מבזקים

ועדת השרים אישרה בצעד היסטורי את שירותי הדת עבור אזרחים יוצאי אתיופיה

תוכן עניינים

ועדת השרים לקידום שילובם של אזרחי ישראל יוצאי אתיופיה בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישרה בצעד היסטורי את ההחלטה להסדיר לראשונה את מכלול שירותי הדת עבור אזרחי ישראל יוצאי אתיופיה

שלום שי גיחז | ד' באדר תשע"ח | 19 בפברואר 2018 | מערכת ישראל ניוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו על אישור ההחלטה ההיסטורית שמסדירה את מעמדם של הקייסים: "ההסדרה הזאת הייתה צריכה להתבצע כבר מזמן, ואני שמח שיש לנו הזדמנות לעשות אותה עכשיו. אני חושב שזה חלק מאותו צד, אותו מכלול של צעדים שאנחנו עושים לסייע לאחינו, בנות ובני העדה האתיופית בישראל"

ועדת השרים לקידום שילובם של אזרחי ישראל יוצאי אתיופיה בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישרה בצעד היסטורי את ההחלטה להסדיר לראשונה את מכלול שירותי הדת עבור אזרחי ישראל יוצאי אתיופיה.

רה"מ נתניהו אמר בפתח הוועדה: "בישיבה היום אנחנו נסדיר סוף סוף את מעמדם של הקייסים שהובילו את הקהילה של יהודי אתיופיה במשך מאות בשנים. ההסדרה הזאת הייתה צריכה להתבצע כבר מזמן, ואני שמח שיש לנו הזדמנות לעשות אותה עכשיו. אני חושב שזה חלק מאותו צד, אותו מכלול של צעדים שאנחנו עושים לסייע לאחינו, בנות ובני העדה האתיופית בישראל. השינוי מאוד מבורך, ויהיו גם דברים אחרים שנעשה בישיבה הזאת".

עוד הוסיף רה"מ: "מורשת ישראל היא פסיפס של קהילות רבות, יש לקהילה הזאת מעמד מיוחד דווקא כי היא שמרה על מורשת ישראל תוך ניתוק מוחלט. זה מרגש אותי, זה קרוב לליבי ולכן המעמד שאנו מציינים היום הוא גם היסטורי. נמשיך במסע החשוב הזה למען כולנו, אחינו ואחיותינו". המתווה שאושר כולל הכרה היסטורית בקייסים (כהנת ביתא ישראל) כרועים רוחניים עבור יהודים יוצאי אתיופיה, ובכך הוא מסדיר את מעמדם כחלק ממערך שירותי הדת. צעד זה מהווה הכרה במורשת העתיקה והייחודית של יוצאי אתיופיה גם בתחום שירותי הדת.

כמו כן, ההחלטה כוללת מתווה סדור לשילובם של רבנים יוצאי אתיופיה כבעלי תפקידים במועצות הדתיות, במטרה להביא לשילובם המיטבי במערך שירותי הדת, ולשיפור שירותי הדת הניתנים לאזרחי ישראל יוצאי אתיופיה ולכלל הציבור. בנוסף, שר הבינוי והשיכון דיווח לוועדה על יישומן המוצלח של תכנית הסיוע על ידי משכנתאות למשפחות יוצאות אתיופיה ועל התכנית להתחדשות עירונית. במסגרת התוכנית מוקצים 120 מיליון שקלים עבור הלוואות לדיור ל- 200 משפחות וזוגות מבין יוצאי אתיופיה בכל שנה, במהלך 4 שנים.

בשנת 2017, השנה הראשונה להפעלת תכנית הסיוע, מימשו את הסיוע 184 זוגות ומשפחות שרכשו דירות במגוון יישובים ברחבי הארץ. משפחות וזוגות נוספים נמצאים בתהליך מימוש הסיוע. על מנת לאפשר מימוש מיטבי של הסיוע הניתן, זוגות זכאים גם לליווי בתהליך רכישת הדירות ולקיחת המשכנתא מהקרן הישראלית להלוואות ללא ריבית. באשר לתוכנית להתחדשות עירונית הוצגו ההישגים ב-5 שכונות, בהשקעה כוללת של 120 מלש"ח על פני 5 שנים. מאז אושרה התוכנית בתחילת שנת 2018 נחתמו הסכמים עם שלוש הרשויות המקומיות בהן נמצאות השכונות.

על פעילות ועדת השרים נמסר כי 93% מהפעולות שהציבה הועדה בוצעו עד כה (66 מתוך 71).
ועדת השרים מקיימת מעקב אחר כלל הפעולות בתוכנית הממשלתית לשילוב יוצאי אתיופיה. התוכנית כוללת 71 פעולות והיקפה 165 מיליון שקלים בשנה (לא כולל מרכיב הדיור). הפעולות מבוצעות על ידי 10 משרדי ממשלה ויחידות ממשלתיות, והן מקיפות את כל תחומי החיים. בין התכניות שאישרה הועדה: תגבור לימודי לצורך העלאת אחוז הזכאים לבגרות, הגדלת היקף האיתור של מחוננים ומצטיינים ושיבוצם בתוכניות מתאימות, העלאת היקף הקצינים בצבא ובמשטרה, שילוב אקדמאים במשרות בשכר גבוה במגזר הפרטי והענקת שוברים מסובסדים לחוגים לילדים. יש לציין כי מאז ספטמבר משתתפים מעל ל-3,500 ילדים במגוון חוגים בתחומי האומנות, המוזיקה, הספורט והמדעים.

 

 צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

 

 

 

 

 

 

 צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: