מבזקים

בנימין נתניהו: "הצהרת בלפור הכירה בארץ ישראל כבית הלאומי של העם היהודי"

תוכן עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו יפגש מחר עם ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול, ומיד אחר כך יטוס ללונדון כדי להשתתף באירוע לציון 100 שנים להצהרת בלפור

יעל בן דוד שמ | ט׳ בחשון תשע״ז | 29 באוקטובר 2017 | מערכת ישראל ניוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו יאחר מחר את מלקולם טרנבל ראש ממשלת אוסטרליה, שעומד בראש אחת הידידות הגדולות של מדינת ישראל. השניים יציינו יחד עם מושלת ניו זילנד, 100 שנות שחרור של העיר באר שבע, על ידי כוחות אוסטרליים וניו זילנדיים.

בהמשך השבוע יצא ראש הממשלה בנימין נתניהו ללונדון כדי להשתתף באירוע לציון 100 שנים להצהרת בלפור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "הצהרת בלפור שהכירה בארץ ישראל כבית הלאומי של העם היהודי, והניעה את המהלכים הבינלאומיים להקמתה של מדינת ישראל. המדינה לא הייתה קמה ללא ההתיישבות, ללא ההקרבה וללא הנכונות להילחם עליה, אבל ההתנעה הבינלאומית ללא ספק הייתה בהצהרת בלפור. באירוע הזה ישתתפו גם ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, וראשי הקהילה היהודית, ואני אקיים כמובן פגישות עבודה בהמשך גם איתה וגם עם שר החוץ בוריס ג'ונסון. נקיים גם פגישות עם ראשי תאגידים כלכליים בבריטניה במטרה למשוך, להביא אותם להשקיע בישראל.

הממשלה תקבל היום תחזית הכנסות מעודכנת לשלוש השנים הקרובות על פי חוק הנומרטור. אנחנו קבענו חוק מיוחד שמאפשר לנו לשלוט בהוצאות של הממשלה ומונע גירעונות עתידיים גדולים. אני חייב להגיד שישראל היא בין מספר המדינות המתקדמות, מספר מצומצם שלהן, שמשתמשות בכלי החשוב הזה.

2017 תהיה ככל הנראה שנה מאוד מוצלחת לקופת המדינה, היא הכניסה יותר כספים מהצפוי. האתגר הגדול שלנו הוא להמשיך ולנהל את כלכלת ישראל באחריות ובזהירות, על מנת להמשיך את השגשוג תוך כדי שיתוף כל שכבות הציבור, ואנחנו נדון כמובן בזה עד סוף השנה ונצטרך להחליט איך אנחנו מטפלים ברזרבות שהצטברו".

 

צילום וידאו: עומר מירון, לע"מ
סאונד: בן פרץ, לע"מ

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: