מבזקים

העב"מ האיראני: אורחים מכוכב אחר

תוכן עניינים

בתאריך 19.9.1976 התרחש אירוע מיוחד בשמי טהרן שכלל מפגש אווירי, הופעה ברדאר, מרדף מטוסי סילון, השפעה אלקטרו-מגנטית, השפעות פיזיולוגיות, נחיתה אפשרית ותמרונים יוצאי דופן בשמי איראן.

בערך בשעה 01:30 לפנות בוקר, הוזעק מיירט סילוני מדגם f4 המוטס על ידי טייס אמריקאי על ידי חיל האוויר האירני, על מנת לחקור דיווח אזרחי על עב"מ.
כשהמטוס התמקם על אור מבהיק מצפון לטהרן, חדלו כל אמצעי התקשורת והמכשור במטוס לפעול. הטייס הפסיק את המשימה על מנת לחזור לבסיסו ואז חזר המטוס לפעול כרגיל.
מטוס f4 שני המריא בשעה 01:40 והתקרב אל העב"מ כשהוא קולט אותו ברדאר. העצם היה בגודלו של מטוס נוסעים וטס במהירות מעבר למהירות הקול. מטוס הסילון הגביר את מהירות טיסתו, אולם העב"מ הגביר את מהירותו כאשר כל זאת מאומת על ידי הרדאר.
אור מסנוור רב צבעים בקע מהעב"מ.
באזור דרום טהרן, נראה לפתע עצם קטן יותר מגיח מהעב"מ וטס היישר לקראת מטוס הסילון. הטייס החל לירות טילי aim 9 על העצם המתקרב, אולם באותה המהירות, מערכת בקרת הנשק וכל אמצעי הקשר שלו, חדלו מלפעול.
הטייס פנה משם במהירות, אולם העצם הקטן פנה ועקב אחריו, הגביר את מהירותו וחזר אל העב"מ הגדול.
טייס מטוס הסילון שהציוד האלקטרו-מגנטי שלו חזר לפעול, ניסה פעם נוספת ליירט את העב"מ.
עצם נוסף הגיח מהעב"מ הגדול וצלל במהירות שיא אל הקרקע. ואז נראה כשהוא מתייצב ברכות על הגבעות. העב"מ האיץ את מהירותו וטס הלאה. העצם הקטן שהגיח ממנו קודם לכן, האיר את הקרקע באזור שקוטרו כשני קילומטרים.
טייס הסילון הנמיך טוס עד שהבחין בבירור במיקומו של העצם שעמעם את אורו, עד שנעלם. מסוק שנשלח אל המקום בקרקע לא מצא כל עקבות, אך קלט אותות במשדר. תושבים באזור דיווחו על רעש חזק ואורות בוהקים באזור הנחיתה המשוער.
דיווח על האירוע הועבר לקהילת המודיעין האמריקאית ומשרד ההגנה הוציא "דו"ח מיוחד במינו" (ir 6846013976). בדיקת גופי המודיעין הגדירה את הופעת העב"מ כ: "מעוררת יראת כבוד" ו-"יכולת תמרון בלתי רגילה הוצגה על ידי העב"מ".
מאת: דוד רונן
דובר העמותה הישראלית לחקר עב"מים וחיים חוץ ארציים
האירוע צויין בטלוויזיה האיראנית
האירוע צויין בטלוויזיה האיראנית
אור בוהק התגלה בשמים
אור בוהק התגלה בשמים
החיילי יורים בטירוף על העב"מ
החיילי יורים בטירוף על העב"מ
מפת האיזור. גוגל מפות
מפת האיזור. גוגל מפות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: