מבזקים

תת-אלוף יניב עשור מונה לראש חטיבת המבצעים

תוכן עניינים

תת-אלוף יניב עשור מונה לראש חטיבת המבצעים בטקס רב משתתפים בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט

שי אלבז | כ"ד בניסן תשע"ח | 9 באפריל 2018 | מערכת ישראל ניוז

טקס חילופי מפקדים נערך במחנה "רבין" (הקריה) בתל-אביב, במעמד ראש אגף המבצעים, אלוף ניצן אלון, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. תת-אלוף יניב עשור החליף בתפקידו את תת-אלוף איציק תורג'מן, אשר כיהן בתפקיד זה בשנתיים האחרונות. ראש אגף המבצעים, אלוף ניצן אלון אמר: "חטיבת המבצעים היא הלב הפועם, מרכז העצבים המפעיל את צבא ההגנה לישראל. כאן אין רגע דל, בשגרה בחירום ובמלחמה. איציק, תקופתך כרח"ט התאפיינה בעשייה רציפה במב"ם – פעולה בחמש חזיתות בחלקן בגלוי ובאחרות באופן סמוי מן העין.לצד זאת, קבעת נורמות גבוהות בעיסוק החטיבה בתכנון האופרטיבי, בהתאמתו למציאות המשתנה תוך קיום תהליכים סדורים ומעמיקים. יכולתך וכישרונך האישי לרתום פקודים, עמיתים ומפקדים למשימה (ולא רק מתוקף סמכותך) הביאו למיקוד וטיוב העשייה הצה"לית לביטחון ישראל. עשור, אתה מגיע לאחד מתפקידי המטה המשמעותיים בצה"ל, ולא רק בדרג התא"ל. בתרמילך צברת משא רב וניסיון עשיר כמפקד. בטוחני שתכונותיך האישיות, הסקרנות, הפתיחות, השכל הישר והאינטואיציה המבצעית המפותחת כבר מאפשרים לך תהליך למידה מהיר ואיכותי. תבונתך וניסיונך כבר הוכחו בעבר. אתה תעצב את התפקיד בדמותך. אין לי ספק שהתפקיד המשמעותי בידיים הנכונות".

ראש חטיבת המבצעים היוצא, תת-אלוף איציק תורג'מן אמר: "כאשר מנסה אני לסכם את השנתיים המשמעותיות והמאתגרות המסתיימות היום עבורי בחטיבת המבצעים, לא ניתן לתאר טוב יותר את המצופה מיחידה זו – חוכמה, בינה, עצה וגבורה – לא חוכמת המלחמה או הגבורה בשדה הקרב כי אם הבינה שבהובלת המטה המבצעי, בקבלת ההחלטות, בנוכחות והשפעה – זוהי תמצית הסיפור כולו. התקופה מאתגרת ונפיצה ואנו נדרשים לעמוד על המשמר ולשפר את מוכנותנו והערכותינו לתרחישים שונים כל העת. אנו עוקבים באדיקות ומסירות אחר הנעשה בשטח ושוקדים על שיפור המוכנות האופרטיבית והפעולה המבצעית המשולבת והרב זרועית של צה"ל. למדתי שבחזית המחויבות עומדים, בראש ובראשונה, אנשים. אנשים החותרים לניצחון באמצעות תכנון קפדני ויצירתי, שליטה המאפשרת תנאים מיטביים וחופש פעולה, ומאחורי כל אלה ניצבים האחריות, האמון והשותפות ההדדית. האנשים האלו הם אתם, פקודי במסדר ושותפיי לדרך בקהל. עשור ידידי היקר, מתוך חבורה  מצטיינת ואיכותית, נבחרת לקבל עליך את הפיקוד על חטיבת המבצעים, בתקופה כה רגישה ומורכבת. שירותך המשמעותי לאורך השנים בלב העשייה המבצעית הקנה לך ניסיון מבצעי ופיקודי שאין שני לו. כבר בתהליך הלמידה שלך מצאת שגודל האחריות רב וניכר ממחוזות אחרים. טול את מקל האחריות המוענק לך היום, סמוך על אנשי החטיבה ושא אותה – ואותם – אל עבר פסגות חדשות".

ראש חטיבת המבצעים הנכנס, תת-אלוף יניב עשור אמר: "ניצב אני היום במעמד זה בחרדת קודש מול האחריות הגדולה, במוכנות לעבודה קשה, לעמידה באתגרי היום יום ובגאווה על השתייכותי לדור המגשים את חזון התקומה בשנת השבעים לעצמאותנו. לפני כחודשיים סיימתי את תפקידי כמפקד עוצבת ה"בשן". נפרדתי מנופי הגולן והגעתי אל הבור בקריה. את הגזרה החליפה זירת המלחמה, מפקדה קדמית במפקדות ראשיות, הנשק הוחלף בעט, מדי הב' אופסנו, עליתי על א' ונעליים חצאיות. והכי חשוב, איבדתי את הפריווילגיה להאשים את "ההם" בקריה. בתהליך הלמידה נחשפתי ליכולתו ועוצמתו של צה"ל, הגלויה והחסויה. נפעמתי מפלאי הטכנולוגיה והמרחבים שהיא פותחת בפנינו. פגשתי אנשים מכלל הזרועות, הפיקודים והארגונים ואצל כולם ראיתי חדוות עשייה ומחויבות רבה. במפגשים אלו למדתי על חשיבותה של השותפות המבצעית המהווה את מכפיל העוצמה המרכזי שלנו. אני משוכנע כי נמשיך להרחיב את גשרי העשייה הברוכה, לפעול יחד למען מימוש חזון משותף, עם הרבה פרגון, רעות ונכונות לעמל רב. איציק, היו אלו עבורי שבועות של למידה מרחיבת דעת, ראיתי את יכולותיך לתרגם רעיון לפקודות ואופרציות, תוך חיבור בין זרועי וארגוני. אלו נשענו על רמה מקצועית גבוהה אך בעיקר על יישום הכתוב בפרקי אבות "היה מקבל כל אדם בסבר פנים יפות" ועל פיקוד בדרכי נועם. נועם הליכותיך, פרגון ורעות היו בבסיס יכולתך לרתום, לתאם, לסנכרן ולהוציא אל הפועל. מודה לך על עשייה ענפה בשנתיים האחרונות ומשוכנע בהצלחתך כאלוף במטה הכללי וכראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. תודה לראש המטה הכללי ולראש אגף המבצעים על האמון והפקדת חטיבת המבצעים בידיי".

 

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: