מבזקים

טראמפ הכריז מלחמה על משככי כאבים

תוכן עניינים

נשיא ארה"ב הכריז על מצב חירום רפואי לאומי נגד ההתמכרות ההמונית, שמביאה למותם של 175 בני אדם מדי יום: "אנחנו יכולים לסיים את המגפה הזאת". במקביל, טראמפ לא הכריז על צעדים אגרסיביים נגד חברות התרופות או על תמיכה בחקיקה בנושא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז אתמול בערב (חמישי) על מצב חירום רפואי לאומי נגד מגפת ההתמכרות ההמונית למשככי כאבים במרשם רופא. באירוע בבית הלבן בהשתתפות חברי קונגרס ונציגי ערים שנפגעו מההתמכרות, אמר הנשיא: "זו מגפה עולמית, וזה דורש מאיתנו להתעמת עם המשבר על כל המורכבויות שלו. בשנה שעברה איבדנו 175 בני אדם ביום, שבעה מדי שעה כתוצאה ממנת יתר. זה גורם המוות הגדול ביותר – יותר מתאונות דרכים ורצח בנשק חם גם יחד".

טראמפ יצא נגד השימוש הנרחב בארצות הברית במשככי כאבים, בהרואין ואופיואידים אחרים: "ארצות הברית משתמשת בהם יותר מכל מדינה אחרת בעולם. בשנה שעברה 11 מיליון איש השתמשו במשככי כאבים שלא לצורך. זה מצב נורא. במערב וירג'יניה, יש בית חולים שבו אחד מכל חמישה תינוקות מתחיל את חייו בגמילה כיוון שנחשף לכך ברחם. זה קורע את המשפחות ומחרב את הפוטנציאל של קהילות שלמות. אף פעם אף אחד לא ראה משהו כזה. הגיע הזמן להפסיק את ההתמכרות לסמים. אנחנו יכולים לסיים את המגפה הזאת. החל מהיום הממשל שלי מכריז באופן רשמי על מצב חירום רפואי לאומי. אני מנחה את כל סוכנויות הממשל להילחם במשבר הזה".

 

מאת: גבריאל ודררו

 

 

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: