מבזקים

מארק צוקרברג בקונגרס: "לא עשינו מספיק כדי לעצור שימוש לרעה והסתה כמו פייק ניוז"

תוכן עניינים

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, העיד אתמול בקונגרס, בוועדה משותפת לוועדה השיפוטית והוועדה למסחר, מדע ותחבורה על ההתפתחויות בפרשת קיימברידג' אנליטיקה ואמר: "לא עשינו מספיק כדי לעצור שימוש לרעה והסתה כמו פייק ניוז"

גבריאל ודררו | כ"ו בניסן תשע"ח | 11 באפריל 2018 | מערכת ישראל ניוז

בעקבות הגילוי כי פרטיהם האישיים של 87 מיליון משתמשי פייסבוק נחשפו לפגיעה בפרטיות כאשר פרטיהם הועברו לחברת הייעוץ הפוליטית מבריטניה. קיימברידג' אנליטיקה העבירה את הפרטים האלה לידי גורמים פוליטיים שלא הורשו לקבלם, כמו מטה הבחירות של טראמפ והבחירות לנשיאות בניגריה. קיימברידג' אנליטיקה הפרה את ההתחייבות שלה לפייסבוק בכך שלא מחקה את הנתונים לפני שנתיים, כפי שנדרשה לכך. כיום נטען שעותק של הנתונים נמצא בידי גורמים רוסיים.

בוועדה ביקר הקונגרס האמריקני בחריפות את היעדר הפיקוח של פייסבוק על המידע האישי של המשתמשים. צוקרברג נשאל האם הוא רואה את החברה שלו כמונופול והשיב בשלילה תוך גמגום וגרם לצחוקים רמים בקהל.

סנאטור ט'ון ממנהלי השימוע פתח את השימוע ואמר: "גורמים עויינים הצליחו להשתמש במידע מפייסבוק, ולהצליב אותו עם מידע ברשת האפילה. זה לא מקרה רגיל של בעיית אבטחה – אנשים ניצלו לרעה את הכלים שאתם יצרתם. בעבר, חברות כפייסבוק, פיקחו על עצמן. איך פייסבוק עושים שימוש במידע שנמצא אצלם, ואיך אתם מתכוונים לעצור שימוש לרעה?"

מרק צוקרברג ענה: "אנחנו עוסקים בנושאים של פרטיות, בטיחות ודמוקרטיה. פייסבוק היא חברה אידיאליסטית ואופטימית. אנשים קיבלו כלי עצמתי לבניית קהילות ולקולם שיישמע. אבל זה ברור כיום שלא עשינו מספיק כדי לעצור שימוש לרעה כמו הסתה, פייק ניוז. עשיתי טעות, ואני אחראי. זה לא מספיק לחבר אנשים. אנחנו צריכים לוודא שהחיבורים האלה חיוביים ושאנשים לא משתמשים בהם כדי לפגוע אחרים. אנחנו צריכים לוודא שהמידע שמפתחים חולקים עם אחרים לא פוגע במשתמשים. צריך לוודא שהכלים שלנו משמשים לטובה. כשלנו בלהגן על המידע של אנשים".

טרום עדותו בקונגרס, העביר צוקרברג הצהרה בכתב בה הוא נוטל אחריות ומתנצל על הטעויות שנגרמו, גם בפרשת קיימברידג' אנליטיקה וגם בשימוש של גופים רוסים ברשת החברתית כדי להשפיע על הבחירות בארצות הברית.

 

מארק מוקרברג מעיד בקונגרס. צילום: אויטרס
צילום: רויטרס
צוקרברג בקונגרס. צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
מוקרברג מגמגם במהלך הועידה. ציולם: AFP
מוקרברג מגמגם במהלך הועידה. ציולם: AFP

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: