מבזקים

דיווח סורי: ישראל בערנות מלאה מחשש לתגובה סורית-חיזבאללה

תוכן עניינים

בתקופה האחרונה דיווחו מקורות זרים כי ישראל תקפה מספר פעמים שיירות ומחסנים, הן של צבא סוריה והן של החיזבאללה, שהכילו נשק ותחמושת מסוגים שישראל רואה בהעברתם מסוריה ללבנון קו אדום בוהק.

על פי מקורות זרים, בין המטרות שהותקפו היו: שיירות נשק ותחמושת של החיזבאללה על אוטוסטרדת ביירות דמשק .מחסני נשק של דיביזיה 4 שריון על כביש ביירות דמשק. מחסני נשק ותחמושת של החיזבאללה ברכסים שליד העיירה זבדאני בגבול סוריה-לבנון חפ"ק המבצעים של דיביזיה 4 שריון בשדה התעופה אלמאזה בדמשק לא הרחק מארמון הנשיאות הסורי. מסלול המראה בשדה התעופה אלמזה שבדמשק. מחסני נשק בשדה התעופה אלמזה.

ככל הנראה, יתכן שהיו עוד מטרות שנפגעו, אך הם לא צוינו על ידי התקשורת העולמית והמשטר הסורי, יחד עם החיזבאללה מכילים זאת ואינם מפרסמים.

לאחר שגם משטר אסד וגם ארגון החיזבאללה הגיבו באופן חריג על תקיפות אלו, תוך שהם מצביעים על ישראל כאחראית להם, ככל הנראה הבינו בישראל כי יתכן והם צבא אסד וחיזבאללה, אינם מתכוונים לעבור על כך לסדר היום, וכי הם כבר זוממים להגיב על מה שנדמה להם כ"תקיפה ישראלית".

דיווח סורי טוען כי :"ישראל בערנות מלאה מחשש לתגובה סורית על התקיפות האחרונות בשטחה".

 

הערכות:

ישראל כמובן לא יושבת בחיבוק ידיים ועושה מצידה. לא צריך להיות חכם, או מומחה גדול, שישראל עושה את כל הנדרש, על מנת לקבל פני כל רעה שתגיע מצפון וממזרח .

ומי שנמצא באזור הגולן, רואה, שומע ומבין את כל מה שהולך שם.

גם הסורים, האירנים והחיזבאללה רואים היטב הכל, כי הכל נעשה בריש גליי ולאור השמש המלטפת.

הרמת יד על ישראל בימים אלו, משולה להתאבדות של הצד השני. כל תגובת נגד, אפילו בשביל הפרוטוקול בלבד, תזכה בתגובה מוחצת נוסח "בעל הבית השתגע". זה המעט שהם צריכים לצפות. כמו שאומר מלך החכמה היהודי, קוהלת:"למה תתחכם".

תגובת חיזבאללה, אם תבוא, הרי שבכך הם ייצרו תקדים מסוכן מאוד מבחינת כל האזור. החיזבאללה מגיב על אירועים שלא אירעו כלל בשטחו – שטח לבנון. המשמעות היא שגם אירן וגם החיזבאללה "רואים בכל רחבי הסהר השיעי – מרחב אירני לגיטימי עם כל המשמעויות, מה שכמובן יכול להוות עבורם חרב פיפיות חדה ופוצעת ביותר.

 

מאת: צביקה נציב   http://nzivnet.com/articles/865

 

גבול סוריה ישראל
גבול סוריה ישראל
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: