מבזקים

משטרת ישראל תגברה כוחות מיוחדים בעקבות הכרזת הפלסטינים לקיום יום הזעם

תוכן עניינים

בעקבות קריאות לקיום יום הזעם בשטחים, משטרת ישראל נערכה אתמול (ו') בכוחות מתוגברים ברחבי הארץ

יהודית רימון | כ"א בכסלו תשע"ח | 9 בדצמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

משטרת ישראל פרסה כוחות מתוגברים באזור ירושלים, איו״ש ונקודות בכל הארץ, בכדי לוודא שמירה על הסדר הציבורי ועל מרקם החיים התקין של כל אזרחי מדינת ישראל.

עד כה נרשמה רגיעה יחסית ברחבי הארץ, למעט מספר מצומצם של הפרות סדר אלימות באזור יהודה ושומרון ועוטף ירושלים, שטופלו ועדיין מטופלים על ידי משטרת ישראל וכוחות צה״ל.

יום הזעם במזרח ירושלים
יום הזעם במזרח ירושלים

מהלך פיזור המתפללים בהר הבית, לאחר תפילת הצהריים של יום שישי במסגדים, עבר באופן יחסי ללא אירועים חריגים. למעט באזור שער שכם בירושלים, שם מחו עשרות מפגינים ופוזרו על ידי כוחות משטרה ולוחמי משמר הגבול. שני פלסטינים נעצרו והובאו לחקירה.

באזור יהודה ושומרון ובמוקדים שונים באזור עוטף ירושלים, התמודדו כוחות הביטחון במהלך השעות האחרונות עם מספר מוקדי הפרות סדר אלימות שכללו ידויי אבנים, בהם: קבר רחל, מעבר קלנדיה, אבו דיס, מ.פ שועפט, תוואי ביתוניא ועוד. הכוחות פעלו לפיזור המתפרעים, ובשעה זו רגיעה יחסית במוקדים אלו בעוטף ירושלים.

מעצרים בשער שכם
מעצרים בשער שכם בירושלים

מאז יום חמישי בשעות הערב, הובאו לחקירה במשטרה למעלה מ-50 חשודים בגין הפרות סדר, ידויי אבנים ובקבוקי תבערה ברחבי איו״ש. החשודים נעצרו על ידי כוחות צה״ל ומשמר הגבול ונחקרו על ידי משטרת ישראל.

מוקדם יותר אתמול, התקיימו מספר תהלוכות ומחאות שקטות יחסית ברחבי הארץ, בין היתר באזור: כפר קרע, כפר כנא, דיר חנא, וקלנסוואה. אירועים אלו עברו ללא חריגים.

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה תמשיך בהיערכות מוגברת לשמירה על רגיעה ומרקם החיים התקין בכל רחבי הארץ. אנו מדגישים כי כל גילוי אלימות כנגד כוחותינו או כנגד אזרחי ישראל באשר הם, יתקל בתגובה נחושה ובאפס סובלנות. משטרת ישראל תמשיך לפעול ביחד עם יתר כוחות הביטחון, לשמירה על שלומם ובטחונם של כלל אזרחי מדינת ישראל, בכל זמן ובכל מקום".

צילום: אתר אל קודס
צילום: אתר אל קודס

 

 

 

 

 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: