מבזקים

היסטוריה במגדל העמק: ראש הממשלה וראש העיר חתמו על 'הסכם גג' לעיר

תוכן עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום במגדל העמק ואמר: "מיליארד שקלים למגדל העמק זאת הזנקה אדירה ורגע היסטורי"

שלום שי גיחז | י"ז חשון תשע"ח | 6 בנובמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

מגדל העמק הצטרפה היום לרשימת ערים מצומצמת שתחל בהן בנייה מואצת: ראש העיר אלי ברדה אירח את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט לטקס חתימה על הסכם גג לעיר במסגרת יושקעו בעיר כמיליארד שקלים.

היסטוריה במגדל העמק: ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה חתם היום בשעה טובה על 'הסכם גג' לעיר יחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון חגי רזניק ומנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון. במסגרת ההסכם ייבנו למעלה מ-6,000 יח"ד במגדל בעמק.

על פי ההסכם, שמובילים משרדי האוצר והבינוי והשיכון, עד סוף שנת 2019 ישווקו בעיר מגדל העמק כ- 5,674 יחידות דיור בתוספת מסחר ותעסוקה בארבעה מתחמים על אדמות מדינה. לאלה עשויים להתווסף באישור הוועדה המקומית כ- 1,509 יח"ד במסגרת הקלת "שבס כחלון" כך שהיקף יח"ד הצפויות לשיווק בשנים אלה יעמוד על כ- 7,183 יחידות דיור.

דוברות עיריית מגדל העמק
דוברות עיריית מגדל העמק

הסכם הגג יכפיל את מספר התושבים בעתיד ליעד אוכלוסייה של 50 אלף תושבים. כמו כן, בנוסף ליחידות הדיור החדשות, יוקמו בעיר גם מוסדות ציבור בהם בתי ספר, גני ילדים, מתנ"סים ואולמות ספורט, בתי כנסת ופארקים. כלל תקציב ההסכם מסתכם בכמיליארד שקלים, מתוכם עבודות הפיתוח מוערכות בכ- 750 מיליון שקלים, עלות מוסדות הציבור מוערכת בכ-150 מיליון שקלים ולעבודות שדרוג ישן מול חדש הוקצו כ- 75 מיליון שקלים.

דוברות עיריית מגדל העמק
דוברות עיריית מגדל העמק

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך הטקס: "בראש ובראשונה תודה לראש העיר אלי ברדה המארח שלנו שאמר בנאומו שהוא חוצב כמו הטיפה בסלע. זה לא מדויק. אתה קודח עם מקדח אלי כדי להביא עוד ועוד למגדל העמק. אנחנו עובדים לבטל את מושג הפריפריה. מה שקורה היום זאת הזנקה לעתיד, זה רגע היסטורי עבור מגדל העמק. היום יש חמש דקות ממגדל העמק רכבת, חמש דקות ממגדל העמק יש את כביש 6 וחמש דקות מפה יהיה שדה תעופה. מה שיש כאן היום זאת הזנקה אדירה, אנחנו הולכים להכפיל את אוכלוסיית מגדל העמק בשנים הקרובות, זוהי מהפכה חברתית פנטסטית".

שר האוצר משה כחלון פנה בתחילת דבריו לראש העיר ברדה ואמר: "אני מעריץ אותך. אתה הזנקת היום את מגדל העמק קדימה" והוסיף: "כוחות ואינטרסים אדירים פועלים בכדי שהממשלה הזאת לא תצליח לפתור את משבר הדיור. לא יעזור להם כלום אנחנו נתכנן, נשווק ונבנה עד שהמשבר ייפתר. תכנית "מחיר למשתכן" שמה סוף לעידן שיזמים וקבלנים ניהלו את הביקושים וההיצעים של מדינת ישראל. אף שר לא יעז להפסיק את התכנית, קרקעות המדינה הן משאב של הציבור".

דוברות עיריית מגדל העמק
דוברות עיריית מגדל העמק

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט פנה אף הוא לברדה ואמר: "המנהיגות שלך החלה לפני 30 שנה בגולני וממשיכה גם היום והוסיף: "פיתוח וחיזוק הפריפריה עומד לנגד עיניי כל הזמן. מדובר בהסכם גג משמעותי בעל חשיבות רבה לפיתוחה של העיר מגדל העמק. אנו פועלים במלוא המרץ לחתימה על הסכמי גג וזאת מתוך ראייה של החשיבות האסטרטגית בהעברת אוכלוסייה חזקה מהמרכז לערי הנגב והגליל. נושא מרכזי נוסף שמוביל משרד הבינוי והשיכון הוא פרויקט שיקום שכונות, שהוקם מתוך ראייה חברתית אמיתית ושואף לצמצום פערים בחברה הישראלית. בשנים האחרונות, מאז השקתו אנו רואים שינוי אמיתי בשטח- באדם ובסביבתו. נמשיך לפעול למען הציבור בישראל.״

דוברות עיריית מגדל העמק
דוברות עיריית מגדל העמק

ראש העיר, מגדל העמק אלי ברדה סיכם: ״זהו רגע היסטורי למגדל העמק הנמצאת בתנופה גדולה וממריאה למימוש ׳הסכם גג׳ לבניית אלפי יחידות דיור לאחר הרחבת גבולות השיפוט של העיר והכנת תכנית מתאר כוללנית לצד שתי תכניות גדולות לבניית 6000 יח״ד ברחבי העיר. המשימה הבאה שלנו היא לקדם תכנית להתחדשות עירונית כוללת למרקם הישן במרכז העיר ובשכונות הוותיקות כדי לעשות צדק חברתי עם התושבים״.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: