מבזקים

ארה"ב ורוסיה במאמץ לסכל מתקפה סורית לכיוון דרום סוריה וגבול ישראל

תוכן עניינים

ארה"ב ורוסיה במאמץ משותף לשמור על הסכם הפסקת האש בדרום סוריה ולאורך גבול ישראל – כך מוסר אתר החדשות הסורי -Zaman al-Wasl

צביקה נציב| ב' באייר תשע"ח | 17 באפריל 2018 | מערכת ישראל ניוז
מקור: נציבנט https://nzivnet.com/articles/15869

שגרירות ארה"ב בעמאן הזהירה את בכירי המורדים הנאמנים לה בדרום סוריה לא לפעול צבאית נגד כוחות המשטר. מה שיעמוד בניגוד להכרזת 2 המעצמות על האזור כ- "אזור מופחת מתיחות", כך מדווח עיתון סעודי.

העיתון א-שרק אלאוסאט מדווח כי המכתב שנשלח ע"י שגרירות ארה"ב בעמאן-בירת ירדן לצבא הדרום של המורדים, מפציר במורדים שלא לתת סיבה לצבא המשטר לבטל את הסכם הפסקת האש. הסכם שהושג בחודש יולי שנה שעברה בין רוסיה-ארה"ב וירדן.

"בתור אחד השותפים להסכם הפסקת האש בדרום סוריה, אנחנו לא רוצים לראות איך צבא סוריה כובש את השטחים שלכם בדרום המדינה. אנו רוצים לשמור על הזכות לדרוש עבורכם, מדינה חופשים ובעלת עקרונות של צדק ואנו מבקשים ממכם להיות מספיק אחראים, שלא לתת למשטר ובעלי בריתו כל סיבה לתקוף אתכם, או לתקוף במחוז דרעא, או במחוז קונייטרה כמו שקרה באלרוטה המזרחית שבדמשק". כך הצהירה שגרירות ארה"ב בעמאן.

צביקה 1

"אם אתם תתקפו את צבא סוריה ותפרו את הסכם הפסקת האש אנחנו לא נוכל להגן עליכם. לעומת זאת אם המשטר יפר את הפסקת האש אנו נעשה את המקסימום לעצור אותם ולהבטיח את המשך הסכם הפסקת האש".

הזהרת ארה"ב למורדים באה על רקע זרימת כוחות צבאיים גדולים של המשטר לעבר העיר דרעא בזמן האחרון כהכנה לתקוף את העיר.

מקורות יודעי דבר מסרו לזאמאן אלווצול כי בסוף חודש מרץ האחרון הזהירו הרוסים את המשטר שלא להוציא לפועל את המתקפה על המורדים בדרום סוריה ואיימו כי לא יעניקו להם חיפוי בלחימתם אם הם יפרו את הפסקת האש.

מפקדים בכירים מצבא רוסיה נפגשו עם קצינים בכירים סורים במפקדת דיוויזיה 9 שריון בעיירה צנאמין והעבירו להם מסר, שאין מצב שצבא סוריה ייצא למתקפה נגד המורדים במחוז דרעא. כך מסרו המקורות.

אזהרות המעצמות לוו, מאז 12 במרץ, בתקיפות אוויריות של מטוסי חיל האוויר הסורי על עיירות וכפרים שבשליטת המורדים בדרום סוריה. תקיפות אלו היו הראשונות מאז הוכרזה הפסקת האש באזור בחודש יולי 2017.

ארה"ב התומכת במורדים ורוסיה התומכת במשטר הסורי, ושניהם מחפשים להפיל את הנשיא אסאד מכסאו, נפגשו בחשאי בירדן בחודש יוני 2017 והגיעו להסכם הפסקת אש בכל דרום סוריה חודש מאוחר יותר.

הפסקת האש באזור זה הורידה את אינטנסיביות הלחימה באזור והכוונה הייתה להתקדם להסדר קבוע ומלא של הפסקת לחימה בכל האזור.

צביקה 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

האזור סביב מחוז דרעא הוא אחד הבודדים בסוריה שרוב האוכלוסייה נמצאת בשליטת המורדים כמו האזור הסמוך לגבול טורקיה.

המורדים חוששים לאור הדיווחים כי צבא סוריה מזרים תגבורות ענק לדרום, על מנת לחזור ולהשתלט על האזור למרות הפסקת האש והוא מבקש לצאת למתקפת מנע כדי למנוע ולסכל את המתקפה הגדולה המתוכננת.

צביקה 3

יש להזכיר כי מאז נכנסה לתוקף הפסקת האש בדרום סוריה ולאורך הגבול עם ישראל, התרחשו מאות הפרות אך רובם ככולם היו מקומיות והן דעכו מאליהן.

אך קשה היה להתעלם מתנועת כוחות מסיביות, הן מצד צבא סוריה והן מצד המיליציות השיעיות והחיזבאללה שאירן שלחה לאזור בניסיון לתפוס עמדות הן לאורך גבול ישראל והן לאורך גבולה הצפוני של ירדן וזה אך טבעי שהמורדים ינסו לשבש היערכות צבא סוריה ובעלי בריתו בטרם יצאו לקרב.

מבט מהיר במפת סד"כ דרום סוריה מראה את פוטנציאל עוצמת העימות היכולה להתרחש בשטח אם 2 הצדדים יתנגשו.

צביקה 4 צביקה 5

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: