מבזקים

טיל בורקן H2 נורה לעבר שדה התעופה סמוך לריאד

תוכן עניינים

בהלה בסעודיה: טיל בליסטי מתוצרת איראן נורה אתמול (שבת) לעבר שדה התעופה המלך חאליד, צפונית מזרחית מזרחית לבירה ריאד, ויורט על ידי טילי פטריוט

גבריאל ודררו | י"ד חשוון תשע"ח | 5 בנובמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

כוחות הביטחון של ערב הסעודית יירטו את בליסטי שנורה מתימן כחלק מהלחימה המתרחשת בבירה ריאד, כך דיווחו סוכנויות הידיעות במדינה. תושבי צפון ריאד דיווחו על פיצוץ מחריש אחד שהרעיש את החלונות בסביבות 20:20 (זמן מקומי). הטיל נורה משטחה של תימן בשעה 20:00, זאת לפי דובר סוכנות הידיעות הממלכתית הסעודית.

הטיל הופל ליד נמל התעופה ח'אלד שבפאתים הצפוניים של העיר ולא גרם לנפגעים, זאת על פי הטלוויזיה הסעודית. שברי הטיל נפלו סמוך לשטח שדה התעופה, אך התנועה האווירית נמשכה כרגיל, זאת על פי סוכנות התעופה האזרחית הסעודית כפי שנכתב בחשבון הטוויטר הרשמי שלה.

שדה התעופה המלך חאליד הוא שדה התעופה הגדול בממלכה והשני בגודלו בעולם מבחינת שטח. עוברים בו למעלה מ-18 מיליון נוסעים מידי שנה והוא משמש כבסיס לחברת התעופה הסעודית המקומית ולבית המלוכה הסעודי.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, התייחס ליירוט היום, ואמר: "הטיל נורה לדעתי על ידי איראן. המערכות שמכרנו לסעודים יירטו את הטיל מהאוויר". טראמפ אמר זאת בשיחה עם כתבים בדרכו לטוקיו.

סעודיה היא חלק מקואליציה נגד התנועה התימנית החות'ית המזוינת הנתמכת על ידי איראן, שהשתלטה על עיר הבירה צנעא וחלקים אחרים של המדינה השרויה במלחמת אזרחים במשך ארבע השנים האחרונות.

טיל

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: