מבזקים

שר האוצר משה כחלון ביקר היום במועצת יש"ע, בחברון ובמערת המכפלה

תוכן עניינים

השר כחלון בסיור עם מועצת יש"ע במערת המכפלה: "חשוב מאוד שכולם יגיעו למערת המכפלה"

שלום שי גיחז | י"ז בכסלו תשע"ח | 5 בדצמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

לאחר הביקור בגוש עציון סייר שר האוצר משה כחלון עם חברי סיעתו 'כולנו' ועם שר הכלכלה אלי כהן ומועצת יש"ע בקריית ארבע חברון, בתצפית 'מצפה השלושה' וקיבלו הדרכה מראש המועצה המקומית קריית ארבע מלאכי לוינגר.

צילום: מועצת יש''ע/מירי צחי
צילום: מועצת יש"ע/מירי צחי

האורחים התכנסו לארוחת צהריים בבניין המועצה בקריית ארבע שם העניק יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני לשרים ולח"כים שי, מפת הקרבות של המכבים שהתרחשו ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. השר כחלון הודה למועצת יש"ע על הארגון של הסיור החשוב.

החבורה המשיכה בדרכה עם חברי הסיעה, מועצת יש"ע ומנכ"ל המועצה שילה אדלר למערת המכפלה, שם נפגש עם ראש הוועדה המוניציפלית של היישוב היהודי בחברון אברהם בן יוסף, ח"כ לשעבר אורית סטרוק ועם איש חברון הרב הלל הורוביץ אשר העניקו לשר את מדליית חברון.

צילום: מועצת יש''ע/מירי צחי
צילום: מועצת יש"ע/מירי צחי

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני אמר: "אנו יודעים, השר כחלון, כי לבך במקום הנכון ושאתה תומך בהתיישבות, אנו מחזקים אותך על זה. לאורך השנים אנחנו מתמודדים עם אתגרים בטחוניים, התיישבותיים, מדיניים וחברתיים, ואנו רק מתעצמים מהם. שיעור הצמיחה באוכלוסייה ביהודה ושומרון הוא מהגבוהים בארץ. גם בהיבט הערכי חינוכי ההתיישבות מובילה, כפי שראינו היום בנתוני הגיוס הגבוהים מהאזור. סיעת 'כולנו' ממשיכה להוביל את הנושא החברתי, ומבקשים כי תמשיכו לתמוך בהתיישבות ולהוביל את קידום פיתוח התשתיות ביהודה ושומרון, על מנת להשלים את הפערים בחוסר התשתיות לאורך שנים רבות".

צילום: מועצת יש''ע/מירי צחי
צילום: מועצת יש"ע/מירי צחי

ראש מועצת קריית ארבע מלאכי לוינגר: "השר הזכיר את האתגרים של קריית ארבע אשר לא מתמודדת רק עם אתגרים ביטחוניים אלא גם על אתגרים חברתיים. קריית ארבע היא עיירת פיתוח ויש בה למעלה מ-10% אזרחים ותיקים. אנחנו מתמודדים גם עם ענייני בנייה וכדי שאנו נוכל להתקדם אנו צריכים להמשיך לבנות ולקדם את הקרייה".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן: "משבר נתיב האבות הינו אתגר לאומי, שאמור להיפתר ברמה לאומית. אנחנו רואים בשר כחלון מנהיג בסדר גודל שמתאים להתגייס למציאת פתרון הן ברמה ציונית ערכית והן ברמה שלטונית מעשית. כולנו תקווה שביקור זה מקדם אותנו במשימות הצמיחה והבנייה למען העם הארץ"".

צילום: מועצת יש''ע/מירי צחי
מפת המכבים. צילום: מועצת יש"ע/מירי צחי

שר האוצר כחלון אמר בכניסה למערת המכפלה: "אני נמצא כאן היום במקום הקדוש לרגליה של מערת המכפלה במסגרת יום העשרה של סיעת 'כולנו'. חשוב מאוד שכולם יגיעו לכאן כמוני, יתרשמו מהמקום הנפלא וההיסטורי הזה, ומהקשר הזה שיש לעם היהודי למערת ולעיר חברון. אנחנו מסיימים סיור גם בקריית ארבע וגם בחברון, אנחנו נעלה למערת המכפלה ונקרא שם לפחות פרק תהילים, אי אפשר בלי זה ונסיים תפילה במערת המכפלה ונחזור. אני חושב שהסיור היום הוא סיור מעולה, מעשיר ומלמד, והכי חשוב – הוא מעמיק את הקשר שלנו כסיעת 'כולנו' שמוגדרת כסיעה חברתית-לאומית לארץ ישראל, להתיישבות וכמובן למערת המכפלה".

צילום: מועצת יש''ע/מירי צחי
צילום: מועצת יש"ע/מירי צחי
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: