מבזקים

דובר פייסבוק העיד: "יש התערבות רוסית בבחירות"

תוכן עניינים

פייסבוק מסרה לחוקרים מטעם הקונגרס האמריקני ולוועדת המודיעין של הסנאט פירוט של 3,000 מודעות שפורסמו ברשת החברתית במימון חברה רוסית, במטרה להשפיע על הפוליטיקה בארצות הברית.

"מודעות רבות מנצלות את המחלוקת הגזעית והחברתית ומנצלות סטריאוטיפים מכוערים", כתב דובר פייסבוק בבלוג של החברה. "אנו מוצאים התערבות זו פוגענית מאוד".

המודעות הללו פורסמו בין השנים 2015 ל-2017 ועבור הפרסום שילמה החברה הרוסית כ-100 אלף דולרים. הפרסום בוצע באמצעות 470 חשבונות מזויפים ועמודים "הקשורים לישות רוסית הידועה כ- Internet Research Agency".

פייסבוק גם הודיעה כיצד תיישם את השינויים במערכת הפרסום האוטומטי שלה, כדי למנוע ניצול לרעה ובמיוחד התערבות בבחירות, כפי שהבטיח בשבוע שעבר מארק צוקרברג. ברשומה שפרסם לקראת יום הכיפורים ביקש צוקרברג סליחה על הדרך שהמוצרים שלו נוצלו כדי לפלג בין בני אדם.

בנוסף, פייסבוק תשכור במהלך השנה הבאה עוד כ-1,000 סורקי מודעות גלובאליים, ותדאג לכך שכל אחד יוכל לראות פרסומת של כל ארגון בפייסבוק, ולא כמו היום, שהמודעות נראות רק לקהלי היעד שלהם. השינויים הללו אמורים לשפר את מערכת המודעות של פייסבוק ולמנוע חלק מהניצול הציני שהכתים את מערכת הבחירות לנשיאות בשנת 2016.

פייסבוק מאמינה כי חוקרי הקונגרס ושלוש ועדות החקירה הם הגופים המתאימים לבדוק את המודעות ולהחליט לגביהן, ואין לה כוונה לפרסם את המידע בפומבי.

 

מאת: גבריאל ודררו

 

פייסבוק

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: