מבזקים

דו"ח צבאי מערבי: החיזבאללה הוא הכוח הצבאי שאינו מדינתי, החזק בעולם

תוכן עניינים

דו"ח צבאי מקיף נכתב על ידי מומחים צבאיים מערביים, כולל אנשי צבא ישראלים, שכותרתו: "צבא הטרור של החיזבאללה, כיצד למנוע את מלחמת לבנון השלישית" ממצב את חיזבאללה ככוח שאינו מדינתי, החזק בעולם

צביקה נציב | י"א בחשון תשע"ח | 31 באוקטובר 2017 | מערכת ישראל ניוז

מקור: אתר נציב-נט  https://nzivnet.com/articles/12522

הדו"ח הצבאי לעיל' מעריך כי אמצעי החימוש העומדים לרשות החיזבאללה הם כאלו המסוגלים לפגוע במטרות בדיוק של "השחלה לתוך קוף המחט" ובנוסף יש לו יכולות של צבא סדיר.

 

כוח צבאי לא מדיני החזק ביותר
כוח צבאי לא מדיני החזק בעולם

הדו"ח שנכתב על ידי קבוצת מומחים צבאיים רמי דרג – «HLMG)»High Level Military Group) – שעל שורותיהם נמנים קצינים בכירים במילואים מצבאות ארה"ב, אנגליה, בריטניה, גרמניה, אוסטרליה ואיטליה ובנוסף בכירים ישראלים בצה"ל, מעריך כי החיזבאללה השיג יכולות של צבא מדינתי.

כמו כן כוחו של החיזבאללה מוגדר בדו"ח כ"הכוח החמוש שאינו מדינתי החזק בעולם" שעל שורותיו נמנים כ-25 אלף לוחמים, מהם 5,000 לוחמים שקבלו את הכשרתם באיראן, וכי הוא התקדם מאוד מאז שנת 2006 אז הם מנו רק כ-10,000 לוחמים.

 

הכוח הצבאי, חיזבאללה
הכוח הצבאי, חיזבאללה

הדו"ח גם מצטט טענות ישראליות כי החיזבאללה הפך את כפרי דרום לבנון לחממה בו מרוכזים מתקנים וציוד צבאי שלו, וכי 10 אחוז מתושבי האזור הם לוחמים תחת פיקודו וכי הם מאחסנים בבתיהם מערכות נשק מתוחכמות ובנוסף יש מערכת מסונפת של מנהרות סודיות לשינוע נשק כבד בין הכפרים ובנוסף הם מסוגלים להוציא לפועל מארבים במטרה לחטוף חיילים ישראלים.

הדו"ח מביא הערכות ישראליות כי החיזבאללה הצליח להשיג מאיראן אלפי טילים מדגם פג'ר-5 וטילים סורים מדגם בי-302 לטווח של עד 80 ק"מ ומאות טילי פתח 110 ו-זילזל 2 האיראנים, וטילי אם 600 מתוצרת סורית לטווח של עד 250 ק"מ.

הכורדים

על פי ידיעות לא מאושרות לחיזבאללה יש גם טילים בליסטיים כבדים מדגמי סקאד-סי וסקאד-די המכסים את כל שטח ישראל. מקור ישראלי אישר למחברי הדו"ח כי לחיזבאללה יש טילים מונחי מערכות GPS בעלי כושר פגיעה במטרה בדיוק של מטרים ספורים, כאלו אשר מסוגלים לפגוע במטרות אסטרטגיות בכל שטח ישראל כמו תשתיות אסטרטגיות, תחנות כוח, נמלי תעופה, נמלי ים ועוד אתרים קריטיים.

טיל איראן שאהיד 129
טיל איראן שאהיד 129

הדו"ח מאשר כי לחימת החיזבאללה בסוריה הגדיל את כושרם הצבאי באופן חד וכן הם השיגו ידע להפעלת טנקים רוסים מדגם טי-72 ו-טי-80. כמו כן כמה עשרות מאנשי החיזבאללה עברו הכשרה באיראן שארכה שנתיים להפעלת כלי טייס בלתי מאויישים.

לבסוף מציין הדו"ח כי מאז מלחמת 2006 הצליח החיזבאללה להשיג מערכות טילי נ"מ מתקדמות מסוריה ואיראן אותם הצליחו להבריח מתחת לאפה של ישראל לשטחם בלבנון.

בין מערכות טילי הנ"מ שיש כבר ברשותם נמנות מערכות SA-17،SA-18، SA-22 .

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: