מבזקים

יום האישה הבינלאומי: נשיא המדינה נפגש עם תלמידות מובילות בתחומים שונים

תוכן עניינים

בשעה שבמסדרונות הכנסת נעשים מאמצים קדחתניים לפתרונות קואליציוניים חשובים, נועד הבוקר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, עם ממשלה חלופית בה הגיל הממוצע של חבריה עמד על 17

שלום שי גיחז | י"ט באדר תשע"ח | 6 במרץ 2018 | מערכת ישראל ניוז

לרגל יום האישה הבינלאומי שיחול ביום חמישי הקרוב, יזם הנשיא מפגש עם דור העתיד של שרות הממשלה הפוטנציאליות הצומחות ברחבי הארץ. 22 תלמידות מובילות בתחומים שונים נבחרו על מנת להרכיב את תמונת הממשלה העתידית מתוך הצורך להעביר מסר ברור כי זוהי מציאות אפשרית וקרובה. לאחר שיחה שהובילה ראשת הממשלה, התייצבו השרות מאחוריה ומאחורי הנשיא הישובים כמקובל על כיסאות הנשיאות ויחד שיחזרו את צילום ״תמונת הממשלה״ המסורתי כנהוג במשכן נשיאי ישראל לאחר השבעת כל ממשלה וממשלה. במסגרת המפגש הציגה כל ״שרה״ את התיק בממשלה עליו היא אמונה וסיפרה על העשייה הנוכחית שלה בתחום בו היא מתפתחת ופורצת דרך.

הנשיא הקשיב לכל שרה ושרה וחלק עימה מניסיונו בתחום הרלוונטי. עם השרה לביטחון פנים דן על פתרונות לבריונות הרשת הגואה, משרת הבריאות המתנדבת במד״א שמע על הספק הטיפול בחדר מיון בכל ערב ועם שרת התקשורת, תיק אותו החזיק הנשיא כשר בעבר, דן ארוכות על חשיבותו של השידור הציבורי. ״לפעמים שואלים אותי איך אני מדמיין את ישראל בעוד שלושים שנה. בממשלה היום יש ארבע שַֹרות, מתוך עשרים שרים. אני רואה אתכן וַאני רואה את ממשלות העתיד אולי גם את נשיאוֹת העתיד,״ אמר הנשיא.

"יש ביניכן בנות שהגיעו מהצפון ומהדרום, מהמרכז ומהפריפריה. אתן מייצגות את כלל הקבוצות והשבטים הקיימים בחברה הישראלית," הוסיף הנשיא ואמר: "אבל אתן מיוחדות בעיקר בגלל הפעילות החברתית הענפה שאתן כבר עושות, בגיל צעיר כל כך. התחומים שבהן אתן משקיעות את מִרְצכֶן רבים ומגוונים: בחינוך, במדע, בתרבות, בביטחון – ובכל התחומים החיוניים לקיומה של מדינת ישראל בהווה ובעתיד."

מצורפת רשומה של חברות ממשלת הנשים שהגיעה הבוקר אל בית הנשיא עם הרקע הרלוונטי של כל תלמידה לפעילותה בתחום עליו קיבלה אחריות מיניסטריאלית בבית הנשיא. ניתן לראיין כל אחת מהשרות ואת ראשת הממשלה בפניה אל דוברות בית הנשיא:

1. ראשת הממשלה: יסכה שאקי, לומדת באולפנה החרדית-לאומית "בית שולמית" בבית שמש. מסיימת בימים אלה תואר באוניברסיטה הפתוחה במדעי המדינה ויחסים בין לאומיים, במקביל ללימודים באולפנה, ובמקביל להתנדבות של כמה ימים בשבוע בעוטף עזה. התנדבה בעבר בחוות רכיבה טיפולית עם נוער בסיכון, בעמותת "ירושלים אוהבת חיות" ובמרכז קליטה מבשרת ציון עם עולים מאתיופיה. זכתה במקום הראשון בתחרות כתיבה ע"ש ש"י עגנון.

2. שרת החינוך: פהימה עמארין, לומדת באורט ערבי רמלה. תלמידה מובילה בפרויקט "אימהות לומדות" שעוזר לנשים שלא יודעות קרוא וכתוב ללמוד ערבית ועברית. פהימה עוזרת להן בלימודים ואף דואגת לפעילויות לילדיהן בזמן שהן בשיעורים ואף סייעה לאימהות להוציא ספר מתכונים בכתב ידן בסוף הפרויקט. בנוסף, מקדמת שותפות בין יהודים וערבים באמצעות עבודה משותפת באזרחות עם בי"ס בחולון; מכינה תלמידים בכיתות ט' ל-5 יח"ל מתמטיקה; חוקרת אלימות כלפי נשים במגזר היהודי והערבי ומעבירה שיעורים בנושא לתלמידים כדי להעלות מודעות; השתתפה בפרוייקט מסע-מסאר בו קבוצה קטנה של תלמידים ממגזרים שונים חוקרים סוגיות בחברה הישראלית במהלך צעדה של שלושה ימים. וכל זאת במקביל להיותה תלמידה מצטיינת שעושה 5 יח"ל אנגלית, עברית, ערבית, ביולוגיה, כימיה, תנ"ך, ו-4 יח"ל מתמטיקה (כי לא נפתחה כיתה של 5 יח"ל).

3. השרה לביטחון הפנים: חנה קופל, אורט בית שאן. תלמידה בכיתת מצוינות במסלול עתודה מדעית טכנולוגית. מובילה בפרויקט "שומרי מסך", זו השנה הרביעית, שמעניק הכשרה להתמודדות עם נושא הבריונות ברשת. הגיעה לפרויקט לאחר שעברה מקרה של בריונות קשה מאוד ברשתות החברתיות בעצמה כאשר קיבלה הודעות רבות עם קללות ושמות גנאי. כל זאת בתקופה שבה אבא שלה היה חולה מאוד. פעילה גם במסגרת "שומרי מסך ג'וניור", המכשירה תלמידי כיתות ה'-ו' כ"שגרירים" לנושא ההתמודדות עם הבריונות ברשת בבית ספרם. נאמה בנושא בכנס בינלאומי בגוגל קליפורניה, בכנסת ובעיתונות המקומית.

4. שרת התרבות והספורט: אמי סילורה, תיכון הדרים בהוד השרון. שיחקה כדורגל בנות עד גיל 7, לאחר מכן לא נפתחו מסגרות כדורגל לבנות. כשהגיעה לתיכון הקימה מסגרת כדורגל בנות בעצמה ורתמה לשם כך את העירייה. פועלת להפוך את הכדורגל למסגרת לגיטימית ויומיומית לבנות, ולא למשהו יוצא דופן. בימים אלו פועלת להקים קבוצת תיאטרון בעיר שתשלב בין בני נוער עם צרכים מיוחדים.

5. שרת החוץ: אביבית ערמון, תיכון ממלכתי ברנקו וייס מזכרת בתיה. מנהיגה בית ספרית, מובילה סדנת דיבייט באנגלית, מקדמת נושאי צדק ושוויון.

6. שרת הביטחון: הילה לוי, חניכה מצטיינת בפנימייה הצבאית בריאלי בחיפה. החליטה לעבור לפנימייה צבאית כדי להיות מוכנה לתפקיד משמעותי בצבא. משלבת במקביל התנדבות עם ילדים בסיכון.

7. שרת האוצר: שירה רט, לומדת באולפנה החרדית-לאומית "דרכי נועם" בפתח תקווה. מסיימת עוד השנה בכיתה י' 5 יחידות מתמטיקה וממשיכה ישירות לאקדמיה לתכנית לילדים מחוננים בבר אילן. במקביל מדריכה ילדים ומתנדבת למען נזקקים.

8. שרת הבריאות: אתי סהלו, תיכון דתי מקיף י' באשדוד. מדריכת מתנדבים בכירה במד"א, עוברת מיונים לקורס פרמדיקים. מתנדבת עם אנשים עם מוגבלות אישית והתפתחותית.

9. השרה לשיתוף פעולה אזורי: קטרין סצ'קוב, אורט בן גוריון עפולה. נציגה במשלחת בינלאומית של נערות יהודיות, ערביות ופלסטיניות. מעבירה הרצאות בנושא הסכסוך היהודי-ערבי.

10. השרה לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: דיאנה אלחמידי, תיכון בדואי אבו תלול. מקדמת אג'נדה של חינוך והשכלה גבוהה בכפר הבדואי בו היא חיה, למרות הקשיים והאתגרים הרבים הכרוכים בנושא. מובילה מהלכים לקידום ההיכרות של הפזורה הבדואית עם החברה הישראלית.

11. שרת המדע: מאיה אריאלי, הרב תחומי עמק חרוד. לומדת בתכנית אלפא למחוננים במכון וייצמן. חוקרת באמצעות בינה מלאכותית את נושא התיאום החברתי בין מערכות אוטונומיות. לומדת בתוכנית הסייבר הלאומית "מגשימים" במכללת יזרעאל. משתתפת בתכנית מדעניות העתיד, ובתכנית של המועצה לקידום נשים במדע. השתתפה בתחרות ארצית למדעי המוח. במקביל מנגנת בגיטרה וחונכת את כיתת הוותיקים בבית הספר.

12. שרת החקלאות: דנה סגס, מהמגזר הצ'רקסי, לומדת בתיכון החקלאי כדורי. תלמידה מובילה במגמת חקלאות וביולוגיה. מתנדבת בקהילה.

13. שרת הרווחה: ליאנה ג'מיל נעאמנה, תיכון סכנין. זוכת פרס המתנדבת המצטיינת במחוז הצפון. מסייעת לתלמידים בלימודים, מתנדבת במרפאה בעיר, עם ילדים אוטיסטים, מדריכה במד"צים ובמחנה קיץ. לומדת קורסים בטכניון.

14. השרה לשירותי דת: מעין נעמה פייגלסון, תלמידה בפלך עקרון. מובילה בית מדרש ישראלי לנוער בו מתקיימים דיונים של בני נוער ממגזרים שונים בנושאי הזהות הישראלית והחברה הישראלית, ומקיימים גם קבלות שבת משותפות בימי שישי. במקביל לומדת 5 יחידות בכימיה, בקולנוע ובגמרא.

15. השרה לענייני ירושלים: מוריה ורד, תיכון דתי דרור ירושלים. פעילה מרכזית ב"מנהיגות לדו קיום" המקיימים היכרות וחיבור בין נערות ממערב וממזרח ירושלים. מקדמת נושאי מיניות ומגדר בקרב נערות. שחקנית פוטבול מזה חמש שנים.

16. שרת התיירות: רוז בינדרוב, תיכון טביתא ביפו בו לומדים תלמידים משלוש הדתות. מקדמת שיתופי פעולה בין-דתיים בישראל ובירושלים.

17. השרה להגנת הסביבה: קרן סבן, ביה"ס הבינ"ל בכפר הירוק. מקדמת נושאים סביבתיים ברמה ארצית ובינלאומית. פעילה בתנועת נוער לקידום קיימות במזרח התיכון.

18. השרה לשוויון חברתי: אהדאא ג'אבר, תיכון ג'לג'וליה. מובילה מפגשי תלמידים ערבים ויהודים וכן תכנית לקידום שוויון זכויות והנגשה לבעלי מוגבלויות בכפר.

‎19. שרת העלייה והקליטה: נועה טגניה, אורט קריית ביאליק. פועלת לחיבור בין דור הוותיקים שעלו מאתיופיה לדור הצעירים שנולד בישראל למען השתלבות טובה יותר בחברה. מתנדבת עם ניצולי שואה.

‎20. שרת הפנים: גלי סלמה, תיכון מנור כברי. יו"ר מועצת הנוער של מועצה איזורית מטה אשר המורכבת מערבים, בדואים ויהודים. פועלת לקידום רווחה ושוויון ביישובים ולצמצום פערים ביניהם.

‎21. שרת התקשורת: נוגה שטיר, תיכון בליך, רמת גן. עורכת וכתבת עיתון בית הספר. פעילה בנושאי חופש הביטוי.

‎22. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים: עמית בן ישעיה, תיכון לאומניות, ירושלים. פעילה באור ירוק, מפעילה דוכני הסברה להעלאת המודעות והסברת החשיבות של נהיגה בטוחה וזהירה.

 

צילום: מארק נויימן/לע"מ
צילום: מארק נויימן/לע"מ
צילום: מארק נויימן/לע"מ
צילום: מארק נויימן/לע"מ
צילום: מארק נויימן/לע"מ
צילום: מארק נויימן/לע"מ
צילום: מארק נויימן/לע"מ
צילום: מארק נויימן/לע"מ
צילום: מארק נויימן/לע"מ
צילום: מארק נויימן/לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: