מבזקים

תצוגה חקלאית מרהיבה בכנסת לכבוד ט"ו בשבט

תוכן עניינים

הכנסת לובשת חג: שר החקלאות אורי אריאל הציג ליו"ר הכנסת, חברי הכנסת ולשרים סחלבים אכילים, חציל שסופג 80% פחות שמן בטיגון, עגבניית 'טיפה' בגודל של מטבע שקל וצמח קטן ומלוח שמהווה תחליף למלח

שלום שי גיחז | ט"ו בשבט תשע"ח | 31 בינואר 2018 | מערכת ישראל ניוז

בישיבת ממשלה חגיגית שנערכה השבוע לכבוד ט"ו בשבט, גם שרי הממשלה הצטרפו לקריאתו של שר החקלאות ומשרדו לצרוך פירות טריים. "במקום פרי יבש אוכלים פרי פרש".

היום (ד') לרגל יום ההולדת של הכנסת, משרד החקלאות ופיתוח הכפר הקים תצוגה חקלאית מרהיבה במשכן הכנסת. בתצוגה הוצגו החידושים שפותחו לאחרונה בתחום החקלאות בענפי הפירות, הירקות, התבלינים והפרחים. בין החידושים שהוצגו, נחשפו לראשונה חציל הסופג 80% פחות שמן בטיגון, צמח קטן ומלוח המהווה תחליף של ממש למלח, עגבניית 'טיפה' שגודלה אינו עולה על גודל של מטבע שקל, זני הדרים חדשים, שורש כורכום, גינג׳ר, שורש קאסבה וליקר תמרים.

משרד החקלאות קישט את הכנסת בזנים שונים של פרחים ולראשונה הוצגו זנים מיוחדים של פרחי טוודיה, אדמונית, סחלבים אכילים הגדלים תחת בקרה סטרילית ללא ריסוס וחיידקים וניחנים בחיי מדף ארוכים של כ- 14 יום בממוצע ופורחים במגוון צורות ובצבעי צהוב, לבן, סגול ואדום ואף בצבעים מנומרים.

שר החקלאות אורי אריאל הציג לממשלה את החידושים והפיתוחים החקלאיים. השרים התרשמו מהלימון ללא הגרעינים ומדלעת הערמונים. מהתחליף למשקה חלב מגרגירי חומוס ומזון על וכן מהציפויים האכילים להארכת חיי המדף של הפירות והירקות.

בישיבה הוצגו הישגי המשרד בשנה החולפת ובניהם עידוד החזרת הדור הצעיר לענפי החקלאות. לשם כך מוקצים 160 מיליון ₪, הורדת יוקר המחייה. כל שרי הממשלה הצטרפו ליוזמת שר החקלאות ומשרד החקלאות לצרוך פירות טריים במקום פירות מיובשים שכן, כיום ניתן למצוא ברשתות השיווק סוגים שונים של פירות בצבעים ובטעמים כאשר לכל אחד מהם ערכים תזונתיים אשר תורמים רבות לבריאותנו ולבריאות ילדינו.

הפירות הטריים, בניגוד לפירות המיובשים, מכילים ויטמינים וערכים תזונתיים רבים. פירות מיובשים מכילים על פי רוב תוספות של רכיבים מלאכותיים (כגון סוכרים או צבעי מאכל). אז למה אנחנו אוכלים פירות יבשים? מדובר על מסורת עתיקת יומין של היהודים שחיו בגולה אשר נבעה ממחסור בפירות טריים בתקופת החורף. הפתרון שנמצא היה צריכת פירות מיובשים. על מנת שהפירות לא ירקבו, הם עברו תהליך ייבוש על מנת שיוכלו לשרוד בתנאי הדרך. הפירות המיובשים מכילים פחות ויטמינים מפירות טריים ואף מכילים על פי רוב תוספות של רכיבים מלאכותיים, כגון סוכרים או צבעי מאכל ומרבית כמות הפירות המיובשים מיובאים בעיקר מטורקיה.

משרד החקלאות חילק לאזרחי ישראל זרעים של בזיליקום במטרה לעודד חקלאות ביתית וחילק באמצעות החברה למתנסים, משחקים: זיכרון, רביעיות השם 'חבק עץ' וחוברות לימוד. מדובר במשחקים שיסייעו לילדים ולהוריהם ללמוד על העצים הנטועים על אדמת ארצנו. כמו כן חולקו פירות טריים לעוברים ולשבים ברכבת ישראל, בימים שקדמו לחג, בתחנות הפרושות ברחבי הארץ.

 

צילום יוסי אלוני
צילום יוסי אלוני
צילום יוסי אלוני
צילום יוסי אלוני
צילום יוסי אלוני
צילום יוסי אלוני
צילום יוסי אלוני
צילום יוסי אלוני
צילום יוסי אלוני
צילום יוסי אלוני

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: