מבזקים

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם שר החוץ היפני שהגיע לישראל

תוכן עניינים

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום (ב') פגישת עבודה עם שר החוץ של יפן  H.E. Mr. Taro Kono שהגיע לביקור בישראל

שלום שי גיחז | ז' בטבת תשע"ח | 25 בטבת 2017 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך את שר החוץ היפני בביקורו הרשמי הראשון בתפקידו הנוכחי והדגיש את חשיבות הקשר שבין המדינות. בפגישתם דיבר הנשיא על הצורך בבניית אמון כדרך היחידה למציאת פתרון לסכסוך המתמשך בין ישראל לפלסטינים והוסיף: "אני מכיר היטב את היחסים הטובים וההשפעה שיש לעמך על הפלסטינים. לפני הכל חשוב שהם יבינו שאנחנו כאן, שהעם היהודי חזר למולדתו ושאין לעם היהודי מולדת אחרת מלבד מדינת ישראל וארץ ישראל."

צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ

הנשיא הדגיש בפני שר החוץ היפני כי כדאי שגם הפלסטינים יבינו את החשיבות הרבה במשא ומתן ישיר עם ישראל. הנשיא ביקש לשלוח את איחוליו לקיסר יפן, והביע את תקוותו כי הקיסר יוכל לבקר בישראל תוך זמן קצר טרם יפרוש מתפקידו ב – 2019. הנשיא סיכם את דבריו ואמר: "מבחינתנו, טוקיו היא בהחלט בירתה של יפן בדיוק כפי שירושלים היא בירת מדינת ישראל".

צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ

שר החוץ הודה לנשיא ודיבר על הגידול בהיקף הסחר וההשקעות בין שתי המדינות בשנים האחרונות. עוד אמר כי "ההשקעה גדלה פי שלוש בשלוש השנים האחרונות, כך שהיחסים הבילטראליים מתרחבים במהירות." כמו כן ציין שר החוץ כי הוא מקווה שנציג מהקיסרות יוכל לבקר באזור בקרוב, והוסיף כי הוא מקווה שהנשיא יוכל לבקר בטוקיו. בהתייחסו לגידול המשמעותי בשיתוף הפעולה ובמשלחות בין שתי המדינות, אמר: "אנו מקווים שיהיו טיסות ישירות בקרוב. קיימת מוכנות משפטית לשם כך, ואנו מקווים שחברות התעופה אכן יפעילו טיסות ישירות אלו". שר החוץ הוסיף כי: "יפן רואה בישראל מדינה מלאה בכישרון, לא רק טכנולוגי, אלא אנושי, אמנותי ומדעי, ואני מקווה להגדיל את חילופי המוחות בין שתי המדינות." השר דיבר על נכונותה של יפן למלא תפקיד בפיתוח שיתוף פעולה חקלאי וסביבתי בין העמים השונים באזור, והודה לנשיא על תמיכתו בתחום זה.

צילום: מארק ניימן/לע"מ

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: