מבזקים

סוס טרויאני שיעי בשרות האירנים

תוכן עניינים

לאחרונה נעשה מאמץ אירני שקט לצרף את המיליציות השיעיות הלוחמות בעירק, לסילוק דאע"ש מהמדינה, לשורות הצבא העירקי. כך ייהנו מהנשק והחימוש החדיש ביותר העומד לרשותו באדיבותה של ארה"ב.

כיום לוחמות בעירק קרוב ל- 70 מיליציות שיעיות זרות, שהלוחמים בשורותיהן הגיעו מאפגיניסטן, פקיסטן ואירן ומעוד מדינות שיעיות רבות באסיה. עצם צרוף מיליציות שיעיות אלו לצבא עירק, אינו פחות מאשר "הלאמת" צבא עירק לטובת האינטרסים של אירן.

ראש ממשלת עירק, אלעבאדי אינו אלא בובה אירנית ועד כה הוא לא הביע, באופן רשמי את דעתו למהלך הזה. אך המומחים אינם צופים התנגדות מאסיבית למהלך. לכולם ברור שמהלך שכזה יהפוך את עירק, שממשלתה נשענת על כידוני הצבא השיעי, לבובה אירנית צייתנית, ומהר מאוד תהפוך את עירק למחוז אירני באזור.

החשש שמהלך דומה, ייושם בעתיד הקרוב, גם בתימן וגם בסוריה וגם בלבנון. וכבר היו קריאות ברוח דומה בקהילייה הבין לאומית, לפתור את בעיית המדינה בתוך מדינה בלבנון ולמזג את צבא החיזבאללה עם צבא לבנון, ולהפוך אותם מתנועת התנגדות חמושה למפלגה פוליטית המשתלבת במערך השלטוני במדינה.

גם בעצם מהלך זה בלבנון ברור מה יהיה אופי צבא לבנון, שכבר כיום הוא שיעי ברובו.

על פי הצפוי, וגם המידע הזורם, ישנו מאמץ אירני בעצם ימים אלו לבנות צבא אלטרנטיבי לצבא סוריה, שברובו כבר נפוץ לכל רוח, ולמעשה איבד את כל זרוע החי"ר שלו, שבעבר התבסס על חיילים סונים שערקו, ברובם המכריע, עם פרוץ המרד הגדול במדינה. עצם בניית  מערך קרקעי חדש, בפיקוח אירני, הינו ניסיון לחקות את רעיון הבסיג' האירני המבוסס על אנשי בטחון בלבוש אזרחי, הממלאים משימות אבטחת המשטר השולט במדינה.

וגם בסוריה הכוונה האירנית הסופית היא לשלב את כל המיליציות השיעיות הלוחמות כיום במדינה, ועוד רבים שיגיעו בהמשך, בצבא סוריה ובכך לשנות את נאמנותו, מהמשטר הסורי למשטר האירני ואת אופיו, מצבא העם הסורי לצבא שיעי בין לאומי. גם בתימן ישנן קריאות לשלב את החותים ואת צבא תימן שמרד בשלטון הלגיטימי, בתוך הצבא שכמובן ישנה את נאמנותו בהתאם.

ישנה גם הערכה כי המטרות האירניות הבאה להשתלטות בשיטה הזאת הינן כווית ובחריין "הנהנות" מאוכלוסיה שיעית לא מבוטלת. כמו שזה נראה, צפויים ימים טובים לסוס הטרויאני האירני, ההולך וקורם עור וגידים וכנראה שבעתיד גם ניבים חדים שינעצו בכל מי שיארח אותו או יבקש את עזרתו.

לתשומת לב החבר סיסי.

 

מאת: צביקה נציב   http://nzivnet.com/articles/727

 

%d7%93%d7%90%d7%a2%d7%a9-%d7%aa%d7%99%d7%9e%d7%9f

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: