מבזקים

פסטיבל הג'אז חורף 2018 יתקיים באילת בתאריכים 22-24 בפברואר

תוכן עניינים

תרשמו ביומן את התאריך: פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית, מהפסטיבלים הבינלאומיים המובילים שמתקיימים בישראל וזוכים להצלחה אדירה ולהדים מצוינים ותשבחות ברחבי העולם, מגיע לאילת בתאריכים 22-24 בפברואר 2018

נעמי פיינברג | כ"ב בטבת תשע"ח 9 בינואר 2018 | מערכת ישראל ניוז

פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית שכבר מוכר בקרב הקהל והמבקרים כפסטיבל הדגל למוסיקה קלאסית בישראל ומושך קהל רב מכל רחבי ישראל ומרחבי העולם. קהל שנהנה מחופשה מפנקת באילת, קונצרטים והופעות שמבוצעים על ידי מוסיקאים מהשורה הראשונה מישראל ומהעולם.

תחרות הרכבים צעירים
תחרות הרכבים צעירים

גם השנה תערך תחרות הרכבים צעירים וההרשמה כעת בעיצומה. פסטיבל הג'אז ובית העמודים מחפשים את הרכב הג’אז הצעיר הבא ומזמינים אתכם לקחת חלק בתחרות "הרכבים צעירים". ההרכבים מונים 5-7 נגנים בין הגילאים 16-22 ואתם מוזמנים להגיש את מועמדותם. מכלל מגישי המועמדויות יבחרו חמישה הרכבים שישתתפו בתחרות מול קהל בבית העמודים. ההרכב הזוכה יופיע במסגרת אירועי “פסטיבל הג’אז אילת" חורף 2018.

התחרות היא חלק מ"תוכנית הצעירים" שהוא פרויקט החזון של אגודת ידידי הפסטיבל, ששמה לה ליעד לטפח את דור העתיד של נגני הג'אז בארץ. דור של צעירים שיהוו חלק מהפסטיבל ויתפתחו כמוזיקאים בינלאומיים וכאמני המסורת של הפסטיבל, ולימים יהיו הכוח והמנוף של הפסטיבל. מנהלי תכנית הצעירים של הפסטיבל הם יעל הדני וארז בר נוי.

בשנים האחרונות אירח הפסטיבל אמנים והפקות מובילות בעולם, כמו השחקן ההוליוודי ג'ון מלקוביץ'; השחקן הבריטי הנודע סר רוג'ר מור שהופיע פעמיים בפסטיבל, להקת הפלמנקו של מריה חונקל מספרד, הכנרת הדגולה ויקטוריה מולובה והצ'לן המפורסם סטיבן איסרליס עם תזמורת קאמרטה ג'נבה והמנצח דוד גריילסאמר, תזמורת "גבריאלי קונסורט" בניצוחו של פול מקריש, תזמורת מהלר, תזמורת הקונצרטחבאו ועוד שלל הרכבים ואמנים מחזית הביצוע ברחבי העולם.

הפסטיבל שנמשך שבעה ימים, וכולל קונצרטים וכיתות אמן, מתקיים במלון דן והקונצרטים מחולקים בין שני אולמות המלון: אולם תרשיש ואולם הכחול הגדול. לצד כ-15 קונצרטים בשנה מציע הפסטיבל כיתות אמן וסדנאות מוסיקה לתלמידי מוסיקה באילת ולתלמידי מוסיקה מרחבי העולם שמגיעים במיוחד לאילת על מנת ללמוד עם טובי המורים.

הפסטיבל הוקם ב-2006 על ידי לאוניד רוזנברג, מנהל קונסרבטוריון אילת. מרגע היווסדו זכה להכרה כגוף תרבות חשוב בישראל. בשנים האחרונות הפסטיבל נהנה מכמות הולכת וגדלה של קהל, כשקונצרטי הערב האטרקטיביים במיוחד הם לרוב "סולד אאוט" כבר כמה ימים מראש והקונצרטים האחרים מושכים קהל בכל שעות היום והלילה.

unnamed
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: