מבזקים

ועידת הנהגת ההתיישבות של מועצת יש"ע: בונים חזון לעתיד

תוכן עניינים

מועצת יש"ע ערכה השבוע לראשונה את ועידת הנהגת ההתיישבות בהשתתפות ראשי הרשויות ביהודה שומרון והנהלת מועצת יש"ע

שלום שי גיחז | כ"ח באדר תשע"ח | 15 במרץ 2018 | מערכת ישראל ניוז

במהלך הוועידה התקיימה סדנת בניית חזון לעשייה וחשיבה משותפת על מטרות ויעדים להמשך. התכנסות זו התקיימה בהובלת יו"ר מועצת יש"ע הנכנס חננאל דורני, בארגון מנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר, במטרה לבנות חזון לעשייה של הארגון בעתיד. במשך יומיים ערכו המשתתפים דיוני עומק וחשיבה בצוותים שונים על התמורות שחלו בחברה הישראלית, במדינה ישראל, במזרח התיכון וביחסים הבינלאומיים של ישראל. הצוותים דנו בתפקידה של מועצת יש"ע לאור שינויים אלו.

במסגרת הוועידה נפגשו המשתתפים עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שר הכלכלה אלי כהן, השר לשעבר גדעון סער והעיתונאי חגי סגל. הנשיא ריבלין ברך את משתתפי הוועידה על העשייה היומיומית למען ארץ ישראל ועל היוזמה לעצור את שגרת החיים לטובת מחשבה מעמיקה למען העתיד ואמר: ״באין חזון יפרע עם. ברור לי, בהזדמנות זו יותר מתמיד, שיש לכם חזון ויש לכם מטרות. בעיני, המטרה המרכזית היא העמקת היכולת לקיים חיים משותפים ובניין גשרים של אמון בין כל תושבי הארץ הזו למען הדורות הבאים. עלינו לחזק את הקיים, להעמיק אותו, לחדש אותו ולגדול. זה מוטל עליכם וזו משימה אדירה כשלעצמה".

גדעון סער הציג את התמורות באזור ואמר: "אני מאמין שיש לנו חלון הזדמנויות שמאפשר לעצב מדיניות. במקום לעסוק במאבקים קטנים, עכשיו צריך לפעול על המהלך שיטפל בכל הבעיות יחד – החלת ריבונות על הישובים. החלטת מרכז הליכוד בחודש דצמבר להחלת ריבונות על מרחבי ההתיישבות היא נכונה. גרים ביהודה ושומרון כחצי מיליון אזרחים של מדינת ישראל ויש לנו אחריות כלפיהם לתת להם זכויות כמו כל אזרח אחר. לאחר חמישים שנות התיישבות צריך לעשות זאת. בשלב זה נכלול רק את מרחבי ההתיישבות. מהלך זה יקבל הסכמה רחבה של החברה הישראלית ואם נדע להציג את הדברים באופן נכון, נקבל גם הבנה בקרב ידידנו בעולם. כמו שממשלת אשכול החלה ריבונות על ירושלים, וממשלת בגין על הגולן, כך נכון שיהיה עכשיו. אפשר לעשות היסטוריה ורצוי שזה יהיה מהלך ממשלתי כמו אצל אשכול ובגין".

השר אלי כהן אמר למשתתפים: "כלכלה חזקה הופכת את המדינה לחזקה. בשנים האחרונות העולם משתנה חשיבות הנפט פחתה, וחשיבות הטכנולוגיה עלתה. מדינת ישראל מובילה היום בתחום הטכנולוגיה לכן מדינות העולם מחפשות היום את הקשר עם ישראל. אנחנו פועלים שהילדים שלנו ירצו להישאר כאן גם בגלל אהבת הארץ וגם בגלל איכות חיים. הכלכלה היא כלי חשוב מאוד לאיכות חיים, חיי חברה והתיישבות. יש לזה גם ערך מדיני. השלום הכלכלי ישרת אותנו לפתח חיים טובים לכולם כאן, וגם יחזק את מדינת ישראל בצד המדיני."

חננאל דורני יו"ר מועצת יש"ע סיכם את הדיונים ואמר: "לאחר חמישים שנות התיישבות ביהודה שומרון ובקעת הירדן וקרוב לחצי מיליון אזרחים באזור, חובה עלינו לקיים חשיבה אסטרטגית לעתיד ולבחון את פועלנו לעתיד. דיון עומק כזה לא נעשה זמן רב והשינויים שמתרחשים במדינה ובמרחב מחייבים אותנו לבחון את צעדינו להמשך. ראשי הרשויות דנו במשך יומיים בכובד ראש בנושאים העומדים על הפרק מפעולות מוניציפאליות ועד מהלך הריבונות וחזון המיליון. אני בטוח שמפגש זה יחזק את העשייה של מועצת יש"ע לשנים הבאות".

צילום: מועצת ישע
צילום: מועצת ישע
צילום: מועצת ישע
צילום: מועצת ישע
צילום: מועצת ישע
צילום: מועצת ישע
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: