מבזקים

הוגש כתב אישום נגד חברי חוליית חמאס שתכננו פיגוע וחטיפה בחג חנוכה

תוכן עניינים

חברי חוליית חמאס שנתפסו סמוך לשכם תכננו לחטוף את דובר צהל בערבית רס"ן אביחי אדרעי, את חבר הכנסת יהודה גליק ולחטוף חייל, או אזרח

רות קרייתי | ב' בטבת תשע"ח | 20 בדצמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

חברי חוליית חמאס מאיו"ש שנתפסו סמוך לשכם תכננו לחטוף את דובר צהל בערבית רס"ן אביחי אדרעי, את חבר הכנסת יהודה גליק ולחטוף חייל או אזרח

צילום: דוברות שב"כ
צילום: דוברות שב"כ

כתב אישום הוגש היום (ד') בבית המשפט הצבאי נגד חברי חוליית פעילי החמאס מהכפר תל סמוך לשכם. בכתב האישום נמסר כי ראש חוליית חמאס מועאד אשתיה, תכנן לבצע פיגוע חטיפה ורצח של דובר צה"ל בערבית רס"ן אביחי אדרעי, ושל חבר הכנסת יהודה גליק. מועאד אשתיה אסף חומרים על השניים ובנוסף החליט לבצע פיגוע נגד מתנחל או חייל.

התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרו של ראש החולייה אשתיה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

השב"כ אישר לפרסום בשבוע שעבר על מעצר שלושה מחברי החוליה שהתכוונו להתחפש למתנחלים ולבצע פיגוע חטיפה של חייל, או אזרח בתחנת אוטובוס בצומת מרכזית באיו"ש. מטרת החולייה היתה לבצע משא ומתן לשחרור אסירים בטחוניים היושבים בכלא הישראלי. החוליה נחשפה בחודש אוקטובר.

האקדח שנתפס עם החולייה. צילום: דוברות שב"כ
האקדח שנתפס עם החולייה. צילום: דוברות שב"כ

ראש החולייה ופעיל החמאס באיו"ש מועאד אשתיה בן 26 חשוד שתכנן את הפיגוע, רכש אמצעי לחימה וגייס חברים נוספים לחוליה.

אשתיה גייס לשורותיו את מחמד רמדאן ואחמד רמדאן בני 19 פעילי חמאס המתגוררים גם הם בתל והם חשודים שהסכימו להיות חברי החולייה של אשתיה. השלושה היו בקשר עם עומר עצידה, פעיל חמאס נוסף וחבר מפקדת החמאס ברצועת עזה ששימש מתווך ומממן לביצוע הפיגוע והחטיפה.

רס"ן אביחי אדרעי
רס"ן אביחי אדרעי
ח"כ יהודה גליק
ח"כ יהודה גליק
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: