מבזקים

יום היסטורי למדינת ישראל: טראמפ הכריז על ירושלים כבירת ישראל

תוכן עניינים

תוקנה עוולה היסטורית. טראמפ נקט באסטרטגיה ושיטה חדשה תוך שימת דגש על קיום סטטוס-קוו במקומות הקדושים ליהדות ולאיסלאם. ירושלים הוכרזה בירת ישראל והשגרירות האמריקאית תעבור מתל אביב למזרח ירושלים

רות קרייתי | י"ז בכסלו תשע"ח | 6 בדצמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

נאומו ההיסטורי של טראמפ והנחייתו להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים משלימים את הפסוק 'על נהרות בבל שם ישבנו וגם בכינו בזכרנו את ציון'. חזון ישעיהו קורם עור וגידים.

"ההצהרות אינן סטייה מתהליך השלום שלנו" הדגיש טראמפ בנאומו, כשלצדו סגנו מייק פנס, שקידם את המהלך.

טראמפ מכריז על ירושלים. צילום מסך
טראמפ מכריז על ירושלים. צילום מסך

"אני מחויב להגיע להסדר שלום המקובל על הישראלים ועל הפלסטינים. ארצות הברית מוכנה לתמוך בפתרון שתי המדינות אם שני הצדדים רוצים בכך. זוהי גישה חדשה לסכסוך הישראלי-פלסטיני. אני מתכוון לעשות את כל מה שביכולתי כדי להגיע להסדר וארצות הברית לא נוקטת עמדה סופית לגבי שום נושא, כולל הגבולות". הנשיא טראמפ הניח על השולחן את המשא ומתן על ירושלים.

טראמפ חותם על העברת השגרירות לירושלים. צילום: רויטרס
חותם על העברת השגרירות לירושלים. צילום: רויטרס

לאחר הנאום, סגן נשיא ארה"ב מייק פנס צייץ בטוויטר: הנשיא נקט צעד היסטורי בכדי להבהיר כי אמריקה עומדת עם בנות בריתנו, במיוחד בת הברית היקרה ביותר שלנו, ישראל. במשך קרוב ל -20 שנה הביעו הקונגרס ומנהלות רצופות נכונות להעביר את שגרירות ארה"ב בישראל מתל אביב לירושלים. אבל יותר משני עשורים של דיבור לא הביאו שום פעולה, עד עכשיו. טראמפ הוא איש של כבוד והמילה שלו מחויבת לשמור על ההבטחות שהוא נתן לעם האמריקאי. כפי שהעולם ראה היום, הנשיא הזה מחוייב לענייני השלום במזרח התיכון, ובעולם הרחב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להצהרת הנשיא דונלד טראמפ ואמר: "זהו יום היסטורי. ההצהרה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ היא אבן דרך חשובה בתולדות ירושלים. ירושלים היא בירתנו מזה 3,000 שנה. כאן התהלכו אבותינו, כאן עמד בית המקדש, כאן מלכו מלכי ישראל, כאן הטיפו נביאי ישראל. במשך אלפי שנים התפללו דורות של יהודים ״לשנה הבאה בירושלים״. על נהרות בבל ובין חומות גטו ורשה, דורות דורות  בכו וחלמו על ציון. לפני כ-70 שנה הגשמנו את התפילה והכיסופים, כששוב קבענו את ירושלים כבירתה של מדינת היהודים. עכשיו באה הצהרתו ההיסטורית של הנשיא טראמפ המכירה בעובדות יסוד אלה. הנשיא טראמפ, אנחנו מודים לך על החלטתך הצודקת והאמיצה להכיר בירושלים כבירת ישראל, ולהתחיל בהכנות לפתיחת השגרירות האמרקנית כאן. אני קורא למדינות נוספות ללכת בעקבותיה של ארה"ב. ואני אומר לכם, הצהרתו של הנשיא טראמפ מסייעת לקידום השלום כי היא מחברת את כולם לקרקע המציאות. והאמת הפשוטה והמציאות היא זו – לא יהיה שלום בלי הכרה בירושלים כבירת ישראל. לכל שכנינו אני מבקש להבהיר: נמשיך לשמור על הסטטוס קוו בירושלים ובהר הבית ועל חופש הפולחן המלא לכל הדתות. נמשיך להושיט יד לשלום לפלסטינים ולכל שכנינו. אדוני הנשיא, ההיסטוריה והעם היהודי תמיד יזכרו לך את החלטתך האמיצה ביום הזה. תודה לך" .

 

עיריית ירושלים האירה את חומות ירושלים בדגלי ישראל ואמריקה
עיריית ירושלים האירה את חומות ירושלים בדגלי ישראל ואמריקה

 

 

 

 

 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: