כוחות צה"ל ערוכים כמידי שבוע עם יותר ממאה צלפי מג"ב, כוחות גולני, נח"ל, גבעתי, וטנקים של חטיבת 7 שהתפרסו לכל אורך גבול הרצועה. ההנחייה לכוחות היא חד משמעית: לא לאפשר לאף מחבל לחדור לתוך שטח ישראל.

משרד הפנים בעזה דיווח אתמול (שישי) על צעדות הטרור ו"החזרה הגדולה הביתה": "מאז תחילת ״צעדת השיבה״ ביום השנה לרגל יום האדמה, 30 במרץ, רתמו משרד הפנים והביטחון הלאומי את כל משאביו האנושיים והחומריים לשירות עמנו ועמדו לצדם. כל יום שישי, אבטחה, שיטור ושירותים מתפרסים כדי לתמוך בהמוני ״המפגינים״, להקל על ארגוני הטרור, לאבטח את האוהלים והחפצים שלהם באזורים המזרחיים של רצועת עזה, ולספק שירותי אמבולנס והצלה לשירותים רפואיים ואנשי הגנה אזרחית".

עוד נמסר ממשרד הפנים: "משרד הפנים והביטחון הלאומי העזתי, יישאר בכל התחנות לצד עמנו, בלי קשר לקורבנות ולנטל, במלחמה ובשלום, בטוב וברע, כדי שעמנו ישיג את חירותו וישיג את שאיפותיו".

רב המחבלים איסמעיל הנייה התייחס למשלחת חמאס בקהיר שדנה עם המצרים בארבעה תיקים, בעיקרי הפיוס והביטחון ואמר: "מצרים עושה מאמצים עם גורמים בינלאומיים ואירופיים ליישם פרויקטים בעזה. מצרים לא עשתה שום הצעה או עסקה להפסיק את צעדת השיבה הגדולה. אנחנו לא מבקשים ליצור מסגרת מקבילה לאש"ף או לוועד המנהל בעזה. נושא הנשק אינו סחיר בשלב השחרור הלאומי. יש הבנה מצרית על אופי המצב ההומניטארי ברצועת עזה. מצרים רוצה לפתוח את מעבר רפיח לחלוטין, אבל יש תנאים שמפריעים לו. תוצאות האסיפה הלאומית אינן מייצגות קונצנזוס לאומי ואינן משקפות את רצונו של העם העם הערבי בגדה. אנחנו לא רוצים חלוקות נוספות בזירה הערבית ואנחנו רוצים שאש"ף יהיה חזק ומאוחד. אנחנו לא נעים על בסיס של מועצה לאומית חלופית או מקבילה, ועשינו מאמצים רבים לשכנע את אבו מאזן לוותר על הרעיון שלו".

גורמי הרפואה בעזה פינו אתמול את הפצועים והודיעו על 4 מחבלים מחוסלים ברצועה.

בסיכומו של יום 4 מחבלים הרוגים על הגדר
בסיכומו של יום 4 מחבלים מחוסלים על הגדר
פינוי המחבלים הפצועים
פינוי המחבלים הפצועים

הערבים מדווחים על מחבלון בן 15 שמת היום מפצעיו לאחר שבא לפגע אתמול בגדר ונפצע על ידי כוחותינו. מדובר במחבלון עזאם הילאל ריאד עווידה ימ״ש, בן 15, אשר מצא את מותו כתוצאה מפגיעת ראש, אתמול. צפו ברגעי הפרידה מהמחבלון הקטן שמת הבוקר מפצעיו עזאם הילאל ריאד עווידה ימ״ש.

עזאם הילאל ריאד עווידה מחבל בן 15
עזאם הילאל ריאד עווידה מחבל בן 15
נפרדים מהמחבל ההרוג
נפרדים מהמחבל המחוסל
המחבל ההרוג
המחבל המחוסל

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

המחבלים נפרדים מגופתו של המחבל מוחמד מוגבל, אשר חוסל על ידי כוחותינו אתמול בגדר הרצועה

נפרדים מגופתו של המחבל
נפרדים מגופתו של המחבל מוחמד מוג'בל

 

 

 

 

 

 

צפו באחד מניסיונות המחבלים אתמול (שישי) לפרוץ את גדר הרצועה באין מפריע

סרטון: צפו ברגעי הכוחות אשר הגיעו לפזר את המחבלים ולהבריחם חזרה לשטח הרצועה, לאחר שהנבלות הצליחו לחתוך את הגדר ולחדור לשטח ישראל.

צפו ברגע ״הפצצות הגז הרעילות באינטנסיביות״ (לטענת הישמעאלים) לעבר המחבלים המשתתפים במצעד הטרור אתמול מזרחית לרפיח

המחבל חאלד עבד אל-ג׳עאפור, איבד את רגליו באחת מהתקיפות של ישראל בעבר, אבל הנכות שלו לא הפריעה לו להגיע אתמול לגדר הרצועה בכדי לנסות ולרצוח חיילים. אתמול, הוא נפצע ואף נחנק מירי גז של כוחותינו מזרחית לחאן יונס

סרטון ערוך של האויב, בו נראים חיילי צה״ל היקרים מבצעים ״פשעי מלחמה״ לטענתם, בירי חי על מנת להרוג את ״המפגינים התמימים״ במהלך צעדות הטרור בשבועות האחרונים.

סרטון: עפיפוני תבערה/ עפיפוני טרור/ בלוני תבערה/ בלוני טרור, מה זה חשוב איך תקראו לזה, נזק זה עושה ולפעמים הרבה

שריפה שפרצה בשטח ישראל מזרחית לג'וחר אל-דיכ, שנגרמה על ידי עפיפון תבערה

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: