מבזקים

קידום אתרים אורגני בגוגל

תוכן עניינים

עולם הקידום האורגני הוא עולם רווי בפרמטרים רבים, סעיפים ותתי סעיפים המשפיעים על מיקום האתר בגוגל. מיקום האתר שלכם בגוגל עשוי להיות ההבדל בין עסק רווחי לעסק שמפסיד כסף כל חודש, או לכל הפחות עסק שלא ממצא את מלוא הפוטנציאל שלו. עם התפתחות האינטרנט בשנים האחרונות אני עדים לעסקים רבים המתקיימים בזכות האינטרנט וזאת משום שהם מקבלים תנועה רבה של לקוחות פוטנציאליים ממנוע החיפוש של גוגל. על מנת להתקדם בראש תוצאות החיפוש יש הצורך להזמין שירות קידום אתרים אורגני מחברה מקצועית, שתבצע פעולות שונות שיהפכו את האתר לידידותי יותר למנוע החיפוש וכן יסייעו לו לעקוף את המתחרים שלו במעלה התוצאות.

טעויות נפוצות של לקוחות קידום אתרים:

בעלי עסקים שונים הנחשפים לראשונה לעולם הקידום האורגני, לכוח של מנוע החיפוש של גוגל (שעד כה הכירו אותו מהצד של הגולש בלבד) או לתחום שיווק עסקים בישראל באופן כללי, חושבים כי באמצעות טריקים שונים ניתן להגיע לראש תוצאות החיפוש במהירות ובכך להביא תנועת לקוחות רבה יותר לעסק. ובכן, מיקום גבוה יותר בגוגל בהחלט עשוי להביא תנועה רבה יותר של לקוחות לעסק, אולם פעולות לא נכונות או מאוזנות של הקידום האורגני עשויה לשלוח את האתר בכיוון ההפוך והוא לארגז החול של גוגל.

להלן מספר טעויות נפוצות שכדאי להכיר:

  • קידום אורגני פועל לטווח הארוך – שלא כמו שיטות פרסום ממומנות, אשר יעילות יותר לטווח הקצר (אך גם יקרות יותר בדרך כלל), הקידום האורגני פועל לטווח הארוך. התוצאות שלו הן הרבה יותר מרשימות וכוללות גם מוניטין גבוה יותר לעסק ומיצובו בין המובילים בתחומו, אולם כאמור לוקח לפחות מספר חודשים של עבודת קידום מקצועית כדי לראות תוצאות (לעתים אף יותר).
  • הקידום איננו בהכרח תהליך זול – הוא צפוי להיות זול יותר מפרסום ממומן בטווח הארוך, אולם השקעה בפרסום הנה מחייבת לצורך קידום העסק ללא קשר לסוג העסק. כלומר, שאם אתם בוחרים להשקיע את תקציב הפרסום שלכם בקידום אורגני אז דעו כי ככל שתקציב הפרסום יהיה גדול יותר כך פריסת הקידום תהיה רחבה יותר וכך גדל הסיכוי ליותר תנועה ויותר לקוחות.
  • לא ניתן להבטיח לכם תוצאות – אל תחשבו כי ניתן יהיה להבטיח לכם תוצאות. לקוחות רבים מבקשים מחברת הקידום שתבטיח להם תוצאות עבור הכסף שלהם. גם בקמפיין ממומן או בטכניקות פרסום אחרות לא ניתן להבטיח תוצאות מדויקות וכך גם לא בקידום האורגני. הסיבה העיקרית לכך היא שחלק ניכר מהפרמטרים המשפיעים על הקידום במנוע החיפוש של גוגל כלל לא גלויים לציבור ולכן גם חברות הקידום, מנוסות ככל שיהיו, לא יודעות את כולם. חברה מנוסה יותר כן תוכל לנווט ולבצע את העבודה בצורה טובה יותר ולספק תוצאות מהירות יותר בעזרת הניסיון והידע שצברה.

במה שונה קידום אתרים בישראל לעומת קידום אתרים בחו"ל?

קידום אתרי אינטרנט בישראל שונה במעט מקידום בחו"ל, בעיקר בשל רמת התחרות הקיימת בנישות השונות. בעוד בישראל ייתכנו כמה אלפי או עשרות אלפי חיפושים לביטוי מסוים בעברית, ייתכן מצב שאותו ביטוי בדיוק בשפה האנגלית יהיה בעל מיליוני תוצאות במנוע החיפוש. זה אומר שישנם יותר אתרים ובעלי עסקים המתחרים על תשומת ליבם של הלקוחות והתחרות גבוהה הרבה יותר. בנוסף לכך יש פחות מקומות לפרסם בהם ולהשיג מהם קישורים נכנסים לאתר ועוד.

כיצד בניית האתר שלנו מסייעת לקידום האתר בגוגל?

בניית אתרים היא חלק בלתי נפרד מקידום האתר בגוגל, לכן גם תמצאו חברות בניית אתרים רבות המשלבות שירותי קידום אורגני ולהיפך. בניית אתר בצורה מסודרת הינה קריטית לצורך כך שמנוע החיפוש יבין את ההיררכיה באתר. בנייה נכונה של אתר יכולה להקפיץ את המקומות שלכם למקומות הגבוהים. אז אילו אתרים מועדפים על גוגל? מנוע החיפוש מביא בחשבון כמה פרמטרים שיש להביא בחשבון כאשר בונים אתר, דוגמת זמן השהייה של הגולש באתר, מילות המפתח המקודמות, מילות המפתח בגוף הטקסט, איכות התוכן באתר, שימוש ב-https במקום http (גוגל מעדיפה את הפורט המאובטח יותר), הצפיפות של מילות המפתח וכדומה. על כל פנים, חשוב לבחור מקדם אתרים טוב שיוכל לעבוד על האתר שלכם ולהשיג תוצאות טובות.

מה מחפש הגולש

כדי להשיג כמה שיותר כניסות לאתר, יש צורך להתאימו ללקוח. זהו אחד המאפיינים החשובים שעליו מושתת קידום בגוגל, שכן ככל שיהיו יותר כניסות, כן האתר יקודם טוב יותר על ידי מנוע החיפוש. כאשר הגולש לוחץ על קישור מסוים, הוא מבקש לדעת לאן הוא הגיע. משום כך, כדי למשוך את תשומת לבו של הלקוח, חשוב להתאים את האתר לקהל היעד שלכם מבחינת תוכן ועיצוב. למשל, אם יש לכם אתר שמציע משלוחי פרחים, מומלץ לעצב אותו בצבעים עליזים ולתת מידע על משלוחים וסוגי הפרחים הנמכרים. השאלה השנייה ששואל את עצמו הגולש היא "מה יש באתר", ולכן כדאי למקם תמונות ומחירים של המוצרים שלכם. ולבסוף, כדי לגרום לגולש להישאר, יש צורך להבליט את הייחודיות: מדוע עליו לקנות צר דווקא אצלכם? האם אתם מציעים מבצע מיוחד, או שירות שלא קיים במקום אחר?

seo

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: