מבזקים

מורן ועידן ייצגו את ישראל באליפות העולם שתיערך בחודש אפריל בקישינב מולדובה

תוכן עניינים

הם משקיעים את רוב  זמנם בריקוד משתתפים בתחרויות בארץ ובחול ומבקשים לשנות את התדמית שדבקה בתחום עידן אטיאס ומורן משה  אלופי ישראל  בריקודים סלוניים לשנת 2018 לא מפסיקים לרקוד ומכוונים הכי גבוה שאפשר

אנקה גרינברג | כ"ח באדר תשע"ח | 15 במרץ 2018 | מערכת ישראל ניוז

הם מביאים הרבה כבוד לעיר ולמועדון "קאסה דאנס" בקריית ים, אבל סביר להניח שרובכם לא שמעתם על עידן אטיאס ומורן משה אלופי ישראל בריקודים סלוניים ולטינים לשנת 2018. אחרי הכל מדובר בענף ספורט שאינו זוכה לפופולאריות רבה בגלל התדמית המעט מיושנת שדבקה בו אבל עידן ומורן שרוקדים מרבית חייהם בספורט זה מבקשים לשנות את התפיסה ומצהירים שיש היום לא מעט דמיון בין הריקודים הסלוניים לבין הריקודים העכשוויים של כוכבי הפופ למיניהם שנראים על המרקע.

אומרים שריקודים סלוניים נחשבים למשהו מבוגר כי אלה סגנונות ריקוד של שנות ה-60 אז זה נכון יש בזה משהו אבל עם הזמן גם זה משתנה אומר עידן ומוסיף שאם השנים הריקודים הפכו להיות יותר מודרניים ועוברים תהליך של שינוי באופן מתמיד. הוא אמנם רק בן 14 אבל עידן רוקד כבר יותר מ-7 שנים שבמהלכן זכה לא פעם באליפות ישראל .לריקודים הסלוניים הגיע במקרה אבל כבר מהאימון הראשון התאהב בתחום . "בגיל שבע הלכתי עם אימי לשיעור זומבה בהנהלת אריאל ופולינה גרבויס שגם משמשת כמורה לריקוד לטיני במועדון קאסה דאנס. כשהגעתי לסטודיו  הציעה לי להשתתף בשיעור ניסיון", שיעור ניסיון מחייך עידן, "שיעור  שהפך להיות חלק מרכזי בחיי. עם הזמן הריקודים הסלוניים הפכו להרבה יותר מסתם חוג או תחביב עבורי ואז התחלתי לצאת לתחרויות בארץ" מספר עידן, "זכינו במקומות ראשונים ויצאנו לתחרויות  בחו"ל. בחו"ל אתה בעצם רואה את העולם האמיתי אתה מבין באמת מה זה ריקודים סלוניים והשאיפה להגיע לרמות האלה דרבנו אותי ותפסו מקום מאוד מרכזי בחיי ובאהבה ענקית לספורט זה".

לדבריי עידן הריקודים הסלוניים מאגדים  בתוכם שני סגנונות ריקוד מצד אחד יש את הריקודים הלטיניים כגון: סמבה צ'ה צ'ה צ'ה  ופאסו דובלה. ומצד שני את הריקודים הקלאסיים כגון: ואלס אנגלי, ואלס וינאי ,טנגו ועוד. עידן ומורן מסבירים שבשלב מסוים זוג הרקדנים מחליטים להתמקצע באחד הסגנונות מאחר שקשה מאוד להתמקצע בשני הסגנונות יחד , אולם מאחר ששניהם  אוהבים את שני הסגנונות וביכולתם לשלב ולרקוד את שני סגנונות, החליטו יחד ובהצעת המאמנים בשלב זה  להתחרות בשני הסגנונות. "ריקודים סלוניים נראים כמו תחום נוצץ וקליל באים לובשים בגדים מעוטרים בפייטים ומתחילים לרקוד" אבל כשבוחנים את לוח הזמנים היומי של עידן ומורן רואים שהוא אינטנסיבי ביותר כמו של כל ספורטאי מקצועי.

"אנשים לא מבינים כמה זה אינטנסיבי להיות רקדן מציין עידן ומפרט אנחנו מתאמנים בכל יום בשבוע בין שלוש לשש שעות האימונים כוללים חדר כושר, פילאטיס שיעורים פרטיים, ועוד  מגוון אימונים שאין ברוב ענפי הספורט האחרים. מוסיפה מורן: "ספורט הריקוד דורש המון אימונים דבר שיוצר עומס גדול הן מבחינת הלימודים והן מבחינת המוכנות הבלתי מתפשרת להגיע בשיא הכושר לכל תחרות. אבל אין על מה להתלונן, זה מה שאנחנו אוהבים לעשות וזה מה שבחרנו למרות שזה גובה מאיתנו המון זמן. אם זה להתאמן בשבתות בחגים לקחת שיעורים פרטיים סמינרים להתחרות אחת לחודש אך בסופו של דבר מה שעומד לנגד עיננו זה להתקדם מבחינה מקצועית  ולהגיע לרמות הגבוהות ,הן בארץ והן בעולם בענף ספורט זה".

מה עם חברים ובילויים נשאר לכם בכלל זמן לזה?
מורן: "אין לי זמן כמעט לכלום אומרת מורן החברות שלי מתעצבנות שאין לי זמן להיות איתן וללכת איתן לבלות, אבל מבחינתי  מה שחשוב לי זה הריקוד לכן אני בוחרת להשקיע את רוב הזמן בריקודים. נכון יוצא לפעמים שיש לי קצת זמן פנוי אז אני מנצלת אותו להיות מעט עם חברות, אבל אין לי את הפריבילגיה להגיד לעצמי לא בא לי להתאמן היום אני לא מרגישה טוב אז לא הלך לאימון למרות שאף אחד לא מכריח אותי לרקוד אני לא מוותרת או מרשה לעצמי להפסיד זמן אימון כי ידעתי לקראת מה נכנסתי כשבחרתי בריקודים סלוניים ובידיעה ברורה שלא ישאר לי זמן לבילוי ולשופינג והכל מבחירה.
עידן  מוסיף: "לא יצאתי לטיולים שנתיים בבית הספר בשלוש השנים האחרונות כי לא הייתי מוכן לוותר על אימונים וסמינרים מבחנתי היה חשוב יותר להשקיע באימונים מאשר עוד בילוי עם חברים. אבל  גם אני עשיתי זאת מבחירה  מכוון שיש לי מטרה חשובה מאוד והיא להגיע הכי רחוק מבחינת הצלחה אישית עם בת הזוג שלי בענף זה. יחד עם זאת ברצוני להתמקצע בתחום זה, ולהקים בית ספר משלי בעתיד לשם אני  שואף ולשם אני מכוון".
לא נמאס לכם לפעמים אחד מהשני? מורן נמאס?
מורן: "ההיפך הוא הנכון המפגש היום יומי, זו השגרה שלי לפעמים זו שגרה מאוד אינטנסיבית או מעיקה אבל זה חלק מהעניין שאליו נכנסתי ביודעין. עידן אני  ניפגש איתה כל יום וזאת מבחירה נכון  שיש ויכוחים מקצועיים פה ושם כמו כל זוג  בתחום הריקוד, אולם אנו יודעים  להתגבר על המחלוקות להשאיר את הויכוח מאחורינו ולהמשיך במלוא הכח והמרץ הלאה".

מהן תגובות הסביבה הרי ריקודים סלוניים אינם ענף ספורט פופולארי במיוחד? עידן מציין שתחילה חשש מעט מתגובות הסביבה והיו גם פעמים ששמע את חבריו צוחקים על העובדה שהוא רוקד, אבל לדבריו הוא לא ייחס לכך חשיבות וככל שעברו השנים הוא אפילו הפך להיות מגניב בפי חבריו. לדבריו החברים לא בדיוק הבינו במה מדובר "אמרו לי שריקודים זה לבנות אז למדתי להתעלם ולתת פחות חשיבות לתגובות שלהם. אם לומר את האמת, יש כאלה שתגובת החברים המזלזלת גרמה להם לעזוב את הריקוד ולוותר על חלומם בתחום הריקוד. אותי פחות עניין מה אמרו היו ימים אנשים שצחקו והיו כאלו שפרגנו. אם לומר את האמת, תמיד היו חששות מה זה יעשה לי מבחינה חברתית בגלאים מתקדמים יותר ואיך יקבלו את זה, אבל בסופו של יום כולם מקבלים את זה ומפרגנים בגדול".

אין ספק שספורט הריקוד דורש משאבים כספיים לא קטנים. כיצד אתם מתמודדים עם כל הוצאות?  
עידן: "לרקדני ריקודים סלוניים בגילנו אין ספונסרים, או נותני חסות כך שרוב ההוצאות מוטלות על כתפי הרקדנים. אמנם הקרן לקידום הריקודים הסלוניים תומכת ברקדנים אשר יוצאים לייצג את מדינת ישראל באליפות העולם ואליפות אירופה, אבל זו ממש טיפה בים. רוב הנטל הכספי הגדול נופל על כתפיי הורינו".
מורן: "רוב התחרויות במהלך השנה שנערכות הן בארץ והן בחו"ל הן במימון עצמי של הורינו נטו. מכוון שכך מתנהלים הדברים החלנו בחיפוש אחרי ספונסרים אשר יעזרו לנו בהוצאות הרבות הנובעות מהצורך להתקדם בענף לרמות הגבוהות בארץ ובחו"ל. מתברר שלהיות רקדן זה עסק דיי יקר שמלה אחת יכולה לעלות עשרות אלפי שקלים  זוג נעליים עולה בין 450 ש"ח ל- 1000ש"ח וכשמדובר בשני הסגנונות שאנו רוקדים, תנסי לחשב את גודל ההוצאה וזה כשמדובר רק על בגדים.
עידן: "שיעור פרטי עם טובי המורים עולה בין 75 ל-120 יורו ל 45 דקות. אומנם הוצאה דיי גבוה כשמדובר בשיעור פרטי. הוצאה שלא כוללת בתוכה עדין את נושא מחנות האימונים טרם השיעורים הפרטיים ואת הטיסות לאותם מורים בחו"ל. אולם אם אתה רוצים להתקדם בתחום ולהגיע לרמות הגבוהות בעולם, אין ספק כאשר תיחשף לשיטות הלימוד והתרגול ממורים אלה, בסופו של דבר  זה ישמש כמקפצה מקצועית ברף די גבוה להמשך הדרך, ובכלל הכרה עולמית בענף הריקוד הסלונים".

למה להיות רקדן, או רקדנית סלוניים? הרי העיסוק גוזל לא רק הרבה זמן אלא גם לא מעט כסף. אם תשאלו את עידן ומורן מדובר באהבה אמיתית לספורט הריקוד. הם קמים בבוקר עם הריקודים הסלוניים, אוכלים ארוחת צהריים עם הריקודים הסלוניים והולכים לישון עם הריקודים הסלוניים. כל החיים סובבים סביב אהבה לריקוד. טבעי לתת את הכל כדי להיות הכי טובים שרק אפשר.

"אני רוצה שיזכרו את השם שלי" אומר עידן ומחייך "אני רוצה וחולם לזכות באליפות העולם, או לפחות להיות חלק בלתי נפרד מהצמרת העולמית. בהמשך הדרך אני רוצה לפתוח בית ספר לריקודים משלי. לגדל את הדור הצעיר ולהמשיך ולהתקדם ולהתפתח בתחום.

גם מורן חולמת להיות אלופת עולם. לפתוח בעתיד מועדון ריקודים משלה ולהתמקצע בתחום. אך כעת פניהם נשואות לאליפות העולם שתיערך בחודש אפריל בקישינב מולדובה. איחלתי המון הצלחה לזוג המקסים באליפות העולם. ואם למישהו מכם יש הצעה או תמיכה בזוג, או מעוניין לקבל פרטים נוספים, אפשר לפנות למנהלת עיתון ישראל ניוז ולעורכת הראשית רות קרייתי.

 

צילום: מערכת ישראל ניוז
צילום: מערכת ישראל ניוז
צילום: מערכת ישראל ניוז
צילום: מערכת ישראל ניוז
צילום: מערכת ישראל ניוז
צילום: מערכת ישראל ניוז

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: