מבזקים

הפסגה הערבית בריאד: פיוס עם ישראל והתמודדות עם התוכנית האיראנית

תוכן עניינים

בריאד, בירת סעודיה התקיים היום כנס הפסגה בוועידה הערבית ה- 29. תובנות מהפסגה: ערב הסעודית מובילה מהלך הכרתי בישראל בתקווה לעצירת האיום האיראני

רות קרייתי | ל' בניסן תשע"ח | 15 באפריל 2018 | מערכת ישראל ניוז

נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי אמר: "היוזמה הערבית לשלום היא המסגרת המתאימה לסיום הכיבוש הישראלי. מצרים פועלת עם הפלסטינים לסיום הפילוג הפלסטיני ולנוע לעבר המשא ומתן".

הפסגה התקיימה השנה ללא נציגות קטאר בעקבות משבר שנמשך מזה כשנה עם שכנותיה. עיתון "אלריאד" הסעודי דיווח כי "אין לערבים שום אופציה מלבד להתפייס עם ישראל ולחתום על הסכם שלום כולל עמה כדי להתפנות ולהתמודד עם התוכנית האיראנית באזור".

דובר משרד החוץ, המצרי אחמד אבו זייד, מסר ערב צאתו לוועידה כי "דיוני שרי החוץ הערבים יסוב על כמה סוגיות חשובות שעל סדר היום של הוועידה, ובין היתר, ההתפתחויות בזירה הפלסטינית וההסלמה של הכיבוש הישראלי נגד האזרחים הפלסטינים בעזה, ההתפתחויות החמורות של המצב בסוריה בנוסף למשברים בלוב, תימן ועיראק".
שרי החוץ הערבים דנו בוועידה גם במאמצי המלחמה בטרור, בביטחון הלאומי הערבי ודרכי קידום הסולידריות הערבית לאור האתגרים הקשים העוברים על העולם הערבי.

בהודעה האחרונה של הפסגה הערבית שנמסרה בשעה האחרונה, נאמר: "אנו מדגישים את ערכאות של החלטת ארה" ב להכיר בירושלים כבירת ישראל ואת החשיבות של השלום האזורי כאפשרות אסטרטגית נול האיום האיראני".

משתתפי הפסגה הערבית בריאד
משתתפי הפסגה הערבית בריאד
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: