מבזקים

פייסבוק הפעילה תקנון חדש וטוויטר חסמה דפים שמטיפים לשנאה

תוכן עניינים

פייסבוק הודיעה אתמול כי מנהלי עמודים שישתמשו בביטויים שימשכו חשיפה לקהל רב יותר, חשיפת העמוד שלהם תוקטן באופן אוטומטי וטוויטר חוסמת דפים המטיפים לשנאה

גבריאל ודררו | ב' בטבת תשע"ח | 20 בדצמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

פייסבוק הודיעה אתמול כי מנהלי עמודים שישתמשו בביטויים שימשכו חשיפה לקהל רב יותר, חשיפת העמוד שלהם תוקטן באופן אוטומטי. גם הרשת החברתית טוויטר יצאה בחידוש וחוסמת דפים המטיפים לשנאה

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג. צילום: AP
מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג. צילום: AP

פייסבוק הודיעה אתמול כי תעניש מפעילי עמודים שיפתו גולשים לפעול בעמודים שלהם, לעשות לייק לפוסט, להגיב עליה, או לשתף עם חבריהם כדי להגדיל את מספר החשיפות לעמוד. מעתה אסור לפרסם פוסטים עם בקשות כגון: "שתפו חברים ותזכו בטיול חינם" או "עשו לנו לייק אם אתם במזל דגים".

השינוי של פייסבוק יגרום לכך שעמודים שישתמשו בביטויים כאלה ובדומים להם החשיפה שלהם תוקטן אוטומטית.  החל מעוד שבועיים יענשו כל המפרים את התקנה החדשה ותוקטן החשיפה של כל התוכן שיעלו. הפרה סדרתית תתוגמל בהגבלות נוספות. המוענשים יוכלו לחזור בהדרגה לרמת החשיפה הרגילה שלהם, לאחר שיוכיחו כי הם מתנהגים לטובה.

גם בכלל החדש יש יוצאים מהכלל. לדוגמא, מקרים שבהם מחפשים ילד שהלך לאיבוד, מגייסים כסף למטרה מסוימת או מבקשים עצות לגבי יעד תיירות, פייסבוק תתיר את בקשות השיתוף. פייסבוק מפעילה מנגנון משוכלל של למידת מכונה, שהוזן במאות אלפי רשומות כדי שיוכל להבחין בין פיתויים לדרישות לגיטימיות. מטרת השינוי היא להקטין ככל האפשר את רשומות הספאם ואת הדרישות להקלקות.

רשתות חברתיות באינטרנט
רשתות חברתיות באינטרנט

ומה קורה ברשת החברתית טוויטר? גם היא החלה בניקוי האפליקציה מכל ביטויי השנאה, והחל מאתמול היא מבטלת חשבונות של קבוצות ושל יחידים המטיפים לשנאה. אתמול הושעו חשבונותיהם של פול גולדין וסגניתו ג'יידה פרנזן מבריטניה, שניהם מובילים שיח של שנאת זרים, בעיקר מוסלמים. הם לא רק יוזמים רשומות בעצמם, אלא מפיצים רשומות שנאה של אחרים. הציוץ האחרון של גולדין ושל פרנזן לפני ההשעיה היה נגד המטיף הקיצוני אבו המזה.

עוד הושעה בטוויטר גם החשבון של Britain First, ארגון המטיף נגד האסלאם ומפרסם מסרים גזעניים. לפי ארגון Hope Not Hate, כאלף חברי הארגון הושעו מטוויטר. חברי הארגון גם מפגינים נגד מוסלמים באנגליה ובאירלנד, וחלקם כבר ממתינים למשפט על הערות נגד האסלאם.

התמונה שצייץ טראמפ בעבר: קלינטון לצד כוכב עם שש פינות
התמונה שצייץ טראמפ בעבר: קלינטון לצד כוכב עם שש פינות

הקבוצה זכתה לפרסום עולמי בחודש שעבר, כאשר הנשיא טראמפ חזר על הציוץ שהכיל סרטון וידאו של פרנזן, המציג אלימות של מוסלמים בבריטניה. ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי גינתה אז את הרשומה של טראמפ, שחזרה על דברים של קיצונים ימניים.

 

טוויטר לא הבהירה מדוע הושעו החשבונות של פרנזן, או גולדין, בעוד חשבונות של הניאו־נאצי ריצ'רד ספנסר עדיין פעילים.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: