מבזקים

ונדליזם בבית מדרש: המכון לחקר הרמב"ם נפרץ ונהרס על ידי עיריית חיפה

תוכן עניינים

העמותה לחקר הרמב"ם בחיפה פרסמה אתמול כי עיריית חיפה נטלה את החוק לידיים ובמוצאי שבת האחרונה, פרצו אנשי העירייה לבית מדרש לחקר הרמב"ם ברמת בגין בחיפה וערכו במקום ונדליזם

ירון שמלצר | י"ג בטבת תשע"ח | 1 בינואר 2018 | מערכת ישראל ניוז

העמותה לחקר הרמב"ם טוענת כי הפריצה לבית המדרש קרתה תוך ביצוע עבירות פליליות. עובדי העירייה פרצו לתוך המבנה, סלקו את האנשים ששהו בתוך המבנה ברמת בגין שבכרמל בחיפה  והחלו לשבור ולהרוס את המבנה.

ונדליזם בבית המדרש
ונדליזם בבית המדרש

כמו כן נטען וצולם בתיעוד וידאו שיוצג מחר בבית משפט השלום בחיפה, מצב בו לטענת העמותה וכתב התביעה, מתואר כי אנשי העירייה בחסותם של מנכל העירייה שטען שקיבל הוראה מראש העיר ומנהל תפעול העירייה. העירייה הביאה אנשים שלהם והם פרצו למקום, שברו, הרסו והשחיתו את המבנה. ותכולתו, לרבות דברי קודש שהושלכו וגם את חפצי ראש העמותה שהיו בחדרים פיזרו ולקחו את השברים.

עוד טוענת העמותה בסרטי הוידאו שיוצגו לכבוד השופטת, נראה כי אנשי העירייה עברו על החוק ביודעין כאשר פרצו למבנה ללא צו שיפוטי, נכנסו למקום פרטי בניגוד לחוק, שברו והרסו את כל מה שנקלע בדרכם בתוך המבנה.

עמותת המכון לחקר הרמב"ם חוכרת לדורות את המבנה המצוי בשכונה ולטענתם המובהרת בתביעה לסילוק מיידי של העירייה מהמקום, בטענה כי נזק רב נגרם לדברי קודש ולחפצים אישיים.

למקום נגרם נזק רב
למקום נגרם נזק רב

משרד עורך הדין וינרוט, המיצג את עמותת חקר הרמב"ם בתביעה, מציג לבית המשפט את העובדות שמשטרת ישראל סירבה למנוע את הפריצה ההרס והחורבן וכעת יש תלונה רשמית במשטרה היות וערב פריצה המשטרה לא התערבה. בתביעה מצוין כי העירייה סירבה להציג צו שיפוטי וכנראה לא היה בידה כזה. עוד בתביעה מתוארות עבירות חמורות של פריצה, הפרת אמונים, השגת גבול, גרימת נזק וחבלה במבנה ובתכולתו, זאת בנוסף לאישומים רבים ואחרים.

צפוי שבית המשפט יקבל את התביעה, היות וכל טענות העירייה גם אילו היו חוקיות ונכונות, על העירייה היה לפנות לבית משפט ולבקש סעד ולא עשתה כן.

עניין תמוה הוא, כיצד ראשות ציבורית מרשה לעצמה לפרוץ למקום ששיך לעמותה לחקר הרמב"ם, לשבור ולהרוס, לכבוש את המקום ולהציב שומרים מטעמה של העירייה ולמנוע מבעלי המקום שהם העמותה, להיכנס למבנה? כאשר למקום יש אישור חוזה ששייך להם בחכירה לדורות.

מחר ( ג') בשעה 12:00 בצהרים יתקיים דיון בפני כבוד השופטת וצפוי כי תביעתם לסילוק מהמקום תתקבל. עוד נאמר לי כי בעמותה מתכוונת להגיש תביעות נוספות כנגד אנשי העירייה והעירייה עצמה, לפיצוי על הנזק הרב. העמותה תעמוד על כך שהעבריינים יועמדו לדין פלילי על מעשיהם. עוד נטען כי נעשה שימוש לרעה בכח משרה ובעבירות נוספות וחמורות בניגוד לחוק העונשין

עדכונים נוספים יתפרסמו בישראל ניוז אחרי הדיון בבית המשפט.

עדכון נוסף מבית המשפט: 2/11/2018 בנוגע לדיון שנערך אתמול בצהריים:
העירייה ביקשה יומיים לנסות להגיע להסדר עם עמותת חקר הרמב"ם. כבוד השופטת גערה בעירייה ונזפה בהם מדוע לא ביקשו צו ומדוע לקחו את החוק לידיהם. השופטת לא נתנה החלטה והודיעה לשני הצדדים כי כותבת החלטה ותעביר לצדדים את ההחלטה.
העמותה בתגובה: "לא יעלה על הדעת שהעירייה תנהג בברוטליות ותתחמק מכוח החוק ומורא הדין. מחובת בית המשפט לתת את הדין כנגד מפירי החוק".

קישור https://files.acrobat.com/a/preview/f3fd6146-6370-4802-9cfb-ff91341c74dd

 

המכון לחקר הרמב"ם רמת בגין חיפה
המכון לחקר הרמב"ם רמת בגין חיפה

2 4

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: