מבזקים

עליה חדה במספר פוקדי הר הבית: 60% יותר משבוע מקביל אשתקד

תוכן עניינים

סיכום שבועי מהר הבית : 402 יהודים עלו השבוע להר הבית כהלכה. זינוק של 60% לעומת מספר העולים בשבוע זה אשתקד, כאשר עלו להר בזמן זה 250 יהודים.

במהלך השבוע התירה המשטרה מספר פעמים את כניסתם להר הבית של 2 קבוצות במקביל. בשעה האחרונה לפתיחה, בכדי שכולם יספיקו הקפה מלאה. זאת לראשונה שלא בימי חג ומועד. המשטרה התירה גם השלמות הקפה משער השלשלת לשער הלל (המוגרבים) לקבוצות רבות שביקשו זאת.

העולים דיווחו כי קבוצה גדולה של יהודים הוכנסה 20 דקות לפני הסגירה, כדי לקיים הקפה מלאה, בהליכה מהירה ויציאה עד שעת סגירת ההר.

עליית נשים גדולה התקיימה היום לרגל ראש חודש ביוזמת "נשים למען המקדש" ובהדרכתה של רינה אריאל, לזכר בתה הלל הי"ד. עוד נצפו היום קבוצה גדולה ממשרד ראש הממשלה שעלו אל הר הבית כתיירים.

מנתב"ג להר הבית: השבוע עלו להר הבית קבוצת תורמים יהודיים מארצות הברית. מיד עם נחיתתם בארץ הקודש נסעו הנדיבים לירושלים, טבלו במקווה ועלו להר הבית. לאחר מכן המשיכו לפגישה עם חבר הכנסת יהודה גליק שנשא בפניהם דברים על הר הבית והמקדש.

קול ששון: 4 חתנים וכלות עלו השבוע להר הבית להתברך בברכת חז"ל המיוחדת לחתנים בהר הבית. שלושה חתנים, כלה, שני חתני בר-מצווה וכלת בת-מצווה אחת. השוכן בבית הזה ישמחם.

מעצרים וגירושים: השבוע לא נרשמו מעצרים או גירושי יהודים מהר הבית.

 

מאת: שלום שי גיחז
הנתונים באדיבות:  ייראה – עידוד עליה להר הבית כהלכה

 

צילום: מטה ארגוני המקדש
צילום: מטה ארגוני המקדש
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: