מבזקים

זמר השאנסונים שארל אזנבור התארח היום בבית הנשיא

תוכן עניינים

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו נחמה ריבלין אירחו היום, יום חמישי, ו' בחשוון, 27 באוקטובר, את הזמר שארל אזנבור בבית הנשיא.

במפגש המרגש הוענקה לאזנבור מדליית ראול ולנברג, הפרס היוקרתי ביותר המוענק על ידי קרן ולנברג, על ידי מייסד הקרן, ברוך טננבאום. המדליה מוענקת לאישים שלקחו חלק בפעולות הצלה, ומשקפים במעשיהם את רוח הסולידריות של המצילים, ואף הקדישו את חייהם למען זכויות האדם

המדליה הוענקה לאזנבור על פעילותה ההומניטרית של משפחתו בזמן השואה, אשר הסתירה בביתה מספר אנשים שנרדפו בידי הנאצים. במהלך התקופה לקחו שארל ואאידה אחותו חלק פעיל במעשי ההצלה. אזנבור בחר לקבל את הפרס בישראל לאור זיקתו למדינה ולעם היהודי.

"אנחנו זוכים לארח כאן מכובדים רבים מרחבי העולם, אך היום אני נרגש במיוחד", אמר הנשיא לאזנבור וברך אותו בחום על הגעתו לישראל. השניים שוחחו באריכות על הקשר החם של אזנבור ומדינת ישראל. הנשיא ציין בדבריו: "אנו קוראים בתלמוד שכל המציל חיים כאילו הציל עולם ומלואו. אתה ובני משפחתך, הצלתם עולמות רבים בימים החשוכים ביותר של מלחמת העולם השנייה, בצרפת הכבושה בידי הנאצים. אתה והוריך המנוחים סיכנתם את חייכם כדי להגן על יהודים, ארמנים ואחרים מפני הנאצים. המשפחה שלך, היא באמת דוגמה איך עם אומץ רב, אנו יכולים לעשות את ההבדל. הענקת מדליית ולנברג לכם, מביעה הכרה בגבורה של משפחתכם". הנשיא הוסיף ואמר: "המשפחה שלך היא דוגמה מופלאה לאומץ ידידי היקר, העם היהודי לא ישכח אותך לעולם, ויהיה אסיר תודה לך ולמשפחתך, לעד."

אזנבור פנה אל הנשיא ואמר: "אני מתרגש להיות כאן בירושלים אתכם, בכל ארץ אליה אני מגיע יש עיר שאהובה עלי במיוחד, וכאן זוהי ללא ספק ירושלים. ליהודים ולארמנים יש הרבה במשותף, חיוביים ושליליים, בשמחה ובעצב, במוזיקה ובדרך שבה אנו יוצרים אומנות. קל לשני העמים ללמוד שפות, היהודים והארמנים, ולהפוך לחשובים במדינה בה אנו חיים. אני יותר צרפתי מארמני היום, משורשי הארמנים. אני לא רגיל לשאת נאומים, אני טוב יותר בלשיר. אני מודה לפרופסור יאיר אורון על המדליה הזו".

 

מאת: שלום שי גיחז

 

צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: