מבזקים

ד"ר סובאש קאק: "רובוטים יחליפו את בני האדם כמעט בכל מקצוע"

תוכן עניינים

שינויים בשוק התעסוקה יקרו בקרוב, על פי דבריו של דוקטור סובאש קאק, מומחה להנדסת מחשבים שמזהיר את העולם: "רובוטים יחליפו את בני האדם כמעט בכל מקצוע"

גבריאל ודררו | ט' בשבט תשע"ח | 25 בינואר 2018 | מערכת ישראל ניוז

בראיון ל'דיילי סטאר' הבריטי, הזהיר ד"ר סובאש קאק מבעיית הרובוטים שעלולה לגרום למשבר תעסוקתי והצביע במיוחד על בעיה שתיגרם בתחום התעופה. לדבריו, יכול מאוד להיות שבעתיד לא יהיו טייסים כאשר כבר היום נעשה שימוש רחב בטכנולוגיה במטוסים ובטייס האוטומטי.

לדבריו: "בקרוב הרובוטים יוכלו לספוג יותר מידע, לגשת אליו יותר בקלות ובמהירות ולתרגם אותו לפעולות, יותר מהר מאנשים, ובצורה יותר מורכבת והרבה יותר הגיוניים ממה שאנחנו אי פעם נוכל". במקרה כזה, ההוצאות של ענפי תעשייה רבים יפחתו, אך לדעתו של דוקטור קאק זה יכול להביא לשפל כלכלי גלובלי. "תהיה אבטלה עצומה. אנשים רוצים להרגיש שצריך אותם, והעבודה מספקת משמעות. זה יביא לייאוש".

למרבה המזל, דוקטור סובאש קאק מאמין שהדרך להחלפת כל הטייסים באינטליגנציה מלאכותית עוד ארוכה. "ישנם מצבים מסוימים, כמו תנאי מזג אוויר קשים ולא צפויים ותאונות, שמצריכים נוכחות אנושית. קשה לי להאמין שיסמכו על רובוטים לטוס לבד, מההמראה ועד החיתה, בזמן הקרוב".

 

16

 

15

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: