מבזקים

השגרירים החדשים הגישו כתבי אמנה לנשיא המדינה

תוכן עניינים

נשיא המדינה קיבל היום את כתבי האמנה של השגרירים החדשים משבדיה, פורטוגל, אורוגוואי והותיקן עם כניסתם כשגרירים של מדינותיהם בישראל

שלום שי גיחז | י"א בכסלו תשע"ח | 29 בנובמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

שגרירים חדשים משבדיה, פורטוגל, אורוגוואי והוותיקן הגישו היום (ד') את כתבי האמנה שלהם לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בפתח כהונתם כשגרירי מדינותיהם בישראל, בטקס רשמי שנערך בבית הנשיא.

צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

ראשון הגיש את כתב האמנה שלו לנשיא, שגריר שבדיה הנכנס Mr. Magnus Hellgren. הנשיא איחל לו הצלחה רבה בתפקידו, ציין כי הוא מעריך את היכרותו העמוקה עם האזור, ואמר: ״בישראל רואים בהערכה רבה את מערכת הרווחה השבדית. זהו מודל ליכולת של מדינה לדאוג לאזרחיה, ולצמוח ולהתעצם כלכלית. ביחסים בין שתי הממשלות שלנו, חווינו כמובן עליות ומורדות, אבל תמיד נהנינו מקשרים חזקים. אני מקווה מאוד שבשירותך כאן נוכל לבסס הבנה עמוקה יותר בינינו – הן בתחום הפוליטי והן בבניית סחר ושיתופי פעולה נוספים בין העמים." הנשיא הדגיש כי ישראל פתוחה לביקורת מצד ידידותיה בעולם, אך הזהיר ממהלכים חד צדדיים וחרמות.

צילום: מארק נוימן / לע"מ
צילום: מארק נוימן / לע"מ

הנשיא ביקש להודות לשבדיה על עמידתה האיתנה נגד האנטישמיות הגואה בעולם והדגיש כי חשוב שממשלת שבדיה תאמץ את הגדרות האנטישמיות שנוסחו על ידי הברית הבינלאומית לזיכרון השואה (IHRA).

השגריר הודה לנשיא וציין כי הוא שמח להגיע לבית הנשיא ביום ההיסטורי בו מציינים בישראל 70 שנים להצבעה באו״ם שהובילה להקמת מדינת ישראל: "שבדיה הייתה תומכת גדולה בהקמת שתי מדינות בחבל ארץ זה, בהקמת מדינה יהודית לעם היהודי. מאז המשכנו לתמוך בפתרון שתי המדינות. היו לנו חילוקי דעות לאורך הדרך אך זה לא מנע מאיתנו להיות ידידיה של ישראל. אנו מתנגדים נחרצות להחרמת ישראל ורוצים לראות צמיחה בשיתוף הפעולה במסחר". השגריר הדגיש את מחוייבות ארצו ללימוד לקחי השואה בכדי להבטיח שהדור הצעיר יבין את הסכנה הטמונה בשנאה, פחד מזרים, ואנטישמיות.

GPOMN1_4187לאחר מכן הגיש שגריר פורטוגל הנכנסMr. Joao-Bernardo de Oliveira Martins Weinstein את כתב האמנה שלו לנשיא. הנשיא ברך אותו ואמר: "חצי האי האיברי איננו רק מקום עבור היהודים, הוא רעיון. שורשי התרבות וההיסטוריה היהודית נטועים בחצי האי האיברי ואנו גאים בהיותנו חלק ממנו לאורך מאות שנים.״ הנשיא ציין את היחסים החמים בין המדינות והוסיף כי ניתן לעשות עוד על מנת להוסיף ולחזק אותם בתחומים רבים ובעזרת שיתופי פעולה שונים הקיימים הלכה למעשה בין המדינות. בסיום דבריו אמר הנשיא כי אנו מצפים לארח את נשיא פורטוגל שעתיד לבקר בישראל במהלך שנת 2018.

צילום: מארק נוימן / לע:מ
צילום: מארק נוימן / לע:מ

שגריר פורטוגל הודה לנשיא על קבלת הפנים החמה ואמר: "אנו שמחים מאוד על כך שישראלים רבים בוחרים לבקר בפורטוגל וליהנות מהמדינה". עוד הוסיף השגריר ואמר: ״בין המדינות יש שיתופי פעולה בתחומים רבים כמו חינוך וברצוני להגביר את שיתוף הפעולה בין האוניברסיטאות והסטודנטים שלנו."

בהמשך קיבל נשיא המדינה את כתב האמנה של Mr. Bernardo Greiver, שגריר אורוגוואי הנכנס כשהוא מלווה בבני משפחתו וילדיו הצעירים. הנשיא ברך אותו על שובו לשרת את מדינתו בישראל זו הפעם השנייה. השגריר שירת בישראל בין השנים 2009-2015. הנשיא אמר: ״אנו מודעים לתמיכתך בישראל לאורך השנים ומצפים לשוב ולעבוד יחד״.

״הגעת לכאן ביום מיוחד מאוד עבור מדינת ישראל״, אמר הנשיא לשגריר וציין לשבח את מעשי הדיפלומט האורוגוואי אֶנְרִיקֶה רוֹדְרִיגֶס פַבְּרֶגָט, שסייע לממש את ההצבעה ההיסטורית באו״ם היום לפני 70 שנה, עוד אמר הנשיא: ״לעולם לא נשכח את השגריר פַבְּרֶגָט, אני יודעת שנשיא אורוגוואי לשעבר ובנו של פַבְּרֶגָט נמצאים היום בישראל לרגל קבלת פרס ירושלים. אנו חוגגים היום את החלטת האו״ם להכיר בצורך ובזכות המוסרית של העם היהודי לשוב למולדתנו״. הנשיא ציין את הקשרים החמים בין המדינות ואמר: ״עדות לכך היא העובדה שנשיא אורוגוואי הוא בוגר פוסט דוקטורט במכון וייצמן כאן בישראל״.

שגריר אורוגוואי הודה לנשיא על קבלת הפנים ואמר: "היום הוא יום סמלי, לפני שבעים שנה אורוגוואי לא רק הצביעה בעד החלטת האו״ם, שגרירנו לאו״ם היה בין המנסחים של טיוטת ההצהרה עליה נערכה אחר כך ההצבעה." השגריר ציין את היחסים הדיפלומטיים ההיסטוריים בין המדינות ואת שיתוף הפעולה הפורה הקיים כיום ובייחוד את הסכם הסחר החופשי באמצעות המרקוסור (Mercosur) בו חברות ארגנטינה, ברזיל פרגוואי ואורוגוואי.

השגריר הביע תקוותו שיחודש המשא ומתן לשלום בין ישראל והפלסטינים, על כך השיב הנשיא כי הפלסטינים עדיין שוללים את זכות קיומה של ישראל ויש לבנות חזרה את האמון בין הצדדים.

בסיום הטקס הגיש שגריר הוותיקן הנכנסArchibishop Leopoldo Gireili, את כתב האמנה שלו לנשיא. ״כאן הכל החל, ארץ זו מחברת בין כולנו וקדושה לכולנו, יהודים, נוצרים ומוסלמים. הנושא הפך פוליטי אך ראשית כל זו עירו של אלוהים", פתח הנשיא את דבריו והדגיש את הערכתו למאמצי האפיפיור פרנציסקוס ומחויבותו לקדם הבנה בין הדתות השונות ואמר: ״יש אל אחד, וכל אחד מאיתנו מתפלל אליו על פי המסורות שלו, אך עלינו לכבד זה את זה כי כולנו ילדיו של אותו האל. היה לי הכבוד לבקר את האפיפיור בוותיקן, שוחחנו על המאמצים להביא לשיתוף פעולה בין הקהילות השונות בארץ הקודש ומאמצי ישראל לפתח את ״ארץ המנזרים״ על גדות נהר הירדן ובכך לאפשר לעולי רגל נוצרים נוספים לבקר במקום.״ עוד הדגיש הנשיא: ״בירושלים אנו עושים על שביכולתנו כדי לאפשר לכל המאמינים לעבוד את אלוהים על פי דתם ומסורתם״.
שגריר הוותיקן הודה לנשיא ואמר: "ברצוני לנצל את ביקורי כדי למסור לך את ברכת האפיפיור. האפיפיור פרנציסקוס נושא את ארץ הקודש בלבו, הוא חש קירבה רבה לעם בישראל ולעם הפלסטיני. האפיפיור ביקש להדגיש את חשיבות הדיאלוג, הסובלנות וההבנה ההדדית. באמצעות דיאלוג נוכל להשיג שלום וביטחון.״
הנשיא הזמין את האפיפיור להתארח בישראל במסגרת חגיגות ה-70 להקמת המדינה ואמר: ״האפיפיור נושא מסר לכל העמים ברחבי העולם במעשיו נגד אנטישמיות.״

*קרדיט צילום: מארק ניימן/ לע"מ*

*וידאו של שגריר הוותיקן ושגריר אורוגוואי, יועלה לשרת ה-FTP של לע"מ. צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו*

נעמי טולדנו קנדל – דוברת בית הנשיא 052-9463662

קרדיט צילום: מארק ניימן/ לע"מ
קרדיט צילום: מארק ניימן/ לע"מ

GPOMN3_8682

GPOMN1_4187

GPOMN1_4298

GPOMN1_4324

GPOMN1_4265

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: