מבזקים

"שילמתם מחיר יקר עבור שלומה ובטחונה של מדינת ישראל"

תוכן עניינים

נשיא המדינה אירח היום בלשכתו את השבויים שנפלו בשבי האויב ואמר: "שילמתם מחיר יקר עבור שלומה ובטחונה של מדינת ישראל. חייבים להעריך את זה. סיפורכם הוא חלק בלתי נפרד ממורשת הקרב של צה"ל ושל מדינת ישראל"

"הימים האלו, הם תחילתה של שנה חדשה ימים של חשבון נפש. יש בינינו משפחות שעדיין מצפות לבדל של מידע על יקיריהן שלא שבו משדה הקרב – אנו נמשיך לפעול ללא לאות עד שאחרון הבנים יחזור הביתה"

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, נשא דברים היום (יום ד') באירוע הוקרה לפדויי שבי, אשר נפלו בשבי האויב בעת שירות המדינה ושבו ארצה. האירוע התקיים בבית הנשיא בשיתוף עם עמותת 'ערים בלילה' שהוקמה על ידי הפדויים ומאגדת בתוכה לוחמים פדויי שבי מכל מלחמות ישראל. עוד נשאו דברים באירוע סגן שר הביטחון אלי בן דהן, יו"ר ארגון נכי צה"ל חיים בר ויו"ר עמותת 'ערים בלילה' שלמה ארדינסט, והשתתפו בו תא"ל סמי הולצקן קצין מודיעין שדה ראשי וכ-200 פדויי שבי. את האירוע ליווה בשירה משה צ'יקו ווהבה, נכה צה"ל.

בנאומו, אמר הנשיא: "אתם לוחמים במלחמה שאיננה נגמרת, יצאתם מן השבי, אבל השבי נשאר חלק מכם. עשרות שנים אחרי השבי, לפעמים ארבעים שנים ויותר, אתם עדיין ממתינים בתפילה ובציפייה שהשבי 'יצא' מכם. שסוף כל סוף תשובו ותצאו לחופשי," אמר הנשיא והוסיף: "השבי הותיר בכם את חותמו וזה חותם כואב. הייתם בגיהינום ושבתם ממנו הביתה."
"במסע הקשה של החזרה לחיים, לשגרה, לתפקוד, חשתם פעמים רבות שאתם נאלצים להילחם גם על כבודכם, על מקומם של פדויי השבי בחברה הישראלית," המשיך הנשיא והדגיש: "את העוול הזה יש לתקן.״

בסיום דבריו, אמר הנשיא: "שילמתם מחיר יקר עבור שלומה ובטחונה של מדינת ישראל וחייבים להעריך את זה. סיפורכם הוא חלק בלתי נפרד ממורשת הקרב של צה"ל ושל מדינת ישראל. הימים האלו, הם תחילתה של שנה חדשה ימים של חשבון נפש. יש בינינו משפחות שעדיין מצפות לבדל של מידע על יקיריהן שלא שבו משדה הקרב. בין היתר משפחת כץ, משפחת באומל, משפחת פלדמן, משפחת ארד, משפחת חבר, שבנם נעדר, ובני משפחותיהם של סגן הדר גולדין וסמל ראשון אורון שאול. אנו נמשיך לפעול ללא לאות עד שאחרון הבנים יחזור הביתה," בסוף דבריו הודה הנשיא לעמותת 'ערים בלילה' על פעילותם הברוכה וסיים בברכת שנה טובה.

מדברי סגן שר הביטחון אלי בן דהן: "כל מי שהיה בשבי האויב, וחזר משם והמשיך לבנות את חייו, הוא גיבור. יש גבורה המתמצת במעשה חד פעמי, אולם הגבורה שלכם באה לידי ביטוי יום יום ושעה שעה ועל כך כולנו חייבים לומר לכם תודה גדולה," אמר והמשיך: "אני יודע שלא כל אחד הצליח להגיע ולבנות את חייו באותה הצורה אבל אין לי ספק שכולכם, שחזרתם מהשבי, זכיתם במתנה הגדולה ביותר, זכיתם במתנת החיים."

מדברי יו"ר ארגון נכי צה"ל חיים בר: "הניצחון שלכם הוא לא רק הניצחון הפרטי שלכם הוא ניצחון של החברה ושל המדינה, ואין גאווה גדולה יותר מלראות אתכם עומדים זקופי קומה. אנחנו נמשיך לתמוך, נמשיך לסייע, עבור כל דבר שישפר את מעמדם של נכי ארגון נכי צהל, חברי העמותה הזו והאחרים כדי שיוכלו לחיות מיד חיים טובים יותר, הם ובני משפחותיהם."

מדברי יו"ר עמותת "ערים בלילה" שלמה ארדינסט: "לא פעם המפגשים עם דרג הביניים משרה תחושה של אי הבנה בצרכי הקבוצה הקטנה והייחודית הזאת," הוסיף לדבריו, והמשיך: "ברור לי שמי שלא חווה את הטראומה המתמשכת של קרב, את הטראומה של מלחמת הישרדות, ואת הקרב של לחיות אחר כך בכבוד, לא יבין לעולם מה המצב שלנו."
מאת: שלום שי גיחז

 

צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: