מבזקים

טקס סיום קורס צוללן: "צללו רחוק, צללו עמוק ושובו בשלום לנמל"

תוכן עניינים

טקס סיום קורס צוללן מחזור 112 נערך היום במעגן הצוללות בבסיס זרוע הים בחיפה, בהשתתפות מפקד זרוע הים, אלוף אליהו (אלי) שרביט, מפקד שייטת הצוללות, אלוף-משנה א', מפקד בסיס ההדרכה של זרוע הים, אלוף-משנה נ', מפקד בית ספר צוללן, רב-סרן י', משפחות בוגרי הקורס ואורחיהם

רות קרייתי | י"ח חשון שתע"ח | 7 בנובמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

קורס צוללן שאורך כשנה וחודש הוא אחד מהקורסים היותר ייחודיים ויוקרתיים בצה"ל אליו מתמיינים כל שנה כמאות מועמדים לשירות הביטחון. הקורס התנדבותי, מאתגר, מקצועי וערכי שמורכב משלושה שלבי הכשרה. בסיום מוענק לבוגרים הטריים דרגת סמל וסיכת צוללן.

צוללןשייטת הצוללות, אחת מהיחידות האסטרטגיות, החשובות והמכריעות ביותר במערכות ישראל, מהווה כוח תקיפה וכוח מודיעיני מעומק האויב, באמצעותה מסוגלים הצוללנים לבצע פעולות ומשימות מבצעיות רבות הרחק מחופי ישראל.

עם סיום הקורס עתידים הבוגרים להשתלב ולאייש את תפקידי הלחימה בצוללות הזרוע בהתאם למגמה המקצועית אליה שויכו.

מדברי מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט: "מעטים הם הלוחמים שסביבת חייהם המבצעית היא כלי המלחמה היקר ביותר בצה״ל, ספורים הם הלוחמים שסביבת הפעולה הטבעית שלהם היא במרחק קילומטרים רבים מבסיס-האם, בנתק כמעט מוחלט מהעולם החיצון. אתם עומדים כאן בישורת האחרונה של אחד מהמסלולים המאתגרים ביותר בצה״ל. הסיכה שאנו מעניקים לכם היום מסמלת לא רק את עמידתכם במסע זה, אלא בעיקר את האחריות האדירה שמדינת ישראל וצבאה מפקידים בידיכם. מחזור 112, אמנם ראיתם הרבה ועשיתם לא מעט – אך הפרק האמיתי בפנקס השירות רק מתחיל. אתגרים רבים יעמדו בפניכם, אך אני יודע כי יש על מי לסמוך. צללו רחוק, צללו עמוק ושובו בשלום לנמל".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: