מבזקים

טקס אזכרה נערך היום לפרופ' צבי ארד ז"ל מייסד מכללת האקדמית בנתניה

תוכן עניינים

האקדמית נתניה ערכה טקס אזכרה במלאת 30 לפטירתו של מייסד המכללה פרופ' צבי ארד ז"ל

יעל בן דוד | י"ט באדר תשע"ח | 6 במרץ 2018 | מערכת ישראל ניוז

שר האוצר משה כחלון ספד לפרופ' ארד ז"ל במהלך הטקס: "חלק גדול מהרפורמות שאנו מיישמים היום נולדו כאן במכללה, הרבה בזכות הכלים שהעמיד צבי ז"ל לרשותי. הוא היה איש רוח ואיש עשייה והשילוב הזה הינו נדיר. חלקנו שנינו אמונה משותפת כי צמצום פערים מגיע דרך החינוך ופעילותו של צבי בתחום מהווה פריצת דרך ענקית במדינת ישראל", אמר כחלון בטקס.

"צבי היה לי חבר וידיד, אהבתי אותו וכיבדתי אותו. נהניתי לעבוד עימו יום יום ואני מבטיח בשמי ובשם המייסדים, הסגל האקדמי והמנהלי, חברי חבר הנאמנים וכל הידידים המכובדים לעשות הכל, להמשיך, לפתח ולקדם את המכללה כפי שצבי רצה והצליח להגשים", אמר נשיא המכללה פרופ' יעקב הרט.

אמש, (יום ג') בשעות הערב נערך טקס אזכרה במלאת 30 לפטירתו של מייסד ונשיא המכללה האקדמית נתניה פרופ' צבי ארד ז"ל. הטקס נערך במעמד נשיא האקדמית נתניה פרופ' יעקב הרט, המשנה לנשיא פרופ' סיני דויטש והנהלת המכללה, שר האוצר משה כחלון, ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג איכר, חבר חבר הנאמנים עו"ד זכי כמאל, פילנטרופ וידיד המכללה יצחק תשובה, שר המדע לשעבר פרופ' דניאל הרשקוביץ, בעל השליטה בקבוצת הביטוח הראל וידיד המכללה יאיר המבורגר וגדעון המבורגר, ידיד המכללה עו"ד ליפא מאיר, מנהלת התכנית לנוער מוכשר במתמטיקה אלישבע פרידמן, משפחתו של הפרופ' ארד ז"ל וחברי סגל מינהלי ואקדמי במכללה האקדמית נתניה ועוד.

יו"ר מפלגת כולנו ושר האוצר משה כחלון, ידיד המכללה ובוגר ביה"ס למשפטים באקדמית נתניה, אמר במהלך הטקס: "חלק גדול מהרפורמות שאנו מיישמים היום נולדו כאן במכללה, הרבה בזכות הכלים שהעמיד צבי ז"ל לרשותי. הוא היה איש רוח ואיש עשייה והשילוב הזה הינו נדיר. חלקנו שנינו אמונה משותפת כי צמצום פערים מגיע דרך החינוך ופעילותו של צבי בתחום מהווה פריצת דרך ענקית במדינת ישראל".

נשיא האקדמית נתניה, פרופ' יעקב הרט אמר: "אני מלווה את פרופ' צבי ארד מזה 25 שנה. מיום שחלם להקים את המכללה על שדה קוצים, וראיתי איך חזון מתגשם וקורם עור וגידים. פרופ' צבי ארד נחשב לאחר המדענים המכוננים, המוכשרים והמובילים בתחום המתמטיקה בארץ ובעולם. הכרתי אותו כאדם עם חזון, כאחד האנשים החכמים, החרוצים, המוכשרים, העקשנים למען המטרה. בולדוזר אנושי שפועל במרץ, בכישרון, וללא לאות להקמת מכללה מוצלחת נאה ואיכותית. כולנו חייבים לפרופ' ארד תודה גדולה. פרופ' צבי ארד ז"ל, אדם מיוחד ומדען מדור של נפילים, חכם ואנושי, אוהב אנשים, אוהב מאוד ומחבק את משפחתו, לי היה חבר וידיד, אהבתי אותו וכיבדתי אותו. נהניתי לעבוד עימו יום יום ואני מבטיח בשמי ובשם המייסדים, הסגל האקדמי והמנהלי, חברי חבר הנאמנים וכל הידידים המכובדים לעשות הכל, להמשיך, לפתח ולקדם את המכללה כפי שצבי רצה והצליח להגשים".

ראשת העיר נתניה ומיוזמות הרעיון להקמת מוסד להשכלה גבוהה בנתניה, מרים פיירברג איכר: "פטירתך הותירה אותנו המומים. היית מראשי האקדמיה בישראל חלוץ ופורץ דרך. גאונותך תרמה לפיתוח ההשכלה בישראל. בשנת 1993 נענית ליוזמתי להקמת האקדמית נתניה בעיר ומיקומה של המכללה הביא לשגשוגו של האזור כולו. לאורך השנים הצעדת את המכללה בחוכמה רבה ובנועם הליכותיך. שפעת רעיונות ובכל עת התגייסתי לסייע לך להגשים את החלומות עבור תושבי נתניה וישראל. ביוזמתך נחתמו הסכמים לשת"פ מדעי עם עשרות מוסדות ברחבי העולם. במהלך השנים הקשרים האישיים עמך ועם רעייתך הפכו כמעט למשפחתיים. אני מבטיחה לך צבי כי נעשה כל מאמץ להגשים את החזון המשותף שלנו".

כלתו של צבי ארד, עדי ארד, ריגשה מאוד את הנוכחים ואמרה: "רבים חושבים שצבי הוא אבא שלי ואני לא מתקנת אותם, אני אומרת תודה. צבי היה איש משפחה חם והמוסד הכי חשוב שניהל הייתה משפחתו. צבי גידל 3 ילדים שאהבו אותו באופן אבסולוטי ותמים. היה עם לב חם ונדיר שאין כמוהו, הוא הנחיל מורשת של אהבת הזולת. צבי עזר לקדם כישרונות ופרס להם דרך תמיד, היה איש של שלום ולא של מדון. העדיף לחייך בנימוס ולא להילחם על צדקתו".

עוד הוסיפה כלתו כי "במשפחה בקרב הנכדים היה לצבי חוש הומור מחונן. הוא תמיד היה מספר בדיחת לצד חידות מתמטיות. סבא קול עם קריצה וחיוך. צבי היה אדם צנוע וצדיק נסתר ולאחר מותו התגלו מעשים כל כך טובים שעשה בסתר".

פרופ' ארד, מתמטיקאי בעל שם בינלאומי שימש כרקטור ונשיא של אוניברסיטת בר אילן וייסד את המכללה האקדמית נתניה. לפרופ' ארד הייתה תרומה רבה לפיתוח ההשכלה הגבוהה בישראל. הוא מילא תפקידים מרכזיים בפיתוחה של אוניברסיטת בר אילן בתקופתו הוכפל מספר הסטודנטים באוניברסיטה. הוא קידם את המכללות האזוריות בצפת, ואשקלון ובעמק הירדן וזאת מתוך ראיה של קידום ההשכלה הגבוהה בישראל.

פרופ' ארד עמד בראש מכונים למתמטיקה וייסד יחד עם פרופ' ברנרד פינצ'וק את התכנית לנוער מוכשר במתמטיקה, בשיתוף עם אוניברסיטת בר אילן. אלפי תלמידים ברחבי המדינה המשתתפים בתכנית מסיימים תואר ראשון במתמטיקה בגיל 19, לפני שירותם הצבאי.

פרופ' ארד יזם עשרות הסכמים לשיתוף פעולה אקדמי עם מוסדות מחקר חשובים ברחבי העולם.

בנתניה יזם פרופ' ארד ביחד עם ראשי העיר את הקמת המכללה האקדמית נתניה ובזכות פעילותו נבנה קמפוס מפואר.

משפחתו של פרופ' צבי ארד עם ראשי המכללה האקדמית נתניה
משפחתו של פרופ' צבי ארד עם ראשי המכללה האקדמית נתניה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: