מבזקים

כח האדם בתיירות צועק הצילו – דעה אישית

תוכן עניינים

כידוע לכולם תעשיית התיירות בישראל היא מבין התחומים היותר רווחים למדינת ישראל הן בתחומי התיירות הפנים והן בכל הקשור לתיירות נכנסת שנחשבת לרווחית אף יותר הן בגלל התל"ג שמגדיל את קופת האוצר וכמובן משפיע רבות על תקציבים שנתיים שעולים לדיון מדי שנה, אבל…הבעיה היא בטח לא בתזרים מזומנים שקופת המדינה מרוויחה ומזרימה מהתיירות אלא מכוח האדם והשירות לתייר/אורח שמשפיע רבות על חווית האירוח ועל שאלה אחת שנחשבת לקריטית מאוד בעבור משרד התיירות ומדינת ישראל והיא: האם התייר/ת או האורח ששהה כעת במלון בישראל ימליץ על כך לחבריו או בכלל יחזור לבקר פה שוב ולשים את מיטב כספו במדינת ישראל..?

איך שמצב התיירות בארץ נכון לכתיבת שורות אלו וכוח האדם בענף שצועק לעזרה כבר שנים לא נראה שהמצב הולך להשתנות, אולי מישהו למעלה יתעורר !!!

תמיד יש עבודה

תאמינו או לא אבל אחד מהענפים בהם תמיד ניתן למצוא עבודה בישראל זה ענף התיירות, למה אתם שואלים את עצמכם ? אולי בגלל העובדה שאנחנו חיים, נושמים ומייצרים תיירות 24/7 במדינה כמו שלנו, אבל לפתח אתם שואלים את עצמכם, אבל איך יכול להיות שתמיד יש עבודה בתעשיית האירוח והתיירות ? הרי לא מדובר בסופו של דבר בהייטק תסכימו איתנו!

אז אחת מהסיבות שיש תמיד עבודה זה בגלל התחלופה האדירה והמטורפת שקיימת הן בתחומי המלונאות והאירוח השונים וכמובן בין סוכני הנסיעות ושאר מפעילי התיירות באטרקציות ואתרים שונים, לא מאמינים לנו..? בבקשה אתם מוזמנים לבדוק את חברת טרוול ג'ובס המתמחה בהשמה ודרושים בתיירות שיכולים לתת לכם מענה וצפייה ישירה בכל המשרות הקיימות בשוק.

אבל לבטח אתם שואלים את עצמכם כעת "למה יש תחלופה כזו גבוהה?" התשובה פשוטה וסביר להניח שמרביתכם תנחשו שמדובר בסופ של דבר בכסף שמתגלגל לשכר העובדים בשוק שכרגע לצערנו הרב מרוויחים את לחמם בעבודה מרובה ותגמול נמוך שלא משקף את המחייה במדינת ישראל.

מחירים, מע"מ ומה שבינהם

הזכרנו מחירים לא…אז בוא נדבר כסף ומחירים ונשים פעם אחת את הקלפים על השולחן, ואני אתחיל מהמקום שכולם יבינו בצעקה גדולה וארד אט אט לשורש בשביל שתבינו איך זה עובד ולמה כח האדם בעף התיירות פשוט סובל,

jobs in tourism

לצעוק אמרנוווווווו? אז תגידו לי אתם..

איך יכול להיות שחופשה בישראל בעבור משפחה עולה יקר יותר מאשר חופשה ביעדי החופשות השונים במזרח התיכון כגון: קפריסין, טורקיה או איי יוון?

איך יכול להיות שתושב ישראל אשר יוצא לחופשה במלון באילת צריך לשלם מע"מ בעוד תייר המגיע מחו"ל אינו נדרש בתשלום מע"מ ? האם המדינה החליטה שזה הרגע לעשות את ההון בקופת האוצר על חשבון הציבור התמים שלא יכול לצאת מגבולות ישראל בשביל להתאוורר ?

איך יכול להיות שבתי מלון ומקומות אירוח שונים בישראל נסגרים בתקופות החורף או בימות אחרים בשנה שאין להם ביקושים, במקום לפתוח אותם לציבור הרחב במחירים נמוכים יותר ללא מע"מ על מנת שכול יוכלו להמשיך ליהנות מחופשה במדינתנו הקטנה ולהתפרנס בכבוד כמובן בכל הקשור לבעלי העסקים המפעילים את מקומות האירוח ואתרי התיירות ?

לא מאמינים לנו? הנה תראו את הכתבה הזו שמסבירה למה מחירים החופשות במלונות בישראל כל כך יקרים שפחות או יותר חופפת לכתיבת שורות אלו.

ואיך זה משפיע על עובדי תעשיית התיירות אתם שואלים את עצמכם?

מחירים יקרים לחופשה בישראל = פחות תיירים ואורחים = פחות הכנסות = פחות עבודה = פחות עובדים או לחילופין משכורות נמוכות שלא מצדיקות את רמת המחייה בישראל.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: