מבזקים

מד"א ערך קורס בין-לאומי להיערכות לאסונות ואירועי טרור

תוכן עניינים

בשבוע האחרון ערך מד"א קורס בין-לאומי להיערכות לאסונות ואירועי טרור, בהשתתפות שבעה-עשר רופאים, אחיות, פרמדיקים וחובשים מארה"ב, איטליה, בריטניה הודו וקנדה * משתתפי הקורס נחשפו ולמדו מן הניסיון הנרחב והמצטבר של מד"א בטיפול והיערכות לאירועי טרור ואירועים רבי נפגעים

מד"א, ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, נחשב לאחד מארגוני רפואת החירום הטובים בעולם, ייחודיותו של הארגון בפריסה הארצית עם היקף מתנדבים נרחב, שימוש בטכנולוגיה מתקדמת וניסיון רב במגוון אתגרים עמם התמודד בהצלחה רבה. הקורסים שנערכים במכללה הבינלאומית של מד"א זוכים להערכה רבה ועד כה השתתפו בהם מאות רופאים בכירים מעשרות מדינות בעולם. בוגרי הקורסים הם מאנשי המקצוע המובילים בתחומם אשר מיישמים את הניסיון הישראלי, אשר מרתק את רפואת החירום הטרום אשפוזית בעולם כולו, במדינותיהם ובארגונים מהם הגיעו.

במהלך הקורס שמעו המשתתפים הרצאות מקצועיות מפי גורמים מובילים, בהם ד"ר עופר מרין מנהל יחידת הטראומה בבי"ח שע"צ בירושלים שהעביר הרצאה על טיפול בפצועים בגל הטרור, סיירו בתחנות מד"א ואף לקחו חלק פעיל בתרגיל אירוע רב נפגעים המדמה פיצוץ באוטובוס באשדוד בהשתתפות צוותי מד"א ממרחב לכיש ומתנדבי נוער מד"א שדימו את הפצועים, במסגרת התרגיל יישמו המשתתפים את הידע הייחודי שנחשפו אליו במהלך הקורס.

סמנכ"ל קהילה במד"א ד"ר אלי יפה: "מד"א מייצא את הידע הישראלי והניסיון הרב שנצבר בישראל בטיפול באירועים רבי נפגעים ואירועי אסון המוניים. לאחר שבוע של קורס אינטנסיבי אני יכול לומר כי המשתתפים חשים כי מדובר בידע רב ערך שיסייע להם בהמשך פעילותם ויש בכך כדי להעיד על המוניטין המקצועי שמד"א נהנה ממנו בקרב גופים מקבילים בעולם".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "הקורס נערך במד"א כבר מספר פעמים והמשתתפים בו זוכים לידע ייחודי בהגשת עזרה ראשונה וטיפול רפואי במהלך אירועים בהם ישנה משמעות קריטית לזיהוי וטיפול נכון ומהיר. אנו חוזרים ורואים את החשיבות העצומה של הפצת ידע זה עם התרחבותם של אירועים רבי נפגעים במדינות רבות בעולם והניסיון הישראלי מספק הכשרה קריטית שיכולה להוות את ההבדל בין חיים ומוות".

צילום:מד"א
צילום:מד"א
צילום:מד"א
צילום:מד"א
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: